Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Är du dum eller?
Ja, om detta är sant så gjorde hon fel. Detta hände för fyra år sedan enligt tidningen så varför dra fram det nu? Förresten hon skulle ha hållt tyst även om det hände igår. Jag vet inte vad hon har fått ut av detta mer än rubriker i en tidning. Enligt tidningen så är hon även ett offer som har fått psykologhjäp så det kanske är ett sätt att rättfärdiga sig själv. Hon kanske känner sig som en bättre människa över att andra får lida för vad hon berättar. Vad vet jag. Fel är det.
Jag skiter fullständigt om en politiker har betalat för sex. Han kanske fattar bättre beslut efteråt

Jag kan förstå dina resonemang men håller inte riktigt med.
Enligt min mening så bör folkvalda politiker inte begå tyngre brott (och prostitution räknas de facto som ett sådant när man ser till straffskalan).
Riskerna är förstås att folkets förtroende urholkas. Möjligtvis så hade det bland gemene man uppfattats som mer okej om Littorin offentligt förespråkat att prostitution skulle legaliserats men karln har ju snarare gjort motsatsen.
Angående flickans motiv så kan vi bara spekulera, dock så håller jag inte för osannolikt att hon är ute efter att tjäna pengar på historien men jag kan förstås ha fel.