2007-06-21, 22:08
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Det är nog inte så säkert. Fredde verkar ha väldigt svårt att lyfta ut kompisar.
Det krävs mer än att man som Sven-Otto framstår som korkad och lättlurad.
Han måste beslås med att han ljugit eller bluffat.
Inte helt så säkert. Vad jag har förstått är regeringen under ledning av Fredrik bra på att gödsla med misstroenden omkring sig både till höger såväl vänster. Det kan man märka av bland folk ute i samhället. Småskurenheten utbreder sig.

Jag tror det räcker med att några tv-team samlas utanför Littorins bostad och står där en hel kväll för att han skall hoppa av. Mer behövs inte.

Men vem kommer istället? När det nuförtiden är så lätt att få Fredriks godkännande att ro iland med fixade akademiska betyg.
Citera
2007-06-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Men vem kommer istället? När det nuförtiden är så lätt att få Fredriks godkännande att ro iland med fixade akademiska betyg.

Eh, vad säger du här egentligen? Din formulering är rätt oklar. Menar du att han fick jobbet pga sina akademiska meriter?

Så var det ju inte, det är ungefär den enda grejen davidoff har rätt om i den här tråden.

Nån snubbe på DN tycks tro att det är högern som sänkt honom, för att han var för mjäkig när det gällde arbetsrätt mm, vad tror ni om det?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=663371

Som alltid när en affär av det här slaget briserar måste man fråga sig: I vems intresse? Varför läcker denna uppgift ut i bloggosfären just nu?

När man talar med folk i kretsen kring moderaterna, Svenskt Näringsliv och Kreab är det slående hur arga många har varit på Sven Otto Littorin. Inom högern anses han ha gått alldeles för långt i anpassningen till LO, varit alldeles för kategorisk i försvaret av las, kollektivavtal och konflikträtt. För att regeringen ska kunna ta ytterligare steg på dessa områden krävs en ny arbetsmarknadsminister, säger man.

Kom ihåg Sahlinaffären 1995. Den rykande pistolen finns ofta närmare måltavlan än man tror.
Citera
2007-06-21, 23:36
Medlem
kalabalikens avatar
Kul intervju. Bra med en reporter som faktiskt ligger på lite i sina frågor och inte bara ställer en fråga, får svar på nåt annat och sen ställer nån ny fråga.

Reportern missade dock en väsentlig fråga. Eftersom Littorin fortfararande delvis försöker gömma sig bakom att han inte känner till ackrediteringssytemet så klarar han en del frågor skapligt. Reportern borde ha frågar varför de senaste dagarnas turbulens inte lett till att han läst in sig, alt. NÄR han har för avsikt att läsa in sig.
Citera
2007-06-21, 23:45
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Raven
Eh, vad säger du här egentligen? Din formulering är rätt oklar. Menar du att han fick jobbet pga sina akademiska meriter?

Så var det ju inte, det är ungefär den enda grejen davidoff har rätt om i den här tråden.

Nån snubbe på DN tycks tro att det är högern som sänkt honom, för att han var för mjäkig när det gällde arbetsrätt mm, vad tror ni om det?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=663371

Som alltid när en affär av det här slaget briserar måste man fråga sig: I vems intresse? Varför läcker denna uppgift ut i bloggosfären just nu?

När man talar med folk i kretsen kring moderaterna, Svenskt Näringsliv och Kreab är det slående hur arga många har varit på Sven Otto Littorin. Inom högern anses han ha gått alldeles för långt i anpassningen till LO, varit alldeles för kategorisk i försvaret av las, kollektivavtal och konflikträtt. För att regeringen ska kunna ta ytterligare steg på dessa områden krävs en ny arbetsmarknadsminister, säger man.

Kom ihåg Sahlinaffären 1995. Den rykande pistolen finns ofta närmare måltavlan än man tror.
Nåt syfte finns det väl med akademiska fejkdiplom? Givetvis fick han inte jobbet enbart pga det.

Förhoppningsvis är det mesta av Littorins snurriga turer förbi. Under resans gång gav faktiskt Fredrik honom en klapp i ryggen och på så sätt signalerande om ett godkännande av att det är OK att använda falska betyg från paper mills. Vilket öppnar dörren för kommande äventyrare av Littorins kaliber.
Citera
2007-06-22, 09:32
Medlem
Vlasovs avatar
Citat:
Nåt syfte finns det väl med akademiska fejkdiplom? Givetvis fick han inte jobbet enbart pga det.

