Bråkmakarn: Inte snacka skit om svampens gatukök, dom har stadens bästa kebab.
Mina favoriter:
Elvis på järntorget(dom snålar icke).
Svampens Gatukök(en kebab tallrik utan grönt med stark sås slår aldrig fel).OBS! Dom tar inte kort!
Edessa i Mellringe(håll dig till pizza eller megarulle, resten är skit)
Ingen inbördes ordning.
Dejles för helvete! Mer klassiskt örebrokäk får man ju leta efter. Ibland drar jag dit familjen av ren princip när ungarna vill till McDonalds. Sen får de ordertillverkade Sibyllaburgare samtidigt som de utsätts för en föreläsning om Dejles historia, bröderna Krocs lilla hamburgerhak i San Bernadino och hur slumpen, kapitalism och marknadsföring påverkar vår omgivning på gott och ont. När jag sedan går över till att berätta om det gamla Örebro och pratar om vad som låg här och vad som låg där så brukar vi vara klara. Då går vi hem under tystnad och barnen berättar att de aldrig vill ha hamburgare igen...
Pizzeria Milano, Rosa deli ("stavas"?) på stortorget de har jättego pasta o baguetter. Finns ju en hel del ställen det beror ju lite på vad man e ute efter för mat.
Godaste maten i förhållande till priset är helt klart restaurang Kraka vid universitetet. Så jävla god husmanskost finns inte någon annanstans för de 55 kronorna den kostar.
Hur har ni kunnat missa EastWest? Ett av Sveriges bästa sushiställen. Jag skulle kunna luncha där varje dag utan att tröttna.
Jag tror faktiskt jag ätit där om det ligger i närheten av klippet eller vad det heter (luculus kanske det heter nu.) Jag är inte så förtjust i sushi så det var inget jag fastnade för.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!