2006-12-13, 01:11
Medlem
Bråkmakarn: Inte snacka skit om svampens gatukök, dom har stadens bästa kebab.

Mina favoriter:
Elvis på järntorget(dom snålar icke).
Svampens Gatukök(en kebab tallrik utan grönt med stark sås slår aldrig fel).OBS! Dom tar inte kort!

Edessa i Mellringe(håll dig till pizza eller megarulle, resten är skit)
Ingen inbördes ordning.
Citera
2006-12-13, 01:21
Bannlyst
Svampens kebab är redigt god, kan rekommenderas.

Rosalis som ligger vid Järntorget och mittemot Krämaren är inte fyskam det heller, om man gillar pasta-rätter.
Citera
2006-12-26, 11:50
Medlem
Kuggarns avatar
Dejles för helvete! Mer klassiskt örebrokäk får man ju leta efter. Ibland drar jag dit familjen av ren princip när ungarna vill till McDonalds. Sen får de ordertillverkade Sibyllaburgare samtidigt som de utsätts för en föreläsning om Dejles historia, bröderna Krocs lilla hamburgerhak i San Bernadino och hur slumpen, kapitalism och marknadsföring påverkar vår omgivning på gott och ont. När jag sedan går över till att berätta om det gamla Örebro och pratar om vad som låg här och vad som låg där så brukar vi vara klara. Då går vi hem under tystnad och barnen berättar att de aldrig vill ha hamburgare igen...
Citera
2006-12-27, 02:48
Medlem
ztingers avatar
Pastabarens buffé och Wahmans (stavning?) buffé brukar vara väldigt goda och billiga och man kan ta med hem också.
Citera
2007-01-11, 13:52
Medlem
Pizzeria Milano, Rosa deli ("stavas"?) på stortorget de har jättego pasta o baguetter. Finns ju en hel del ställen det beror ju lite på vad man e ute efter för mat.
Citera
2007-01-22, 20:49
Medlem
Pokkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Pastabarens buffé och Wahmans (stavning?) buffé brukar vara väldigt goda och billiga och man kan ta med hem också.

Nej men fyfan, inte pastan!
Rosali's är ju super på pastalunchlådor, det är nog min favorit.
Citera
2007-01-23, 10:40
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkas
Vad är det för fel på pastabaren? Har inte ätit lunch där..
Citera
2007-01-23, 18:50
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkas

Jag tycker det är jäkligt gott på Pastabaren. Har inte ätit där på ett bra tag dock så det kan väll ha ändrats till det sämre
Citera
2007-01-23, 18:53
Medlem
Kraka

Godaste maten i förhållande till priset är helt klart restaurang Kraka vid universitetet. Så jävla god husmanskost finns inte någon annanstans för de 55 kronorna den kostar.
Citera
2007-01-23, 19:54
Medlem
Cock_Sparrers avatar
jag gillar kina muren, svarta panan..
Citera
2007-01-23, 22:19
Medlem
Sushi!

Hur har ni kunnat missa EastWest? Ett av Sveriges bästa sushiställen. Jag skulle kunna luncha där varje dag utan att tröttna.
Citera
2007-01-24, 15:51
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavender_Blue
Hur har ni kunnat missa EastWest? Ett av Sveriges bästa sushiställen. Jag skulle kunna luncha där varje dag utan att tröttna.

Jag tror faktiskt jag ätit där om det ligger i närheten av klippet eller vad det heter (luculus kanske det heter nu.) Jag är inte så förtjust i sushi så det var inget jag fastnade för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in