2009-04-17, 00:48
Medlem
Julius Moscas avatar
Han påminner mycket om sådana där människor som blir effektiva politbyråpampar i diktaturer. Lite halvt psykopat så där, om det hade varit okey enligt lag att skicka folk till arbets/dödsläger så verkar Poohl vara en lämplig person att besluta om att skicka folk dit - han verkar inte lägga så mycket känslor, varken för eller emot människors rätt till liv. En sådan person som efteråt i en rättegång skulle försvara sig med "jag följde bara order".

Jag minns förresten en tv-intervju med hans företrädare Mikael Ekman (numera på Strix som många andra expoiter) och minns fortfarande hans fanatiska känslokalla blick.

Jag tror de där herrarna innerst inne inte mår så bra. Måste dessutom vara en märklig arbetsuppgift att föra in namn, personuppgifter och politisk tillhörighet i dossiers på människor som har en åsikt som de anser vara förbjuden.
Citera
2009-04-17, 19:05
Medlem
Pol Pot

Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Han påminner mycket om sådana där människor som blir effektiva politbyråpampar i diktaturer. Lite halvt psykopat så där, om det hade varit okey enligt lag att skicka folk till arbets/dödsläger så verkar Poohl vara en lämplig person att besluta om att skicka folk dit - han verkar inte lägga så mycket känslor, varken för eller emot människors rätt till liv. En sådan person som efteråt i en rättegång skulle försvara sig med "jag följde bara order".

Jag minns förresten en tv-intervju med hans företrädare Mikael Ekman (numera på Strix som många andra expoiter) och minns fortfarande hans fanatiska känslokalla blick.

Jag tror de där herrarna innerst inne inte mår så bra. Måste dessutom vara en märklig arbetsuppgift att föra in namn, personuppgifter och politisk tillhörighet i dossiers på människor som har en åsikt som de anser vara förbjuden.
När jag läste ditt inlägg förstår jag att herr Poohl är en kopia av psykopaten,
massmördaren och kommunistsvinet Pol Pot!

Hissa röd varningsflagg för denna otrevliga och farliga Daniel Poohl.
Citera
2009-04-17, 19:31
Medlem
Pack

Herr Poohl umgås med Sanna Klinghoffer-producent för radioprogrammet Kaliber.

Det var Kaliber som "avslöjade" SDU:s sångfest på färjan.

Det är rena inaveln inom det "fria och oberoende" journalistpacket.
Citera
2009-04-17, 19:45
Medlem
tomhylsans avatar
Var inte Stieg Larsson också chefredaktör för Expo? Var Stieg Larsson också bög?

Jag har hört att alla bögar egentligen är peddos och att de gillar män för det är second best till småpojkar enligt dem.
Citera
2009-04-17, 22:43
Medlem
Fel

Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Knappt två sidor av tråden har förflutit och redan kandiderar den till förstaplatsen i kategorin "Flest språkfel i en tråd på Flashback". Keep it coming boys.
Du reagerar på stavfel och fel ordval!

Vi reagerar på viktigare saker.....
Citera
2009-04-18, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomhylsan
Var inte Stieg Larsson också chefredaktör för Expo? Var Stieg Larsson också bög?

Med tanke på hans mångåriga samboförhållande med en kvinna, förmodligen inte, men det är ju lättare att anta sånt som speglar ens fördomar än att googla?
Citera
2009-04-18, 08:19
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimsalabim
Med tanke på hans mångåriga samboförhållande med en kvinna, förmodligen inte, men det är ju lättare att anta sånt som speglar ens fördomar än att googla?

Men det kan ju varit en cover för att "undgå förföljelse från hemska nazister" som så mycket annat i hans liv.
Citera
2009-04-18, 11:14
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes X
Men det kan ju varit en cover för att "undgå förföljelse från hemska nazister" som så mycket annat i hans liv.

Men då han är chefredaktör för Expo bör väl hans sexualitet vara av underordnad betydelse för nazisterna? Det räcker och blir över redan där liksom.
Citera
2009-04-23, 10:20
Medlem
tffts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomhylsan

Jag har hört att alla bögar egentligen är peddos och att de gillar män för det är second best till småpojkar enligt dem.

Stämmer mycket riktigt. Han våldtog bl.a. sitt barnbarn
Citera
2009-04-23, 10:38
Bannlyst
Han kallas ofta för Poohl Pot. Lika kul varje gång. Killen flyger i taket av ilska
Citera
2009-04-23, 12:56
Medlem
Birgitta61s avatar
Han har verkligen en läskig blick. Det ser verkligen inte ut som att han kan le, har alldrig sett honom le, man ser på hela hans ansikte har stelnat på grund av att han alldrig ler, en hämmad tragisk själ.

Läs hans twitter, ett sådant tråkigt jävla liv individen "lever". Han måste verkligen bara gå runt och hata, hata och hata dygnet runt.
Citera
2009-04-23, 13:09
Medlem
Absus avatar
Kom igen nu, styr upp tråden lite.

Det man kommit fram till:

Han är bekant med Sanna Klinghoffer, bakom programmet Kaliber.
Han är homosexuell.
Han arbetar på EXPO.

Bättre kan ni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in