2006-12-11, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashX
jag personligen vill passa på att nominera Pluxor till moderator fast nacho skulle passa lika bra
Nej då dom både är partiska. Ska vara någon som är kunnig inom det forat och det är knappast enbart sexuella dragningar till minderåriga som postas där.
Citera
2006-12-11, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Uriel-
Nej då dom både är partiska. Ska vara någon som är kunnig inom det forat och det är knappast enbart sexuella dragningar till minderåriga som postas där.

Deon Lime då? http://www.flashback.org/member.php?u=78729

Fast jag däremot är öppen för alla sexuella läggningar och har då enbart (nästan) postat i AS sen jag kom till FB i november
Citera
2006-12-11, 17:40
Bannlyst
Citat:
Deon Lime då? http://www.flashback.org/member.php?u=78729

Fast jag däremot är öppen för alla sexuella läggningar och har då enbart (nästan) postat i AS sen jag kom till FB i november
Ja men det behövs en del logiskt tänkande vid att avgöra vad som är relevant för diskussionen som grundkrav vilket du saknar.
Du har varit på fb blott en stund och redan har du skaffat dig fiender från alla läger vilket förvisso är en bedrift i sig men det gynnar dig knappast i frågan att bli tagen på allvar.
Citera
2006-12-11, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ja men det behövs en del logiskt tänkande vid att avgöra vad som är relevant för diskussionen som grundkrav vilket du saknar.
Du har varit på fb blott en stund och redan har du skaffat dig fiender från alla läger vilket förvisso är en bedrift i sig men det gynnar dig knappast i frågan att bli tagen på allvar.

Logiskt grundtänkande...synd bara att det inte går att föra en normal diskussion med människor som anser tonåringar vara småbarn som behöver skyddas från alla oskyldiga hebefiler, fast föreslå inte mig då som moderator om det känns bättre och dom som är hebefiler och emot mig klasar jag som förädare för vår sak så det kan vi redan släppa nu...fast jag tänker stanna på FB i ett antal år till så jag kanske kan kvalificera mig nästa år istället
Citera
2006-12-11, 18:24
Bannlyst
Citat:
Logiskt grundtänkande...synd bara att det inte går att föra en normal diskussion med människor som anser tonåringar vara småbarn som behöver skyddas från alla oskyldiga henefiler, fast föreslå inte mig då som moderator om det känns bättre och dom som är hebefiler och emot mig klasar jag som förädare för vår sak så det kan vi redan släppa nu...fast jag tänker stanna på FB i ett antal år till så jag kanske kan kvalificera mig nästa år istället
Normal diskussion med dig har inte lyckas hållas än. Sen måste du lära dig att skilja på diskussionerna. Detta handlar om moderatorer inte din ställning till barn.
Citera
2006-12-11, 18:37
Bannlyst
Citat:
Normal diskussion med dig har inte lyckas hållas än. Sen måste du lära dig att skilja på diskussionerna. Detta handlar om moderatorer inte din ställning till barn.

Vad är ett barn då för dig -Uriel- ? tror aldrig jag frågat dig tidigare? OT nu men jag vill hemsk gärna få veta det för vi två tycker inte lika i dessa frågor....själv anser jag ett barn är någon utan egen fri vilja och inte är könsmogen

1) Tonåringar eller ungdomar har egen fri vilja då dessa redan har sex med jämnåriga
2) Tonåringar eller ungdomar (10-13år) är också i början eller i slutet av sin pubertet det innebär att det är fullt naturligt att tända på dessa och inte pedofili

Kan tilläggas att ingen könsmogen person har någonsin tagit "skada" av frivilligt sex...

Nu tillbaks till topic kanske?
Citera
2006-12-11, 18:43
Bannlyst
Citat:
vad är ett barn då för dig -Uriel- ? tror aldrig jag frågat dig tidagre? OT nu men jag vill hemsk gärna få veta det för vi två tycker inte lika i dessa frågor....själv anser jag ett barn är någon utan egen fri vilja och inte är könsmogen

1) tonåringar eller ungdomar har egen fri vilja då dessa redan har sex med jämnåriga
2) tonåringar eller ungdomar (10-13år) är också i början eller i slutet av sin pubertet det innebär att det är fullt naturligt att tända på dessa och inte pedofili
Denna diskussion hör inte hemma här. Jag svarar sen får det vara bra.
En 10 åring är ett barn även om hon har fått bröst som är stora som meloner.
Barn= Personer som inte är fullt utvecklade mentalt och kroppsligt. Ja jag vet att du känner en tio åring som är smartare än sina föräldrar men det är inget smart barn. Det är föräldrar som borde granskas. Skillnad på pedofeli och hebefeli är skillnad ja det har jag även sagt innan men det är lika illa som pluxor skulle sätta på Sanna 7 år eller du sätta på Sofia 10 år och just har fått lite bröst på vänstersidan. Utnytjande av mindre vetande personer helt enkelt. Så länge de inte klarar av att ta hand om sig själva fullt ut är dom barn.

