2006-12-08, 19:24
Medlem
Alegis avatar
Jo det är så att jag beställde en skepparkavaj från en internetbutik och jag beställde deras minsta storlek som var 44.

Men som vanligt för dom flesta av oss korta människor, så passar inte den

För det första så är den för stor, och deras minsta storlek var 44 vilket jag trodde skulle passa då jag har en rock av samma storlek (44) och den passar rätt så bra iallafall.

Men denna skepparkavaj och för långa armar, när jag låter mina armar hänga så är skepparkavajens armar över mina händer, dvs armarna är för långa på skepparkavajen.

och den är lite för lång tror jag också, då den är över mina jeans fickor, och inte stannar vid midjan.

Så jag måste ha tips på en skräddare i stockholm som kan fixa detta, om det är möjligt dvs att fixa så armarna blir lite kortare plus att den sitter bra på mig.

Det är så jobbigt för jag har väntat på den i över 1 vecka och nu när jag äntligen har den så passar den inte särskilt bra samma sak med mina två polotröjor som är allt för stora, får skicka tillbaka dom men skepparkavajen vill jag helst inte skicka tillbaka då det inte finns en mindre storlek eftersom jag beställde den minsta, och dels för att det är slut överallt.

H&M har inte, Tiger's är för dyra för mig (är en fattig student) NK vill jag inte ens tänka på. SOLO vet jag inte om dom har, och om dom har så lär dom inte vara så snygga.

Skulle även vilja ha tips på affärer som säljer skepparkavajer med "hängslen" så att säga, ni vet nog vad jag menar.

Tacksam för svar!
Citera
2006-12-09, 16:02
Bannlyst
Bakkalis skrädderi på linnegatan 8 är bra. Men du får ju räkna med att en bra skräddare tar 250-400 för en ärmkortning och lika mycket till för att fimpa längden..
Citera
2006-12-09, 19:29
Medlem
buffalos avatar
Götrich.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in