2010-07-10, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Trovärdigheten hos en politiker står definitivt högre i kurs än en horas!

...

och med den människosynen, som är så utbredd, tycker jag nog inte vi ska legalisera sexköp(det är tydligt att den tilltänkta målgruppen inte är mogna ansvaret). Vad i HELVETE är det som gör henne mindre trovärdig på grund av vad hon väljer att försörja sig med? Det finns juridikstudenter som drygar ut sina studielån med att extraknäcka som horor, jag tror inte de blir sämre jurister för det.
Citera
2010-07-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det är uppenbart att det finns råbevis om Littans kontakter med ludret.
Dom har ju kollat hennes dator och mailet är spårat till Littans privata konto.
Vetr du hur lätt det är att förfalska ett e-post. Jag akn skicka ett e-post från vilken datorn som helst med vilken e-post adress som helst. Prova på blocket!
Citera
2010-07-10, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
...

och med den människosynen, som är så utbredd, tycker jag nog inte vi ska legalisera sexköp(det är tydligt att den tilltänkta målgruppen inte är mogna ansvaret). Vad i HELVETE är det som gör henne mindre trovärdig på grund av vad hon väljer att försörja sig med? Det finns juridikstudenter som drygar ut sina studielån med att extraknäcka som horor, jag tror inte de blir sämre jurister för det.
Är du dum i hela huvet eller? Främjande av orätt, tror jag det kallas på juridik-svenska....
Citera
2010-07-10, 13:15
Medlem
DeLoreans avatar
I Aftonbladets intervju med "Anna" finns några intressanta detaljer att begrunda:

"Enligt Anna berättade han bland annat om hur han åkte runt om kvällarna i sin bil eftersom han inte ville återvända hem."

Han jobbade väl näst intill dygnet runt. Hur skulle han ha tid att köra runt?

"De försökte flera gånger få till ett möte men ”Peter” ville alltid ses med väldigt kort varsel.
– Han kunde höra av sig och undra om han kunde komma förbi om en halvtimme, säger Anna."

Men på kvällarna säger hon att han bara körde runt i sin bil; då hade han väl inte behövt ha så bråttom?

"Där finns flera direktörer och andra kända personer. Vissa av dem var stamkunder som hon träffade regelbundet."

Detta är ju en av vår tids stora vandringssägner. Så fort nån sex-affär avslöjas så har den prosituerade en prydlig katalog över kändisar, direktörer och politiker. Skulle man lägga ihop alla dessa kataloger skulle näst intill alla kändisar, direktörer och politiker vara torskar.
Citera
2010-07-10, 13:17
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
"Enligt Anna berättade han bland annat om hur han åkte runt om kvällarna i sin bil eftersom han inte ville återvända hem."

Jag tolkar det som att han åkte runt och cruisade. På, typ, Malmskillnadsgatan...
Citera
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Du tror säkert även att World Trade Center var apterad med sprängmedel i förväg.
Kanske lika korkat som att hora+AB=vederlagt.
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det är uppenbart att det finns råbevis om Littans kontakter med ludret.
Dom har ju kollat hennes dator och mailet är spårat till Littans privata konto.

Hur då "spårat till Littorins privata konto"?

Beskriv hur man gjort det och vilket bevisvärde det skulle ha i domstol.
Citera
2010-07-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Bara för mig att buga, bocka, lyfta på hatten och be om ursäkt! Vill även påpeka i det du skriver, om uppgifterna är trovärdiga Uppgifter som känns trovärdiga är uppgifter man man styrka. Kan man inte styrka dessa uppgifter blir trovärdigheten lika med noll. Så om nu inte AB eller Anna kan styrka sina uppgifter, blir således kontentan av det hela inte "tryckfrihetsbrott", men möjligtvis förtal!
Det här handlar om publicering nu, vilket faller under Tryckfrihetsförordningen.
Citera
2010-07-10, 13:20
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tolkar det som att han åkte runt och cruisade. På, typ, Malmskillnadsgatan...
Hehe...ja, det förstås.

Eller också var han ute på Rikdagspartiernas Kvälls-Cruising (RKC som den också kallas) på Mamskillnads.

Alliansen i blå bilar. Rödgröna i röda och gröna. Och så tutar man på varandra, äter tunnbrödsrulle med räksallad och flyttar runt litet mellan bilarna och har små orgier i baksätena.
Citera
Medlem
Vad är det som säger att denna "Anna" och hennes dator överhuvudtaget existerar?
Citera
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Är du dum eller?

Ja, om detta är sant så gjorde hon fel. Detta hände för fyra år sedan enligt tidningen så varför dra fram det nu? Förresten hon skulle ha hållt tyst även om det hände igår. Jag vet inte vad hon har fått ut av detta mer än rubriker i en tidning. Enligt tidningen så är hon även ett offer som har fått psykologhjäp så det kanske är ett sätt att rättfärdiga sig själv. Hon kanske känner sig som en bättre människa över att andra får lida för vad hon berättar. Vad vet jag. Fel är det.

Jag skiter fullständigt om en politiker har betalat för sex. Han kanske fattar bättre beslut efteråt

Jag kan förstå dina resonemang men håller inte riktigt med.

Enligt min mening så bör folkvalda politiker inte begå tyngre brott (och prostitution räknas de facto som ett sådant när man ser till straffskalan).

Riskerna är förstås att folkets förtroende urholkas. Möjligtvis så hade det bland gemene man uppfattats som mer okej om Littorin offentligt förespråkat att prostitution skulle legaliserats men karln har ju snarare gjort motsatsen.

Angående flickans motiv så kan vi bara spekulera, dock så håller jag inte för osannolikt att hon är ute efter att tjäna pengar på historien men jag kan förstås ha fel.
Citera
2010-07-10, 13:21
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Var det inte en snubbe som påstod sig känna littorins familj som skrev igår/förrgår att SOL och hans bröder gillar tjejer kring 25 år det verkar ju stämma med tanke på att "anna" var 26 år när köpet skedde.
Det stämmer. Igår lunch. https://www.flashback.org/sp24148575
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in