2006-12-14, 08:22
Medlem
Continental Ops avatar
funkar 1.01 även crackat med den mds-fil som följde med o med yasu?
Citera
2006-12-16, 15:31
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
funkar 1.01 även crackat med den mds-fil som följde med o med yasu?
YASU tycks inte funka, men jag gör som så att jag byter namn på alla dvd-enheter i registret.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Min DVD-enhet hette E: och jag har döpt om den till E.x:
och min DT-enhet hette F: och den heter numera F.y:

Det är bara att döpa om din(a) enhet(er), så ska spelet funka.

Det finns säkerligen fler sätt, men jag är en sann anhängare av klassiska registerhack.

EDIT: Någon som testat att spela över Hamachi? Erfarenheter/intryck?
Citera
2006-12-16, 18:28
Medlem
areols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Er1k
Hur får man igång det? har också problem med den Yasu saken.
Får felmedelande:

"Konflikt med en emuleringsprogramvara som körs.
Se http://www.securom.com/message.asp?m=emu&c=2500&l=sw för mer information"

Fick igång det en gång innan, men sen hängde sig datorn och var tvungen att starta om

Är förövrigt den här filen jag har laddat: Tom.Clancys.Rainbow.Six.Vegas.EMUDVD9-Unleashed

tanka senaste versionen av Daemon Tools, välj "All emulation options ON". Sätt "number of devices" till 1, i den mountar du .mds filen. sen går du in på System i kontroll panelen och sen till Maskinvara å Enhets hanteraren. i Enhetshanteraren går du till CD/DVD läsare och höger klickar på din riktigt cd-läsare å trycker "Avaktivera", sen startar du YASU, sen startar du spelet (note: det kan ta lite längre tid att starta spelet, typ 30 sec... det beror på din dator)
Citera
2006-12-16, 19:37
Medlem
LKCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av areol
tanka senaste versionen av Daemon Tools, välj "All emulation options ON". Sätt "number of devices" till 1, i den mountar du .mds filen. sen går du in på System i kontroll panelen och sen till Maskinvara å Enhets hanteraren. i Enhetshanteraren går du till CD/DVD läsare och höger klickar på din riktigt cd-läsare å trycker "Avaktivera", sen startar du YASU, sen startar du spelet (note: det kan ta lite längre tid att starta spelet, typ 30 sec... det beror på din dator)

Kan tillägga också att det är mycket lättare att starta spelet om man kör en autostart från skivan.. Iaf för mig.

/LKC
Citera
2006-12-16, 20:09
Medlem
Continental Ops avatar
ge oxå fan i att installera 1.01, den kommer att sätta igång att ladda ner den automatiskt i slutet på installationen.

kör på sämsta inställningarna och det flyter väl ok, en grej som avviker mkt från andra shooters är att mynningsflammorna är rätt störande, man ser inte ett skit av vad man skjuter på om man skjuter långa skurar, det kanske är realistiskt? Det vore trevligt om nån lumpare kunde uttala sig om det här
Citera
2006-12-16, 20:40
Medlem
areols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKC
Kan tillägga också att det är mycket lättare att starta spelet om man kör en autostart från skivan.. Iaf för mig.

/LKC

det funkar inte för dem flesta, metoden jag beskrev ovan har 100% chans att fungera har hjälpt massa annat folk på diverse forum/torrent-comments :P
Citera
2006-12-16, 23:46
Medlem
Tack för svaret uppskattas... tyvärr han jag tagit bort spelet innan jag såg det här, blev lack på skiten.
Får väl dra hem spelet lite senare igen
Citera
2006-12-16, 23:50
Medlem
swebarbs avatar
Okej spel men märks att det är en 360 port, inte optimerat för fem öre.. och inte fan kan man quicksava fyfan va jag stör mig på spel som inte har det.
Citera
2006-12-17, 01:21
Medlem
LKCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av areol
det funkar inte för dem flesta, metoden jag beskrev ovan har 100% chans att fungera har hjälpt massa annat folk på diverse forum/torrent-comments :P

Ok, men i mitt fall fungerar det dock endast om man kör med autostarten. Kan ju aldrig skada att testa för dem som ännu inte fått det att funka.
Citera
2006-12-19, 10:51
Medlem
areols avatar
kontra detta!

Någon som kan kontra mig på att vara sämst på Terrorist Hunt? ^^

http://www.youtube.com/watch?v=RgH_qhc2qNs
Citera
2006-12-19, 15:10
Medlem
ojns avatar
Det blir nog svårt, du var ju brutalt dålig.
Citera
2006-12-19, 22:43
Medlem
areols avatar
jag vet körde ju bara så snabbt som möjligt, visade en polare lite av spelet bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in