2010-07-11, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Väldigt märkligt att han anlitar en advokat för att uttala sig om hans oskuld. Det talar ju också för att han är beredd på en polisanmälan, med mera. Hade han varit oskyldig hade han bara tagit en presskonferens och slaktat aftonbladet, men nu ställer han sig i försvarsställning, precis som om han känner sig attackerad på riktigt. Hade uppgifterna varit falska så skulle han stämt AB för förtal för längesen.

Inte ett dugg märkligt - den här advokaten betalar han redan då hon jobbar med hans skilsmässa, FAIL.

Sen är ju för guds skull brottet preskriberat, FAIL IGEN.
Senast redigerad av frinken 2010-07-11 kl. 01:23.
Citera
2010-07-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Där är vi överens. Vad är det som får dej att så bergsäkert tro att det är en osanning?

Jag har ingen aning om vilket men vad jag läst så verkar det vara "ingen rök utan eld". Det kan ju vara att det "bara" är detta ett enkelt sexköp om än förkastligt.

Det fanns ju en affär på 70-talet där en politiker hade en liten avvikelse från det på den tiden accepterade sexuella mönstret. Det blev en hel del väsen. Vem vet vad det är för slags typ av sex som köpts? Ett "vanligt" sexköp är det en anledning till att avgå ur regeringen?

Tror egentligen inte att det är osanning.

Jag vill bara att AB antingen bajsar ur sig ett litet bevis eller håller käft.
Citera
2010-07-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Känner mig rätt säker på att Aftonbladet blåljuger i denna artikel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7446604.ab

Jag tror det gått till så här.

Niklas Svensson fick på något sätt reda på att Sven Otto Littorin letade sex på nätet via sexsajter 2006.

Han sparade ner skärmdumpar och har troligtvis sedan kontaktat Ann Zetterberg Littorin som full av hämndbegär pga. vårdnastvisten gärna lämnade ut information från Sven Otto Littorin gamla dator.

Denna tråden bekräftar detta. https://www.flashback.org/t392897

Niklas Svensson tipsade Aftonbladet om storyn för ett par veckor sedan lagom till att läggas ut under Almedalsveckan för max effekt. (knappast slumpen att denna affär uppkom just nu)

Aftonbladet har lovat Niklas Svensson att han skall hållas "hemlig" som källa och var därför tvungen att uppfinna horan Anna och hela storyn om att de talat med henne.

Att en hora sparar sin dator från 2006 full med adresser till alla hennes gamla kunder om hon nu gått vidare i livet låter högst otroligt. Vem som helst utav hennes vänner eller släkt kunde ju funnit denna inforamtion om det t.ex. hänt "Anna" något och vem vill utsätta sig för det?

(Givetvis var Aftonbladet tvungna att skriva att i adressboken " finns flera direktörer och andra kända personer. " inga snickare, rörmockare eller fackförenings pampar)

Aftonbladet har helt enkelt hittat på historien om horan Anna bara för att skydda sin källa och ändå kunna gå ut med innehållet i informationen som de fick utav Niklas Svensson.

Vi förra valet var det SAP-net affären som Niklas Svensson fabricerade fram och då hette det att

en anonym folkpartist som hade "reagerat mot de smutsiga arbetsmoderna inom partiet"

Sedan visade det sig att Niklas Svensson själv var källan och själv hade loggat in i SAPs nätverk.
Skriver inte Niklas Svensson på Expressen? Varför skulle han tipsa Aftonhoran? Eller Expressen-Niklas Svensson kanske är en annan Niklas Svensson?

http://www.expressen.se/1.2058953
Citera
2010-07-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Skriver inte Niklas Svensson på Expressen? Varför skulle han tipsa Aftonhoran? Eller Expressen-Niklas Svensson kanske är en annan Niklas Svensson?

http://www.expressen.se/1.2058953

Var det inte han som orsakade skandal och sedermera startade politikerbloggen eller något sånt, minnet är dimmigt för en gammal gubbe... h
Citera
Medlem
MauseRRs avatar
vågar inte lita på AB. Vem som helst kan ju gå o säga "Jag sålde sex till Littorin" för 500 kr
Citera
Medlem
Varför behåller en prostituerad en och samma dator i 4 år? Om den är så jävla kär för henne, varför ger hon bara bort den till en tidningsredaktion utan ersättning?
Citera
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Uppfinna horan Anna? Du är ju dum på riktigt. Tjejen sa ju öppet i intervjun att hon är villig att medverka i en polisutredning om det blir aktuellt.

