Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-12-10, 20:26
Medlem
milks avatar
Jaa, händer då och då, även i veckorna, att man slänger is gi några glas wirre och drar i sig en påse chilinötter (perfekt blanding)...Men hur onyttigt är chilinötter?
Citera
2006-12-10, 20:33
Medlem
Balthazaer-s avatar
Definiera onyttigt...

Om du är orolig för att gå upp i vikt så är jordnötter inte särskilt bra, då dessa har ett högt energiinnehåll. Ca 500kcal per 100g, och en normal man ska väl äta runt 2000-3000 kcal per dag.
Citera
2006-12-10, 20:37
Medlem
biffmedpommess avatar
71% fett är det i vanliga jordnötter men just chilinötter har ju ett typ friterat skal runt jordnöten också så de blir lite sämre.. det är mer omättade fetter (onyttigt fett) än fleromättade fetter (nyttigt fett) i jordnötter.
ja vafan du kan se själv ==>

http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv
Citera
2006-12-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Jaa, händer då och då, även i veckorna, att man slänger is gi några glas wirre och drar i sig en påse chilinötter (perfekt blanding)...Men hur onyttigt är chilinötter?

Nötter skall ju innehålla de nyttiga fetterna, så...
Citera
2006-12-10, 20:48
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffmedpommes
71% fett är det i vanliga jordnötter men just chilinötter har ju ett typ friterat skal runt jordnöten också så de blir lite sämre.. det är mer omättade fetter (onyttigt fett) än fleromättade fetter (nyttigt fett) i jordnötter.
ja vafan du kan se själv ==>

http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv

Hur är det med kashewnötter?
Citera
2006-12-10, 21:16
Medlem
milks avatar
Vafan jag som nyss var på willys och köpte 1 kg nöätter...Och nu sitter här med en flaska wirre....Fan, detrtr är mumma, livet har sina godbitar....Tack flickro, jag vet att ni vet...Hej hejr!
Citera
2006-12-10, 21:30
Medlem
Citat:
Vafan jag som nyss var på willys och köpte 1 kg nöätter...Och nu sitter här med en flaska wirre....Fan, detrtr är mumma, livet har sina godbitar....Tack flickro, jag vet att ni vet...Hej hejr!

Hmm, du borde nog vara mer orolig över den där "wirren" än över nötterna...
Citera
2006-12-10, 21:31
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Hmm, du borde nog vara mer orolig över den där "wirren" än över nötterna...

Fan, trortelini, jag som har wirren under kontroll, då spelar thas pinats ingen större roll...Tack
Citera
2006-12-10, 22:00
Medlem
Citat:
Fan, trortelini, jag som har wirren under kontroll, då spelar thas pinats ingen större roll...Tack

Meh! Roll och kontroll, tomboll!
Töm glaset(i slasken) och svälj nötterna. Ditt nöt!
Tänk på hjärta och kärl och din samtida framtid....måste jag länka?*stön*.
Lite om Omega 3(de nyttiga fetterna): http://www.omega-3.se/livsmedel.html

Alkohol nyttjar man bara, trots att det inte är nyttigt(snacka om att utnyttja ).
Men de goda/ bra/ nyttiga fetterna skall man(och kvinna) se till att få i sig- blott den redan hjärtsjuke/- a kan nyttja ett(1) glas rödvin/ dag, i hälsosyfte. Alla di andre skola sky alkohol som Fan flyr Himmelen.
Amen

Take care, boy
Citera
2006-12-11, 05:38
Medlem
milks avatar
Citat:
Meh! Roll och kontroll, tomboll!
Töm glaset(i slasken) och svälj nötterna. Ditt nöt!
Tänk på hjärta och kärl och din samtida framtid....måste jag länka?*stön*.
Lite om Omega 3(de nyttiga fetterna): http://www.omega-3.se/livsmedel.html

Alkohol nyttjar man bara, trots att det inte är nyttigt(snacka om att utnyttja ).
Men de goda/ bra/ nyttiga fetterna skall man(och kvinna) se till att få i sig- blott den redan hjärtsjuke/- a kan nyttja ett(1) glas rödvin/ dag, i hälsosyfte. Alla di andre skola sky alkohol som Fan flyr Himmelen.
Amen

Take care, boy

HAHA, händer inte SÅ ofta att man dricker sådär bara, men inte lätt att sluta när man väl börjat och har en fin rulle i DVDn.

Jaa, men whiskey sätter ju "fart" på kroppen...HAHA
Citera
2006-12-11, 12:29
Medlem
Zabanas avatar
Fick för mig att jag hört att en påse jordnötter motsvarar 21 fläskkottler i fett mängd . Antagligen så är det väl någon skräckpropaganda som jag snappat upp från Socialstyrelsen som ingår i svenska Ministerium fur Staatsicherheit alias STASI.
Citera
2006-12-11, 12:35
Medlem
pooboxxxs avatar
Citat:
Nötter skall ju innehålla de nyttiga fetterna, så...

Jordnöten är ingen nöt. Det är en baljväxt precis som ärtan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in