2006-12-08, 15:05
Medlem
jo jag har blivit "erbjuden" 2 jobb nu, helt olika jobb o funderar på vilket som jag kommer trivas bäst med svårt att veta för er men vill gärna ha lite råd om ngn har jobbat me ngt av det..

jobb 1. städa för en städfirma. Dagtid mån-fre. inget fast utan det är vikariat som ev kan bli förlängt. Man kör runt i deras firmabil då till oliak ställen o städar. Jobbet tar det ungefär 10 min till så det är nära. Vet ej vad lönen än men skulle tro den ligger på runt 90/tim. (på mitt tidiare jobb som va inom en annan branch hade jag 102 så jag får gå ner lite i lön)

jobb 2. En bemanningsfirma, där jag kommer bli placerad på en bilfabrik i samma stad jag bor. tar ca 10 min dit oxå. kommer troligtsvis jobba 2 skift. Men jag får som en fast tjänst på bemanningsfirman o dom dagarna dom itne kan hitta jobb till mig har jag ändå garantilön på 90 % av lönen.

vilket ska jag välja? fördelar me jobb 1, det är dagtid o man kommer ut, ganska fritt. nackdelar e väl lönen o att det kan va tungt o tråkigt o städa kanske?

fördelar med jobb 2 e att lönen e bättre, nog mer folk i min ålder o kanske lite roligare folk? lite bättre status o säga att man jobbar som montör än att man städar... och det är fast vilket ger ju tryggare inkomst. nackdelar e att det e skift ev, o att det kanske e väldigt enformigt?

nån som jobbar som ngt av det o kan ge lite råd/personliga åsikter?

just nu stämplar jag o e arbetslös, o klättrar typ på väggarna så komma igår o jobba vill jag VERKLIGEN nu...
Citera
2006-12-08, 15:43
Medlem
Framtid

Glöm inte att räkna med framtiden. Finns det någon chans att avancera på något? Känns, visserligen helt ovetandes, som jobb nummer två skulle kunna vara mera framtidssäkert. Eller ja, va fan. Städning behövs ju alltid, men du fattar vad jag menar va..*s*
Citera
2006-12-08, 15:53
Medlem
är nog svårt att avancera på båda jobben. vill varken städa eller montera bilar i framtiden heller... detta e mer ett jobb så länge tills jag kommer på vad jag verkligen vill göra (vilket jag inte har en susning om nu) men bilmonteringen är nog en bättre merit o ha..
Citera
2006-12-08, 16:07
Medlem
DunderKs avatar
Jobbar själv som städar ibland på helgerna på sjukhus, frittjobb..man kan ta sina egna raster sålänge man utför sitt jobb. Men antar att du skall städa för gamlingar eller nåt sånt? Låter skönt att glida runt i en bil iaf och ifall du är hos gamlingar lär det inte vara direkt tungt..och du lär bli uppskattad som sällskap

Jobb två, har inga erfarenhet. Men högre status som du säger, men antaligen inte lika fritt, pluset är väl arbetskamraterna kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in