Tror du på allvar hon hade varit det om de bara varit bluff?

Vissa på detta forumet är ju dumma på riktigt.

Är det så jävla svårt att fatta att snubben köpt sex? Antagligen har 75% av alla manliga politiker gjort det. Med tanke på den låga moral det krävs för att bli politiker.

Men eftersom en låg moral är någonting som genomsyrar politiken så är det oxo det dom är absolut mest rädda ska visas utåt. Därför har upptäckta brott som indikerar på denna låga moral, så som sex brott etc, alltid varit en dödsdom inom politiken.
Ja folk är antingen dumma eller naiva. Tror de verkligen på en förtalsrättegång. Hur ska Littorin i så fall hindra Anna från att läsa ur sina mejl när hon förhandlar om priset eller när hon berättar andra detaljer från deras möte. SOL kan ju inte gärna begära stängda dörrar när Ann vittnar. Det är hennes detaljerade berättelse som kommer att skapa trovärdigheten och drabba hans barn. Nu tror jag inte Littorin är lika naiv som vissa av skribenterna här, så det blir ingen förtalsrättegång.
Citera
2010-07-11, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Varför behåller en prostituerad en och samma dator i 4 år? Om den är så jävla kär för henne, varför ger hon bara bort den till en tidningsredaktion utan ersättning?

Dagens mest relevanta fråga...
Citera
2010-07-11, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Var det inte han som orsakade skandal och sedermera startade politikerbloggen eller något sånt, minnet är dimmigt för en gammal gubbe... h
Jo dom säger det i den här tråden. Jag undrar bara om Expressens Niklas Svensson är den Niklas Svensson som hade lite problem förut?
Citera
2010-07-11, 01:36
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Ja folk är antingen dumma eller naiva. Tror de verkligen på en förtalsrättegång. Hur ska Littorin i så fall hindra Anna från att läsa ur sina mejl när hon förhandlar om priset eller när hon berättar andra detaljer från deras möte. SOL kan ju inte gärna begära stängda dörrar när Ann vittnar. Det är hennes detaljerade berättelse som kommer att skapa trovärdigheten och drabba hans barn. Nu tror jag inte Littorin är lika naiv som vissa av skribenterna här, så det blir ingen förtalsrättegång.

Hon ville väl inte vittna.
Citera
2010-07-11, 01:38
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis

Nå, men vad har "Anna" att vinna på att hjälpa AB? Hon skulle bli offentlig och om hon nu gått vidare från att vara hora, vill hon att hennes nya bekantskapskrets ska veta hennes förflutna? Jag tror inte AB ska räkna med det.

Och då är ovanstående skrivet med antagandet att hennes story är sann. Har hon farit med osanning så kommer hon givetvis vägra att överhuvudtaget medverka i en rättsprocess. Nu vet jag inte hur förtal fungerar så jag är sannerligen ingen expert. Men det är inte hon som har spridit uppgiften, kan hon då tvingas att vara med i en eventuell förtalsrättegång? Förhoppningsvis kan någon mer utbildad svara på det hypotetiska fallet.
Citera
2010-07-11, 01:47
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nå, men vad har "Anna" att vinna på att hjälpa AB? Hon skulle bli offentlig och om hon nu gått vidare från att vara hora, vill hon att hennes nya bekantskapskrets ska veta hennes förflutna? Jag tror inte AB ska räkna med det.

Och då är ovanstående skrivet med antagandet att hennes story är sann. Har hon farit med osanning så kommer hon givetvis vägra att överhuvudtaget medverka i en rättsprocess. Nu vet jag inte hur förtal fungerar så jag är sannerligen ingen expert. Men det är inte hon som har spridit uppgiften, kan hon då tvingas att vara med i en eventuell förtalsrättegång? Förhoppningsvis kan någon mer utbildad svara på det hypotetiska fallet.
Nej hon kan inte tvingas att vittna, tvärtom, som källa är hon skyddad i grundlagen och får inte avslöjas om hon inte själv vill det.
Det betyder också att Aftonbladet behöver inte visa fram henne, det räcker att dom visar upp att dom hade tillräckligt med skäl för att anta att uppgifterna hade bäring, dom behöver inte bevisa att Littorin har begått något brott, bara att en källa gett dom trovärdig information och påstått att det är så.

Det finns helt enkelt inget förtalsmål eftersom Aftonbladet inte har uttryck sej på ett sånt sätt, allt är hänvisat till en källa, källan skyddas av källskyddet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in