Förhoppningsvis är det mesta av Littorins snurriga turer förbi. Under resans gång gav faktiskt Fredrik honom en klapp i ryggen och på så sätt signalerande om ett godkännande av att det är OK att använda falska betyg från paper mills. Vilket öppnar dörren för kommande äventyrare av Littorins kaliber.

he he

Det något som inte Lättviktorin vill svara på...
http://www.expressen.se/nyheter/1.732199

"när SVT-reportern frågade om han skulle se en examen från Fairfax University som en merit i en jobbansökan till departementet, då fick ministern nog.
– Han klappade mig på axeln och förklarade att nu räcker det. Sen gick han"
Citera
2007-06-22, 11:35
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkons Ågren
http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=70498&a=854907

Han blev ju uppkäkad stackarn. Tycker kanske att reportern gick för långt.

Snart dags att byta namn på en "Ringholmare" till en "Littorinare".

-Jag fick en studieplan, jag fick en handledare, jag levererade arbeten och jag llevererade en uppsats.
Citera
2007-06-22, 13:50
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaGustav
Snart dags att byta namn på en "Ringholmare" till en "Littorinare".

-Jag fick en studieplan, jag fick en handledare, jag levererade arbeten och jag llevererade en uppsats.

Kanske, men reportern var ju bra jobbig och frågade samma fråga om och om igen.
Citera
2007-06-22, 14:07
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komnata622
Kanske, men reportern var ju bra jobbig och frågade samma fråga om och om igen.
En situation som kan uppstå när intervjuoffret "är stor i hatten" och inte vill svara på frågor. Alltför vanligt så ställs inga följdfrågor efter det minsta svar. Men reportern var ihärdig till Littorins stora förtret. Han drog... Sven-Otto ville inte.
Citera
2007-06-22, 14:25
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
En situation som kan uppstå när intervjuoffret "är stor i hatten" och inte vill svara på frågor. Alltför vanligt så ställs inga följdfrågor efter det minsta svar. Men reportern var ihärdig till Littorins stora förtret. Han drog... Sven-Otto ville inte.
Allt pekar ju att Littorin varit väl medvetom om statusen på sin MBA.
Det är nog bara Davidoff som fortfarande tror att hans "kompis" inte far med osanning
Redan i den fösta intervjuen så så sa han ju att han bara tagit MBA:n för sitt eget nöjes skull, och inte tänkt att använda sig av den!
Bara detta säger ju att han redan då visste att det var fejk. Vem tar en MBA på skoj och aldrig tänker använda sig av denna?
Citera
2007-06-22, 16:14
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Allt pekar ju att Littorin varit väl medvetom om statusen på sin MBA.
Det är nog bara Davidoff som fortfarande tror att hans "kompis" inte far med osanning
Redan i den fösta intervjuen så så sa han ju att han bara tagit MBA:n för sitt eget nöjes skull, och inte tänkt att använda sig av den!
Bara detta säger ju att han redan då visste att det var fejk. Vem tar en MBA på skoj och aldrig tänker använda sig av denna?
Kan det vara så att vivören Julius till slut insåg att MBA'n höll på att växa honom över huvudet? Inte nog med det, han ville dessutom sin vana trogen komma undan så smärtfritt som möjligt precis som ingenting hade hänt. Det där med att han vill fortsätta värna om jobben låter väldigt ihåligt, det nästan ekar. Vems jobb förresten, sitt i första hand och/eller andras därefter?

En politiker bör i vart fall mina ögon försöka leva i samklang med folket (och inte bli stor i hatten). Först då lyssnar jag och respekterar denne för sitt arbete. Men det är bara mina oackrediterade tumregler, säkert utan värde.
Citera
2007-06-23, 12:39
Medlem
Therons avatar
Vad är det i övrigt som fick Littorin att plocka bort ännu fler av sina "meriter" från regeringens hemsida? Tidigare fanns där bl.a.

1982-85
  • Social Science Programme: Kungahögskolan, Mjölby
Någon ytterligare gammal hund som ligger begraven? Klart att han inte vill göra fler självmål.
Citera
2007-06-23, 23:08
Medlem
von Clausewitzs avatar
Nu kommer han nog undan. Folk lär bara skratta när han talar om vikten av goda meriter...

Men... Jag har svårt att släppa frågeställningen med falska titlar och oförmågan att slutföra det man påbörjar (alltså ta examen).

Jag vet med säkerhet att min arbetsgivare skulle ha svårt att ha mig kvar om jag varit så pinsam att jagkryddat CV:n.

Jag tror att SVen-Otto klarar sig bara för att andra ministrar avgått tidigare (över mindre pinsamma och allvarliga fadäser)

Vad tror ni andra:
- Hur allvarlig är det att inte ens klara en svensk filkand- examen?
- Hur mycket värre är det när man kryddar den med en falsk MBA?
- Om de falska meriterna avslöjats tidigare - hade han åkt, tror ni?

vC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in