2006-12-12, 06:38
Medlem
Måste göra något åt mina tänder, har varit på undersökning och kalaset kommer att gå på ca 25.000.
(jo, det var ett tag sen jag var senast)

Men hur ska jag finansiera detta?
Jag är arbetslös men har inga anmärkningar.

Uppskattar alla förslag.
Citera
2006-12-12, 07:07
Medlem
526s avatar
Kolla med några som gör billigare tandvård. Finns dom som gör tex implantat mycket billigare. (Om det nu är det du ska göra).
Annars är det nog en vanlig bank som ger den bästa låneräntan.
Kan kanske finnas vissa stiftelser och fonder som finansierar.
Citera
2006-12-12, 08:15
Medlem
George Wittigs avatar
Ett vanligt banklån där någon går in som borgenär vore väl det enklaste?
Citera
2006-12-12, 08:22
Medlem
banditqueens avatar
Vad jag vet sa kan du fa hjalp av socialen ocksa.
Citera
2006-12-12, 08:26
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banditqueen
Vad jag vet sa kan du fa hjalp av socialen ocksa.

Bara i riktigt akuta fall!
Citera
2006-12-12, 08:47
Medlem
Det här är kanske inte den bästa tanken, men kolla upp någonstans utomlands där du kan tänka dig vara på lite semester samt få tandvård billigare
Citera
2006-12-12, 08:55
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomo
Det här är kanske inte den bästa tanken, men kolla upp någonstans utomlands där du kan tänka dig vara på lite semester samt få tandvård billigare

Eller utländska tandläkare i sverige. Ännu billigare, och enklare. Semester med nyborrade tänder och bedövad käke är tråkig semester.
Citera
2006-12-12, 09:21
Medlem
Zabanas avatar
Jag skulle föreslå att du försöker ta dig till Rumänien, Vitryssland eller Ukraina för att laga dina tänder, det kostar en bråkdel att göra rotfyllningar eller att sätta in guldkronor. Tandläkarna i dessa länder har minst lika stor kompetens som sina svenska kollegor, skillnaden är att utrustningen motsvarar den som fanns hos folktandvården här i sverige på 70-talet.

Z
Citera
2006-12-12, 12:19
Medlem
bigMajks avatar
Jag tycker du ska se till att få ett utlåtande från en annan tandläkare, helst en utan eget vinstintresse, exempelvis folktandvården. Där kanske du också kan ordna med någon form av avbetalning.
Citera
2006-12-12, 12:54
Medlem
526s avatar
Vad är det du behöver göra? Implantat, kronor, broar, lagningar.
Det finns några kliniker i stockholm som håller typ halva priset, mot både Folktandvården och privata.
Citera
2006-12-12, 13:05
Medlem
slippys avatar
Hur du än vrider och vänder på det kommer det att behövas pengar men det är ju frågan vad du får för pengarna som är det intressanta. I thailand har du ungefär 4ggr så billig tandvård och dessutom spetskompetens och den senaste utrustningen.

Räkna på att det kostar 6000 tur och retur(någon form av sista minuten) till Thailand och att din renovering kommer att kosta 7000:- Det blir 13000 men då får du en chans att se Thailand också!

http://www.phuket-health-travel.com/dental.htm
Citera
2006-12-12, 13:51
Medlem
Företagarsvinets avatar
Polen. Duktiga tandläkare, intressant land och billigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in