• 1
  • 2
2006-12-12, 18:26
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Ett optimum hade ju varit en liten plasthink på 2 kilo eller något liknande...
Jehsus...hur mycket Nutella äter fruktpizzan egentligen??

Citera
2006-12-12, 19:35
Medlem
jallaballas avatar
Taget från wikipedia:
Citat:
Ursprungligen postat av en.wikipedia.com
Nowadays, Nutella is more frequently marketed in jars of a characteristic, trademarked shape (pictured above). These are often 200-g, 400-g or 750-g jars, although in some countries (such as Italy and France), 3-kg and 5-kg jars are available.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nutella
Citera
2006-12-12, 19:42
Medlem
beos avatar
Hehe, man kanske skulle kopa med sig nagra femkilos fran Frasseland nu nar man aker norrover i helgen. Verkar finnas marknad!

Sjalv hade den sota Nutella och jag en intensiv sommarhistoria som faktiskt fortfarande kvaver all mersmak. Aterupptackte min gamla crush nar jag i Spanien insag att Nutella pimpats med halften vit choklad, men sag det som varar for evigt.
Citera
2006-12-12, 21:06
Medlem
Påkkers avatar
Med risk för att bli bannad så går jag här OT.
Jag har ingen aning om man kan köpa större burkar i Sverige.
En sak vet jag dock. Ta 3 dl vispgrädde och en burk Nutella. Värm och rör ihop i en kastrull. Simsalabim så har man inte bara fått världens mest onyttiga chokladsås utan även den godaste.

Värt att prova.

Jag åt det för ca. 6-7 år sedan och har fortfarande inte fått bort min övervikt.
Citera
2006-12-13, 12:37
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av mog
Jehsus...hur mycket Nutella äter fruktpizzan egentligen??

Jaa... Med risken att verka aningens....annorlunda, men ett par sådana där små tramsiga burkar i veckan får du nog räkna med går åt i den fruktpizzska herrgården...

Citat:
Ursprungligen postat av jallaballa
These are often 200-g, 400-g or 750-g jars, although in some countries (such as Italy and France), 3-kg and 5-kg jars are available.

Ojsan?! En 5 kilosburk hade ju suttit fint nu till jul! Eller om man kombinerar en 3 kilosburk med fyra 5 kilosburkar... :smart:

Tack som djävulen för det MYCKET informativa svaret!

Citat:
Ursprungligen postat av Påkker
Med risk för att bli bannad så går jag här OT.
Jag har ingen aning om man kan köpa större burkar i Sverige.
En sak vet jag dock. Ta 3 dl vispgrädde och en burk Nutella. Värm och rör ihop i en kastrull. Simsalabim så har man inte bara fått världens mest onyttiga chokladsås utan även den godaste.

Värt att prova.

Jag åt det för ca. 6-7 år sedan och har fortfarande inte fått bort min övervikt.

Det är precis så här manlig vänskap byggs! Att olika män med olika kroppskonstitution ger varandra olika tips på mums. Jag kan absolut tänka mig att det givna "receptet" fungerar alldeles utmärkt!

Jag skall hålla tummarna för att du inte blir bannad! För i förlängningen handlar det ju mera om mina smaklökars välbefinnande, än en eventuell skada uppkommen för att du var lite off topic... Om du blir bannad, så blir jag förbannad! :smart:
Citera
2007-07-13, 03:57
Medlem
En fruktpizzas avatar
Tada!!!

Dåså!!! Då har jag äntligen funnit "mina" större Nutellaburkar! Nåja. Liiite större i allafall. Jag var och handlade ute på Willys i Kungsbacka häromsistens, och väl där så fann jag det bruna guldet i kanontrevliga 750-gramsburkar!!! Jag hjulade runt i butiken av lycka - och övervikt...

Hade nu någon vänlig själ hittat några ännu större Nutellaförpackningar hos en schalimuttbutik* så vore ju lyckan verkligen fullständig!

*(Butik som är extremt välsorterad)

Ni andra, lycka till!
Citera
2007-07-16, 00:52
Medlem
Pavement_boys avatar
I Tyskland finns det i stora jävla dunkar!
Citera
2007-07-16, 00:56
Medlem
Kolagubbens avatar
för ett par år sen köpte ja en 2 kilos glasburk i tyskland för typ 30-40 spänn står på burken att det var 40 års jubileum

http://www.imagehack.eu/uploads/d66d0309d7.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in