Ps alla har fri vilja även barn. Bara att barn inte tänker långsiktigt och går mer på vad som dom vill för strunden.
Citera
2006-12-11, 19:34
Bannlyst
Citat:
Denna diskussion hör inte hemma här. Jag svarar sen får det vara bra.
En 10 åring är ett barn även om hon har fått bröst som är stora som meloner.
Barn= Personer som inte är fullt utvecklade mentalt och kroppsligt. Ja jag vet att du känner en tio åring som är smartare än sina föräldrar men det är inget smart barn. Det är föräldrar som borde granskas. Skillnad på pedofeli och hebefeli är skillnad ja det har jag även sagt innan men det är lika illa som pluxor skulle sätta på Sanna 7 år eller du sätta på Sofia 10 år och just har fått lite bröst på vänstersidan. Utnytjande av mindre vetande personer helt enkelt. Så länge de inte klarar av att ta hand om sig själva fullt ut är dom barn.

Ps alla har fri vilja även barn. Bara att barn inte tänker långsiktigt och går mer på vad som dom vill för strunden.

Som ni ser gott folk så tycker herr -Uriel- och jag helt olika i dessa frågor om vad ett barn är, fast ni kan ju testa att tänka tillbaks och erkänna för er själva att ni var redo vid tonårens början att ha sex med vuxna snygga kvinnor och läckra män ni sett i porrtidningar och på tv
Citera
2006-12-11, 21:49
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Som ni ser gott folk så tycker herr -Uriel- och jag helt olika i dessa frågor om vad ett barn är, fast ni kan ju testa att tänka tillbaks och erkänna för er själva att ni var redo vid tonårens början att ha sex med vuxna snygga kvinnor och läckra män ni sett i porrtidningar och på tv

För att hålla topic måste jag säga att det fortfarande inte har med ens egna preferenser om man är en bra moderator eller inte. Klart att det är bra om man är i forumdelen en del, men det finns fortfarande ett regelverk. En erkänd pedofil som Pluxor skulle säkerligen radera en hel del inlägg som inte passade hans världsbild(där det räcker med att en 5åring sätter sig i ens knä för att det ska tolkas som samtyckande till sex).

FlashX, vi har alla förstått att du är(vill låtsas vara) hebefil, du behöver inte ta upp det i alla trådar.
Citera
2006-12-27, 13:53
Medlem
Ett av alternativa sexualiteters stora problem är att det tycks dra till sig "problemanvändare". Dessa användare sympatiserar för det första inte med Flashbacks grundläggande värderingar om att ge utsatta grupper en röst. Istället gör de allt för att på olika sätt svärta ner trådar och debattörer tills dess att tråden blir låst. Att ge utsatta grupper en röst bör alltid gå före provakatörens frihet att fisa sin åsikt om det sker på den utsatta gruppens bekostnad.

Om alternativa sexualiteter ska kunna blomstra måste processen med denna typen av användare göras kort. Man måste sätta gränser direkt, innan det spårar ur.

När det kommer till herr Jomazi så verkar han sakna tron och engagemanget för att vilja göra något åt problemet. Pm:ade nämnde mannen häromveckan angående låsningen av en i mitt tycke bättre trådarna på forumet. Tråden låstes på grund av gnäbbande mellan ovanstående provokatörer och den beryktade numera bannade FlashX. Tråden hade innan detta hållt en mycket hög kvalitet i inläggen. Herr Jomazi uppgav vid låsningstillfället att låsningen endast var tillfällig och det har nu gått 23 dagar. Han har ännu inte bemödat sig att skicka ett svar på min fråga.

Så ja, det behövs nya moderatorer i alternativa sexualiteter då det känns som närvaron hos nuvarande moderatorer dessutom är väldigt låg. Vem det ska bli är däremot en betydligt svårare fråga. Pluxor är den mest lämpade anser jag men förstår även de som hävdar att det kan bli ett problem med trovärdigheten. Nacho är en annan mycket kompetent debattör, som jag anser vore väl lämpad. Problemet här är väl att det inte direkt finns någon som har ett starkt intresse i ämnet förenat med total opartiskhet.
Citera
2006-12-28, 19:42
Bannlyst
Partiskhet är en obefogad oro då det finns tydliga regelsystem och användare inte kan bannas hur som helst. Om en moderator missköter sig så brukar de inte bli långvariga.

Hur som helst så återstår problemet fortfarande och något behövs göras.
Citera
2006-12-28, 22:11
Bannlyst
Pluxor eller Flash X får absolut inte min röst. Tycker att både engelbreckt och den andra gör ett väldigt bra jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in