2010-07-09, 13:47
Medlem
Jigglypuffs avatar
Chatta med Aftonbladets stf ansvariga utgivare Lena Mellin 14.00.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7442643.ab
Citera
2010-07-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.S
Via en dator kan man skicka hotelser, kontakta folk i "undre världen" för et hembesök hos den nye mannen osv.

Bara en tanke

Det inlägget kom från en insatt källa, var det dej han ringde?
"Totto: you can fugged him"
Citera
2010-07-09, 13:48
Medlem
Alla på detta forum verkar helt övertygande om att Littorin faktiskt gjort något allvarligt. Men det kan ju faktiskt vara så att han är oskyldig och att någon bara hittat på alltihop? Det är ju tydligt att hans exfru inte älskar honom och metoderna i deras vårdnadstvist verkar helt ofattbart grymma.

Vad sägs om följande teori:
Exfrun har skapat "bevis" på att Littorin ägnat sig åt t.ex. sexköp med syfte att sänka honom som person och få ett bra argument i deras pågående tvist.

Det enda vi sysslar med i den här tråden är att tillsammans med AB gå hennes ärende och skickar tre barn till ett bittert fruntimmer.
Citera
2010-07-09, 13:50
Medlem
Littorins problem är att han inte talade sanning på presskonferensen. Kanske var strategin att köpa tid? Tror att Moderatena vill ha så lite skit på sig som möjligt och vill lägga allt på Littorin, så han är verkligen ensam just nu.

Nu kommer Littorin att få drevet efter sig och han kommer förr eller senare att få tala ut. Och det kommer inte att bli lätt eftersom hans så kallade depression, som han nämnde under presskonferensen, enbart kommer att visa sig vara kåthet. Givetvis kommer det att undersökas han fortsatt att begå brott efter att det han blev minister och det kommer även att kollas upp vilka han umgåtts med under den tiden.
Citera
2010-07-09, 13:52
Medlem
Frossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
Alla på detta forum verkar helt övertygande om att Littorin faktiskt gjort något allvarligt. Men det kan ju faktiskt vara så att han är oskyldig och att någon bara hittat på alltihop? Det är ju tydligt att hans exfru inte älskar honom och metoderna i deras vårdnadstvist verkar helt ofattbart grymma.

Exfrun har skapat "bevis" på att Littorin ägnat sig åt t.ex. sexköp med syfte att sänka honom som person och få ett bra argument i deras pågående tvist.

Det enda vi sysslar med i den här tråden är att tillsammans med AB gå hennes ärende och skickar tre barn till ett bittert fruntimmer.

Men se där jaaaa....
Det skulle säkert få Littorin att avgå direkt, mannen som kom med info 2 dagar innan vårdnadstvisten att frun haft ihop det med en eko brottsling. Skulle inte tro det....
Citera
2010-07-09, 13:53
Medlem
klybans avatar
Citat:

Oskyldiga avgår inte från sin post direkt utan dom stannar kvar och försvarar sig.
Citera
2010-07-09, 13:55
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:

Vi skickar dem inte till ett bittert fruntimmer, vi skickar dem till Lundsberg.
Citera
2010-07-09, 13:56
Medlem
Nu väntar jag bara på tvisten som visar att även Magnus Hedman på
något sätt är inblandad i denna soppa
Citera
2010-07-09, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greppa
Fortfarande inget brottsligt?

Nej just det. Det stämmer men rent moraliskt så hade det oavsett varit alldeles på tok för graverande för att han skulle kunna sitta kvar under ett valår. Nu har det ju kommit fram mer information. Jag kan tänka mig att personen som vände sig till DN med informationen gjorde så i hopp om att den faktiskt skulle publiceras. När så inget hände gick personen med informationen till Aftonbladet. Det är förmodligen så det hänger ihop. En tidning vill för det mesta se till att en nyhet blir exklusiv. Personen som kontaktade DN var förmodligen samma person som kontaktade Aftonbladet. När personen tyckte sig se att DN inte tänkte publicera gick man vidare till Aftonbladet.

DN har ju dessutom en i sammanhanget ganska så trist och generande historia vad gäller hur man hanterat sådana här nyheter tidigare. Geijeraffären hängde ju ut både Leif GW Persson samt vek sig och gjorde en sk. "pudel" när Palme tillsammans med Ebbe Carlsson och Hans Holmér gick ut och blåljög i sin dementi av Geijeraffären. Många visste då om Geijers springande till Doris Hopps bordell även dåvarande chefredaktören för Aftonbladet om jag inte missminner mig, som till Staffan Heimerson sade att "det vet väl alla att Geijer springer till bordellflickor och det är inget som är av allmänt intresse." Eller motsvarande.

Så den här affären likt den fanns det flera redaktioner som inte tog tag idet. Skillnaden är att det i dagens politiska klimat, till skillnad från då, är det helt omöjligt att sitta kvar som minister i en regering med publicerade uppgifter likt dessa. Geijer satt ju som bekant kvar. Littorin valde att avgå.
Citera
2010-07-09, 13:57
Medlem
Leemagnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Det var också därför jag avslutade meningen med enligt vad som sagts tidigare. Enligt vad som sagts i den tråden. Därmed inte sagt att det ÄR så.

Jag trodde kanske att du visste något konkret eller hade dina aningar eftersom du känner familjen och bröderna Littorin. Återkom gärna om du hör något mer konkret.

Det enda jag vet, baserat på personkännedom, är att pedofeli kan ni glömma. Jag har aldrig sett ett spår av något sådant. resten vet jag inget om.
Citera
2010-07-09, 13:57
Medlem
Mean_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
[/spoiler]

På vad bygger du denna avgränsning? Vet vi något mer än "fängelse i straffskalan"?

Jag har för mig att jag såg det någonstans men kan inte hitta det nu. Så jag kan ha fel
Citera
2010-07-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Oskyldiga avgår inte från sin post direkt utan dom stannar kvar och försvarar sig.

En något primitiv slutsats måste jag säga. Jag tror att det är minst lika troligt att han insett att stanna och försvara sig skulle kunna innebära att Alliansen förlorar valet - detta eftersom media kommer att gotta sig i skandalen och alla sakfrågor kommer i skymundan.

Oskyldiga kan med andra ord avgå om de har höga ideal - dvs partiet är viktigare än sin egen karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in