2006-12-19, 15:20
Medlem
Pungs avatar
Nja.

Jag kommer faktiskt inte på någon, mer än den där "Vad är svenskt".

Det var mer än allmän fråga om hur man kan styra upp diskussioner för att de ska bli givande och intressanta. Och på så sätt skapa ett debattforum som man fortsätter i år efter år.

Det är liksom lite tröttsamt att höra människor säga "jag tror inte på gud, men en högre makt". "Nobellpriset borde gå till Astrid Lindgren för hon skriver sånt man förstår". "Vad är egentligen svenskt, kåldolmar kommer ju från turkiet", "den som mobbar är är oftast den som mår dåligast", "det finns inga elaka hundar, bara rädda hundar".

Med andra ord. Alla dom där klyschorna som människor vräker ur sig för att verka som om dom har tänkt till, medan dom egentligen bara upprepar fraser som dom hört andra säga. Det bidrar inte till diskussionen på annat sätt än att någon får öppna käften.

Kanske lite svårt med gränsdragningen för vad som är en klyscha. Men mitt förslag är att det ska finnas en "paragraf" under rubriken "övrigt som hämmar/inte tillför debatten något", där moderatorn kan avgöra sådant.

Kan tänka mig att mod i forumet om narkotika måste stöta på rejält med klyschor, och kan avgöra vad som börjar bli tröttsamt. Samma sak i de politiska forumen. Sök i google på frasen "vad är svenskt" så fattar ni vad jag menar =)

Kort sagt, en regel som inte stryper debatten, utan "tvingar" den framåt.
2006-12-19, 17:34
Medlem
E.C.Cs avatar
Tycker helt klart att Fbs moddar är toppklass. Den enda jag öht har tjaffsat med är Ladida, men det var innan han ens blev mod, har för mig att det var om hurvida Tookie förtjänade att dö eller inte. Men herregud, jag gav lika mycket som jag fick tillbaka. Sitter man och lipar över internetbråk så har man problem.

Fast vem vet, jag kanske hade varit bittrare om jag inte hade vunnit diskussionen, eller vad tror du laddis

Hade för övrigt ett annat konto på den tiden. Minns dock inte nicket.
2006-12-19, 17:46
Medlem
On Steroidss avatar
Ber om ursäkt Ladida!

Ett tips jag läste en gång i tiden använder jag mer och mer!
Är du smartare än någon, så behöver man ibland spela dum för att komma till samma nivå, hålla samms eller få fred osv, Men man vet ändå innerst inne vem som är den smarta och det räcker långt för mig! En del har inte så stor känslomässig intelligens och det är då man ibland får spela dum!

När en människa inte förstår budskapet utan i stället svarar med att tala om för omgivningen eller en annan människa att jag är stark, oåtkommlig, nedvärderar folk, vrider lite på handlingen/sanningen och ger div förklaringar om hur farlig jag kan vara, typ höjer du rösten åt mig, skriker jag tillbaka osv...
Sånt kan man se i ord eller vissa handlingar osv och beskriver en person mer än många förstår! Jodå jag är utbildad i detta!

Och som sagt alla förstår nog inte vad jag menar, utan kommer troligtvis att propsa på sitt och gärna klaga på vad jag just skrivit, helst påpeka meningar och liknelser angående det JAG själv skrivit i mitt eget beteende... OCH det är just det jag menar!

Peace!
2006-12-20, 00:08
Medlem
jättebra att du (vf) samlar alla NHL trådar i den stora NHL-tråden
2006-12-25, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogue
Lustig redigering av ditt inlägg må jag säga!

Innan redigering så skulle man kunnat tro att du varit moderator.
Citat:
Ursprungligen postat av Z4W
Va?

Det jag påstår är att efter kritik så ändrades detta inlägg samt några andra i samma stil till att vara mer vänliga i sin karaktär än vad dessa var från början.
2006-12-27, 02:25
Bannlyst
GaiN verkar sköta sitt jobb bra.

Edit: StorMamma med.
2019-03-03, 22:38
Bannlyst
Bara 2 mods som svarar i denna tråd
2019-03-04, 05:19
Medlem
najass avatar
Denna 13 år gamla tråd låses då diskussionerna kring moderering av olika delforum finns i andra aktuella trådar samt att bumpen var helt meningslös

Låst

/mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in