Ett av alternativa sexualiteters stora problem är att det tycks dra till sig "problemanvändare". Dessa användare sympatiserar för det första inte med Flashbacks grundläggande värderingar om att ge utsatta grupper en röst. Istället gör de allt för att på olika sätt svärta ner trådar och debattörer tills dess att tråden blir låst. Att ge utsatta grupper en röst bör alltid gå före provakatörens frihet att fisa sin åsikt om det sker på den utsatta gruppens bekostnad.
Om alternativa sexualiteter ska kunna blomstra måste processen med denna typen av användare göras kort. Man måste sätta gränser direkt, innan det spårar ur.
När det kommer till herr Jomazi så verkar han sakna tron och engagemanget för att vilja göra något åt problemet. Pm:ade nämnde mannen häromveckan angående låsningen av en i mitt tycke bättre trådarna på forumet. Tråden låstes på grund av gnäbbande mellan ovanstående provokatörer och den beryktade numera bannade FlashX.
Tråden hade innan detta hållt en mycket hög kvalitet i inläggen. Herr Jomazi uppgav vid låsningstillfället att låsningen endast var tillfällig och det har nu gått 23 dagar. Han har ännu inte bemödat sig att skicka ett svar på min fråga.
Så ja, det behövs nya moderatorer i alternativa sexualiteter då det känns som närvaron hos nuvarande moderatorer dessutom är väldigt låg. Vem det ska bli är däremot en betydligt svårare fråga. Pluxor är den mest lämpade anser jag men förstår även de som hävdar att det kan bli ett problem med trovärdigheten. Nacho är en annan mycket kompetent debattör, som jag anser vore väl lämpad. Problemet här är väl att det inte direkt finns någon som har ett starkt intresse i ämnet förenat med total opartiskhet.