2006-12-09, 08:01
Medlem
Glassingers avatar
Behöver hjälp med att identifiera och hitta en kultig tecknad serie som gick på SVT under 80-talet. Den svenska titeln var "Det var en gång". Handlingen utspelade sig i rymden men med historiska tidsresor. En av huvudrollerna varen professor med långt vitt hår och skägg som dessutom haden robot som liknade honom själv.

Snälla, all input om den här serien och var den kan hittas är välkommen.
Citera
2006-12-09, 08:06
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Serien du tänker på heter Det var en gång: rymden.

Makalöst bra serie. tragiskt nog så är det enda DVD-släppet jag känner till inte textat..så kan man inte franska är man rätt körd.

Har hittat avsnitt av både den och ursprungsserien det var en gång (som utspelar sig på stenåldern) med dessvärre inget av "en cellsam historia" som utspelar sig innuti en människokropp på DC, kommer dessvärre inte ihåg vad för hub.
Citera
2006-12-09, 12:28
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_var_en_g%C3%A5ng
Citera
2006-12-09, 14:09
Medlem
brianmolkos avatar
Kolla tråden bortglömda TV serier, har stått nämnt där. Detta är riktig nostalgi ju från barndomen
Citera
2006-12-09, 14:22
Medlem
Finns många avsnitt att ladda ner på DC
Citera
2006-12-09, 14:50
Medlem
Haha, dom gamla serierna.
Jag tror bestämt att jag har någon VHS-kasset med tidernas äventyr på, nästan bud på att titta på den igen någon gång. De serierna var faktiskt riktigt bra och lärande.
Citera
2006-12-09, 16:16
Medlem
Fast jag har bara hittat de som handlar om historien(svenskt tal då), de är dock ofta i ganska dålig kvalitet.

De om rymden har jag inte sett ännu på svenska, och det finns en nya serie om kroppen med men den var sämst av de tre imho.
Citera
2006-12-09, 16:20
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Fast jag har bara hittat de som handlar om historien(svenskt tal då), de är dock ofta i ganska dålig kvalitet.

De om rymden har jag inte sett ännu på svenska, och det finns en nya serie om kroppen med men den var sämst av de tre imho.

Den om kroppen har jag för mig gick in lite på sex och samlevnad.
Minns att man blev upphetsad av de tecknade tuttarna, undrar om man fortfarande skulle bli det eller om porren har förstört ens rena sinne.
Citera
2006-12-09, 17:43
Medlem
Jag gillade den "klockan" som jämt bodde uppe i vänstra hörnet utav "Det var en gång"... minns att serien var av franskt ursprung men stilen var ritad i mangastil (figurerna hade stora jätteögon bla)...
Citera
2006-12-11, 17:15
Medlem
Glassingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
...stilen var ritad i mangastil (figurerna hade stora jätteögon bla)...
och jättestora näsor - på bad guys
Citera
2006-12-12, 21:42
Bannlyst
EN hemmagjord dvd av en cell-sam historia finns på childbytes.
Citera
2006-12-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qnorsten
EN hemmagjord dvd av en cell-sam historia finns på childbytes.

Är det proper elr icke proper, för vad jag vet finns två olika releaser på den hemmagjorda.

Den finns ju att köpa nu på DVD... Ingen som vet om en riktig release finns ute?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in