Citat:
Ursprungligen postat av Gillian
Jo, men tänkte inte att jag skulle fylla hela tråden med ot och lära ut grejer som skulle ta 200 rader att beskriva.. därav något enkelt.
Jag har nu tittat på filmen ett par ggr till. Det hela är extremt uppenbart. Det som är helt uppenbart är att han ljuger. Om vad exakt kommer vi att få reda på men sex handlar det om.
Frågar du någon saker och sedan studerar dennes kroppsspråk så ser man små signaler, som ger en bekräftelse eller inte. Hela Littorin strålar av detta. Han fryser till. Han håller det där flygbladet stumt i handen, försöker ge en bild av att vara samlad. Mkt intressant är att han säger ordet ok vid två tillfällen.
Frågar du någon om något och du formulerar dig ungefär så här: "Vet du, jag har information om att du faktiskt stulit min plånbok" så nickar ofta personen lite, eller säger ok. Det är en signal om att påståendet är riktigt.
Nej, någon skicklig lögnare det blir han då aldrig.
Han känner att det börjar gå åt skogen och flyr därför från journalisten.
Jag har nu tittat på filmen ett par ggr till. Det hela är extremt uppenbart. Det som är helt uppenbart är att han ljuger. Om vad exakt kommer vi att få reda på men sex handlar det om.
Frågar du någon saker och sedan studerar dennes kroppsspråk så ser man små signaler, som ger en bekräftelse eller inte. Hela Littorin strålar av detta. Han fryser till. Han håller det där flygbladet stumt i handen, försöker ge en bild av att vara samlad. Mkt intressant är att han säger ordet ok vid två tillfällen.
Frågar du någon om något och du formulerar dig ungefär så här: "Vet du, jag har information om att du faktiskt stulit min plånbok" så nickar ofta personen lite, eller säger ok. Det är en signal om att påståendet är riktigt.
Nej, någon skicklig lögnare det blir han då aldrig.
Han känner att det börjar gå åt skogen och flyr därför från journalisten.
jag vet inte hur du kan dra slutsatsen om att det handlar om sex? (Från detta klipp endast ??)
Men det som är intressant är att AB killen säger att det är i samband med skilsmässan 2006. Det bör då har med det att göra. Alltså kopplat till detta på något sätt.
Han får utsagor från AB killen och reagerar uppenbart som att han förstår vad AB killen talar om men det som är intressant är att studera kvinnan som står bredvid. Hon visar alla dessa tecken som du talar om. Hennes rörelser i förhållande till vad hon får höra visar på att hon vet det som sägs men vet inte hur hon skall handskas med vetskapen om att AB killen vet det. Med sina rörelser blir det som att hon förnekar det hon precis hör för sig själv.
Om det är så att uppgifterna är nya för henne så betyder rörelserna ändå samma sak i denna mening enligt mig.
Sen kommer det intressanta att SOL faktiskt är på väg bort när han förnekat uppgifterna men när han återigen tar del av AB killens snack så stannar han på ett sätt som visar att hon inte tänker ta steget precis när som helst. Han riktar sin uppmärksamhet till vad AB killen skall säga.
Alltså SOL vet vad AB killen talar OM men vet inte exakt vad det är för uppgifter det handlar om.
Sen när han reagerar och säger Näej! så reagerar han ärligt på det som sägs till honom. Jag tolkar det som att AB killen menar att någon påstår någonting som han anser vara överdrivet eller taget ur luften. Det intressanta är vem det är som påstår någonting som AB har tagit del av?? Hans ex-fru?
Att han hela tiden säger "okej" är för att han vet att det är ett jobbigt ämne och han har insett att det kommer någonting som han vet kommer bli jobbigt att höra. Hans "okej" kommer så för att just då så väntar han på det som han inser skall komma.
Det är antagligen någonting som han har gjort/har hänt 2006. Det kan vara att han spionerat på sin exfru. Han kan ha legat med den där muffaren. (själv skulle jag gärna ligga med en muffare
)Kan han ha gjort något politiskt fuffens? Jag tycker inte att hans (eller kvinnans) reaktioner tyder på att det handlar om politik eller ekonomisk brottslighet. Kan handla om ekonomi genemot sin exfru dock.
Detta som AB vet kan de enligt AB killen även bevisa via en dator och de hänvisar i klippet till vad någon skall ha sagt.
Nu är jag jävligt nyfiken på vad det kan vara.