• 2
  • 3
2007-01-14, 07:24
Medlem
jrgbgs avatar
jag tuggade hela blad i thailand, efter några st blev man lite varm i kroppen, lite opioid känsla, men inte direkt mycket. antar att om man kört länge på tunga opioider så kanske man inte urskiljer den lilla känslan som kratom ger.
kan inte förstå varför de har så hårda straff på den i thailand bara..knas
Citera
2007-05-23, 23:57
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Har gjort slut på allt kratom jag köpte då, kan säga att det var den värsta skiten jag någonsin provat, tog säkerligen 10+gram var jag och en vän, och ingen direkt kännbar effekt.. Visserligen är jag opioidtolerant men det ska väl inte påverka kratomet, eller så fick jag kasst kratom helt enkelt, eller den mänskliga faktorn, fast jag har kokat thé på saker och ting innan så tror inte det.

ÜBERBUMP!

Köpte du SEK varianten?
Citera
2007-05-24, 00:11
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
ÜBERBUMP!

Köpte du SEK varianten?

SEK varianten? Känns som att det var ganska länge sedan jag köpte och använde det dära kratomet Kommer inte ens ihåg vart jag beställde ifrån, men men det var kasst det jag köpte ivartfall.
Citera
2007-05-24, 00:11
Medlem
Trollishs avatar
Ingen som vill testa detta 91% extrakt och se hur det funkar?

http://www.ethnogarden.com/cart/inde...orynantheidine)
Citera
2007-05-24, 00:15
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
SEK varianten? Känns som att det var ganska länge sedan jag köpte och använde det dära kratomet Kommer inte ens ihåg vart jag beställde ifrån, men men det var kasst det jag köpte ivartfall.

Super Enhanced Kratom från en viss butik vars namn börjar på Z-E.....
Citera
2007-05-24, 00:42
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
ÜBERBUMP!

Köpte du SEK varianten?

Ger ett svar trots att jag bara skummat några inlägg...

Missminner jag mig inte så var det SEK från USA, tror jag tipsade X om sidan och därför kommer jag ihåg det, trots att det Kratomet senare visade sig suga fett enligt mig.

Jag kör alltid, iaf nästan, 15x extraktet och köper det då från Hong Kong. Av snubben i USA har jag förvisso fått det billigt och enligt uppgift en massa olika strains och extrakt, fast jag tyckte att alla olika påsar såg ut att ha precis likadant innehåll. Skulle inte förvåna mig om det bara är Commercial Premium Leafs lite olika malt bara. Å andra sidan har personer sagt att de fått bra effekt av prylarna från staterna, och de har enligt uppgift haft tolerans på opiater.

Om man sedan har en relativt hög opiattolerans så får man absolut ingen effekt av vanliga krossade löv, utan det måste till extrakt, nästan alltid iaf. Sedan reagerar ju alla individuellt som vanligt. Toleransökningen på Kratom är dessutom helt sjuk och att köra mer än 1-2ggr/v är som att börja elda pengar. Tror att någon som har opiattolerans känner av Kratomet bättre om det tas när avvänjningssymtomen från opiaterna sätter in, Kratomet lindrar då ganska bra dåliga magar och frossor mm. Men, har man gått på tunga opiater så kanske effekten blir försumbar...

Hur man förtär kratomet har mindre betydelse. Blanda ut i valfri dryck som man tycker döljer smaken mest, köp gelatinkapslar och fyll, ta en sked och kör "wash n´toss" alltså in i pajhålet och skölj ner med vätska, häll på varmt vatten på ditt kratom och skaka i en glasburk drick som té...Enligt mig är det bästa sättet att undvika klumpar att just skaka pulvret i en glasburk tillsammans med varmt vatten, sen fylla på med lite kallt och bara stupa i sig. Ja, det finns en massa olika sätt. Om man ska göra som de i Thailand så tuggar man bladen, men det är väl färska blad...jag har testat tugga Super Enhanced Leaf, från en batch som var bra från ND, och det var som att tugga på kaffe taget direkt från förpackningen. Tror inte att några enzymer i saliven förstärker någon effekt heller så att självplåga sig är helt onödigt.

Finns en bra tråd om kratom där all möjlig information finns länkad till. Här är en bra tråd: http://flashback.info/showthread.php?t=340047 sedan ska det finnas en tråd där Gain(tror jag det var) sammanställde ett helt gäng länkar inom och utom detta forum, den jag letade efter, men hittade inte nu då naturligtvis...

Detta kanske blev helt OT, men när jag inte hittade "länk-tråden" så skrev jag lite istället...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in