2007-06-24, 14:59
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Ballen Littorin skulle jag inte kissa på om han så brann. Han, finansminister Borg och falskhetens primadonna herr Reinfeldt - borde kort och gott försvinna. Tack för mig.

Idiot. Typiskt vänsterpack som bara gnäller utan att motivera ett skit av vad dom tycker. Är du sur för att du fick mindre bidrag eller?
Citera
2007-06-24, 15:38
Medlem
von Clausewitzs avatar
Nu verkar de mindre nogräknade vilja vrida diskussionen från den nakne kejsaren (Littorin) till den lille pojken som konstaterade att den osynliga skruden inte var någon skrud.

Jag vet inte vad Dr. Folkpartist (som ju verkligen är doktor) har för dold agenda. Det förtar dock inte skammen och pinsamheten i att ha en minister för Arbetsmarknadsfrågor som ståtat med en falsk CV och dessutom i sten hävdat att han verkligen är MBA.

Det var tur att Carl Bildt kallade sin regering för den "mest kompetenta" regeringen Sverige haft. Denna är ju verkligen inte mycket att skryta med i jämförelse med den... som så många skrattade skrattade åt.

Tänk att Littorin jobbat i PR-branschen, även om examen var bluff. Tänk att PR sägs vara det som de moderata broilersarna är så duktiga i.

Ansvaret för den usla ministerlistan faller tungt på Hr Statsministern...

vC
Citera
2007-06-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komnata622
Idiot. Typiskt vänsterpack som bara gnäller utan att motivera ett skit av vad dom tycker. Är du sur för att du fick mindre bidrag eller?
Citera
2007-06-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Clausewitz
Nu verkar de mindre nogräknade vilja vrida diskussionen från den nakne kejsaren (Littorin) till den lille pojken som konstaterade att den osynliga skruden inte var någon skrud.

Jag vet inte vad Dr. Folkpartist (som ju verkligen är doktor) har för dold agenda. Det förtar dock inte skammen och pinsamheten i att ha en minister för Arbetsmarknadsfrågor som ståtat med en falsk CV och dessutom i sten hävdat att han verkligen är MBA.
.....
Det förtar förvisso inte skammen. Men det är väl allt en rättfärdig fråga att ställa. Den lilla pojken sitter tydligen på två stolar.
Han kan bedöma en 123-sidors uppsats baserat på en sida(abstractet). Han är dessutom nationalekonom och inte företagsekonom. Man kan ju verkligen fråga sig hur expressen så lägligt sprang på just denna filur. Det är naturligtvis expressen som ska skämmas för sådan skitjournalistik och inte Dr. Folkpartist som bara emottog sina 15 minuter med glädje.
Jag skulle vilja se Littorins uppsats bedömd på ett korrekt sätt men det väl dessvärre aldrig hända. Det skulle hur som helst vara intressant och se hur hans 123 sidor skulle stå sig.
Citera
2007-06-24, 17:13
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourt
Det förtar förvisso inte skammen. Men det är väl allt en rättfärdig fråga att ställa. Den lilla pojken sitter tydligen på två stolar.
Han kan bedöma en 123-sidors uppsats baserat på en sida(abstractet). Han är dessutom nationalekonom och inte företagsekonom. Man kan ju verkligen fråga sig hur expressen så lägligt sprang på just denna filur. Det är naturligtvis expressen som ska skämmas för sådan skitjournalistik och inte Dr. Folkpartist som bara emottog sina 15 minuter med glädje.
Jag skulle vilja se Littorins uppsats bedömd på ett korrekt sätt men det väl dessvärre aldrig hända. Det skulle hur som helst vara intressant och se hur hans 123 sidor skulle stå sig.
Eftersom Littorin vägrar att lämna ut den är väl svaret givet. Han vet att den inte håller måttet och att han skulle göras till åtlöje om den blev offentlig.
Citera
2007-06-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Eftersom Littorin vägrar att lämna ut den är väl svaret givet. Han vet att den inte håller måttet och att han skulle göras till åtlöje om den blev offentlig.
Det är inte självklart men ganska sannolikt. Naturligtvis måste han genast publicera den om han vill vara trovärdig. Ska bli kul att se vilken tidning som kräver det först.
Om inte vore det en bra fråga att ställa i direktsändning i lämplig morgonsoffa....
Citera
2007-06-24, 18:36
Medlem
Dokusåpan tar en ny vändning. Här har ni dubbelspelet bakom:

http://magasinetneo.se/blog/archive/2007/06/23/friktions-fiktion-neo-avslojar-dubbelspelet-bakom-littorinaffaren
Citera
2007-06-24, 18:49
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy

http://magasinetneo.se/blog/archive/2007/06/23/friktions-fiktion-neo-avslojar-dubbelspelet-bakom-littorinaffaren
Ser inte riktigt problemet, littorin har fortfarande gjort bort sig och nu kommer ett gäng folkpartister som också gör bort sig. Ett avslöjande blir ju inte sämre bara för att motivet till avslöjandet klargörs. En spricka i alliansen kanske är att vänta i och med detta?

Men som sagt; det blir bara ytterligare några att hänga högt i arbetsmarknadspolitikens vackra träd..
Citera
2007-06-24, 19:51
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourt

Andreas Bergh kommenterar ju själv på Neos blogg:

Citat:
Ja, jag har skrivit för Friktion: På en av mina hemsidor med egna texter länkar jag några artiklar.

Nej, jag hade inget med avslöjandet om Littorin att göra. Såg det själv via Gudmundson.

Expressen ringde mig och bad mig kommentera abstract, vilket jag gjorde i ganska försiktiga ordalag.

Varken jag eller någon av mina arbetsgivare driver krav på Littorins avgång. Personligen lutar jag åt att moderaternas försiktiga hållning i vissa arbetsmarknadsfrågor är ganska klok givet den speciella politiska logik som finns i Sverige.

Och om någon undrar: Det faktum att jag bloggar ganska lite just nu beror på att det är fint väder, jag har firat midsommar och ska till wimbledon.

Nej, Wennblads "avslöjande" får nog läggas under rubriken "beställd desinformation". Kan man köpa examina så kan man köpa misstänliggörande av kritiker också.
Citera
2007-06-24, 19:52
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy

Jag har däremot inte förstått vad "dubbelspelet" skulle bestå i. Att FRiktionskillarna ville sprida sitt scoop om Littorins bluffexamen så mycket som möjligt?

Så ovanligt.
Citera
2007-06-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Jag har däremot inte förstått vad "dubbelspelet" skulle bestå i. Att FRiktionskillarna ville sprida sitt scoop om Littorins bluffexamen så mycket som möjligt?

Så ovanligt.
Nä, jag tycker också att vad Littorin gjorde med sin examen ställer honom i dålig dager. Mest pinsamt är det ju för honom själv. Det var helt riktigt att gå ut med avslöjandet. Ville väl bara visa på det rävspel som alltid pågår inom politiken på alla plan. Inget annat.
Citera
2007-06-24, 20:25
Medlem
Alkons Ågrens avatar
Jaha, där föll davidoffs konspirationsteorier om att det är "sossar" som ligger bakom. Om det nu är de tre folkpartisterna som avslöjat nyheten vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in