2006-12-13, 22:37
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slöhögen
För övrigt väljer jag 10 timmars förvärvsarbete och en lejd hantverkare för förtjänsten framför 10 timmars hemmapulande any day.

Synd att man måste betala skatt då, så du bara får 2-3 timmar hanterverkartid för pengarna. Men det kanske motsvarar 10 timmars hemmapulande iofs.
Citera
2006-12-16, 12:43
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Capone:

För helvete Capone, blanda inte in politik i detta nu! Ovänner kan vi vara i politikforumet, inte här. Här ska vi ha myspys.
Citera
2006-12-20, 13:46
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Capone:

För helvete Capone, blanda inte in politik i detta nu! Ovänner kan vi vara i politikforumet, inte här. Här ska vi ha myspys.

Jag blandar inte in politik, jag påpekar bara det orimliga i att byta ut tio timmar av sin egen arbetstid mot tio timmars hantverkartid. För att det ska fungera i praktiken måste man ha en enormt hög lön.
Citera
2007-01-01, 13:16
Medlem
Capone:

Citat:
Jag blandar inte in politik, jag påpekar bara det orimliga i att byta ut tio timmar av sin egen arbetstid mot tio timmars hantverkartid.

Men då får du väl förhandla dig till ett bättre pris, eller hur? Moderater brukar ju gilla individuella lösningar på allt så kör hårt!
Citera
2007-04-07, 19:15
Medlem
Sigrid:

Citat:
Har fått en liten leverans från Ikea idag och suttit med ett plockepinn och tänkt ilskna tankar

Ser man på! Jag har själv skruvat ihop en bokhyllejävel som jag köpte på Jysk. Naturligtvis så gick det alldeles för lätt att få ihop skiten
-"Nu måste jag ha gjort något fel"
Tänkte jag och jajamensan. När jag skulle ställa upp hyllan mot väggen så upptäckte jag att jag hade satt gavlarna bak och fram. Istället för faner så var det naken masonit eller va fan det heter?
Bara att börja om från början. Enda glädjeämnet är att jag blåste Jysk, hyllan skulle ha kostat 1 200 kr men jag bytte ut prislappar och fick den för 600 kr.

Bild på underverket:
http://img442.imageshack.us/my.php?i...jvel000ch2.jpg
Citera
2007-04-07, 19:24
Medlem
Nedomanskys avatar
GH:
600:- ser ut o va rätt pris på den hyllan!
Citera
2007-04-08, 07:31
Medlem
Nedomansky:

Citat:
GH:
600:- ser ut o va rätt pris på den hyllan!

Nu är det ju som så här att jag bor litet, i en etta och då är jag bara intresserad av att det ska vara funktionellt, jag vill inte släpa in en massa antika komoder i massiv ek eller hyllor i borstat stål och japansk mahogny som är bögdesignade av någon fjolla från Italien.
Citera
2007-04-08, 16:22
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Sigrid:

Ser man på! Jag har själv skruvat ihop en bokhyllejävel som jag köpte på Jysk. Naturligtvis så gick det alldeles för lätt att få ihop skiten
-"Nu måste jag ha gjort något fel"
Tänkte jag och jajamensan. När jag skulle ställa upp hyllan mot väggen så upptäckte jag att jag hade satt gavlarna bak och fram. Istället för faner så var det naken masonit eller va fan det heter?
Bara att börja om från början. Enda glädjeämnet är att jag blåste Jysk, hyllan skulle ha kostat 1 200 kr men jag bytte ut prislappar och fick den för 600 kr.

Bild på underverket:
http://img442.imageshack.us/my.php?i...jvel000ch2.jpg

Du verkar vara ganska pysslig. Jag känner en kille som kunde vara du. Han är totalt oteknisk och kan inte bygga, måla, tapetsera mm. Men han är otroligt pysslig.

Byggde du heller aldrig med lego som barn?
Citera
2007-04-08, 16:40
Medlem
Kakburk:

Citat:
Du verkar vara ganska pysslig. Jag känner en kille som kunde vara du. Han är totalt oteknisk och kan inte bygga, måla, tapetsera mm. Men han är otroligt pysslig.

Det stämmer faktiskt! Jag är PYSSLIG! Det slog mig inte förräns du skrev det. Förutom att jag måste ha ordning och reda runt mig och välstädat så gillar jag att plantera om blommor, fjolla runt och damma, sätta upp tavlor på väggarna, möblera om, städa och ha det allmänt hemtrevligt. Mattor och gardiner är t ex ett måste för mig viljet jag tror att jag är rätt så ensam om att tycka bland oss män.
Citera
2007-04-08, 17:25
Medlem
kakburkens avatar
Citat:
Kakburk:

Det stämmer faktiskt! Jag är PYSSLIG! Det slog mig inte förräns du skrev det. Förutom att jag måste ha ordning och reda runt mig och välstädat så gillar jag att plantera om blommor, fjolla runt och damma, sätta upp tavlor på väggarna, möblera om, städa och ha det allmänt hemtrevligt. Mattor och gardiner är t ex ett måste för mig viljet jag tror att jag är rätt så ensam om att tycka bland oss män.

GH...Nu ger du lite fjollerivibbar...säkert att du inte har pojkvän och heter Alexander?
Citera
2007-04-08, 21:57
Medlem
Kakburken:

Citat:
GH...Nu ger du lite fjollerivibbar...säkert att du inte har pojkvän och heter Alexander?

Japp, det är helt säkert. Men jag vet att det är många som har undrat efter att de har varit hemma hos mig första gången.
Men jag vill ha det rent, städat och trevligt och gärna lite övermöblerat också.
Citera
2007-04-08, 22:13
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Kakburken:

Japp, det är helt säkert. Men jag vet att det är många som har undrat efter att de har varit hemma hos mig första gången.
Men jag vill ha det rent, städat och trevligt och gärna lite övermöblerat också.

Haha, min pyssliga kompis är likadan. Han har sina cd-skivor i "hitta rätt titel på 10 sekunder"-ordning samt att han gärna bakar kakor.
Han tycker om att ha ordning och reda och pyssligt fixat med sitt akvarium.
(ända tills den dag jag och ett par andra åt upp mer än halva beståndet av neontetra i ett plötsligt infall av fyllehunger)

Ja du, GH. Jag tror att jag kan katalogisera upp ditt liv som pysslig tomte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in