2006-12-08, 14:14
Medlem
Jontelitos avatar
Tjenna.

Vilka övningar är bra för att få fram de nedre magmusklerna så att man får till en eightpack? Exempel på "åttapack", Mini Hercules A.K.A Richard Sandraks magrutor*:
http://www.limbermen.com/Sandrak/rs-8pack.jpg

Är det svårt att få åtta rutor om man redan har sex synliga rutor? Tar det lång tid? Är det värt att satsa på tycker ni?

*Lite dåligt exempel kanske med hans "ärliga" kropp, tog första bästa bilden för illustration.
Citera
2006-12-08, 14:38
Medlem
Det finns hundra olika trådar om magrutor här, sök upp en av dom eller läs en bok och lär dig något...
Citera
2006-12-08, 14:58
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelito
Tjenna.

Vilka övningar är bra för att få fram de nedre magmusklerna så att man får till en eightpack? Exempel på "åttapack", Mini Hercules A.K.A Richard Sandraks magrutor*:
http://www.limbermen.com/Sandrak/rs-8pack.jpg

Är det svårt att få åtta rutor om man redan har sex synliga rutor? Tar det lång tid? Är det värt att satsa på tycker ni?

*Lite dåligt exempel kanske med hans "ärliga" kropp, tog första bästa bilden för illustration.
Det är genetiskt om du har 6-8st "rutor". Senbanden som delar av magen vertikalt kallas intersectiones tendinae och är antingen 3 eller 4 till antalet.
Citera
2006-12-08, 15:03
Medlem
Jontelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Det är genetiskt om du har 6-8st "rutor". Senbanden som delar av magen vertikalt kallas intersectiones tendinae och är antingen 3 eller 4 till antalet.

Synd, vore nice med 8 rutor. Vad beror det på att folk har olika senband i magen? Det är la ganska ovanligt?
Citera
2006-12-08, 15:06
Medlem
Axons avatar
Citat:
Synd, vore nice med 8 rutor. Vad beror det på att folk har olika senband i magen? Det är la ganska ovanligt?
Ung. lika ovanligt som att folk har olika längd, vikt, ögonfärg och muskelfästen.
Citera
2006-12-08, 15:12
Medlem
Jontelitos avatar
Citat:
Ung. lika ovanligt som att folk har olika längd, vikt, ögonfärg och muskelfästen.

Jaså. Att folk har olika längd, vikt, ögonfärg och muskelfästen är ju extremt vanligt eftersom att alla är unika, men jag har aldrig sett någon med åtta magrutor IRL... så det är väl inte så vanligt?
Citera
2006-12-08, 15:14
Medlem
Axons avatar
Citat:
Jaså. Att folk har olika längd, vikt, ögonfärg och muskelfästen är ju extremt vanligt eftersom att alla är unika, men jag har aldrig sett någon med åtta magrutor IRL... så det är väl inte så vanligt?
Men herregud. Kolla in 50st bodybuilders så kommer du se att unga 50% har 8st magrutor. Att du ej ser så många med 8 magrutor kan jag ej svara på. Läs lite anatomi så kommer du förstå hur bukväggen är uppbyggd.
Citera
2006-12-08, 15:22
Medlem
Jontelitos avatar
Citat:
Men herregud. Kolla in 50st bodybuilders så kommer du se att unga 50% har 8st magrutor. Att du ej ser så många med 8 magrutor kan jag ej svara på. Läs lite anatomi så kommer du förstå hur bukväggen är uppbyggd.

Okey jag förstår. Men för mig som inte är bodybuilder, men ändå har en vältränad mage med sex rutor, så kan jag vara säker på att min mage är delad med tre senband och där med inte kan få åtta rutor?

Tack så mycket för informationen
Citera
2006-12-08, 18:23
Medlem
mr.jägers avatar
Citat:
så kan jag vara säker på att min mage är delad med tre senband och där med inte kan få åtta rutor?
Om du ser sex stycken, varför skulle då dom två sista (som du uppenbarligen inte har) vara gömda?
Citera
2006-12-08, 18:58
Bannlyst
Hehe jag har bara 5 rutor
Citera
2006-12-08, 19:02
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Hehe jag har bara 5 rutor

Boys and girls, de är EN RUTA som gäller nu när de nalkas julbord och vintertider!
Citera
2006-12-08, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Boys and girls, de är EN RUTA som gäller nu när de nalkas julbord och vintertider!

Nja, en sfär är väl det som gäller kring jule tid
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in