2024-01-25, 17:15
Medlem
toxicitys avatar
Hej.
Nu har jag fått hjärnsläpp.
Serien är några år gammal, tror den är italiensk eller spansk.
Tror även jag såg den på Netflix.
Har för mig att den handlar om en musiklärare som kommer till en ny stad, och inleder ett förhållande med en student.

Den var ganska spännande.
Men nu har jag helt tappat namnet.
Någon som vet vilken jag menar?
Citera
2024-01-25, 20:57
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
Hej.
Nu har jag fått hjärnsläpp.
Serien är några år gammal, tror den är italiensk eller spansk.
Tror även jag såg den på Netflix.
Har för mig att den handlar om en musiklärare som kommer till en ny stad, och inleder ett förhållande med en student.

Den var ganska spännande.
Men nu har jag helt tappat namnet.
Någon som vet vilken jag menar?
The Mess You Leave Behind?
Citera
2024-01-25, 21:58
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
The Mess You Leave Behind?

Inte den tyvärr.
Den tittat jag på just nu
Citera
2024-01-28, 21:48
Medlem
SydafrikaConnys avatar
Tjena! Har länge funderat över vad en viss dokumentärserie hette som jag såg för ett par år sedan. Såg den nån gång mellan 2015 och 2018 på en av de större playkanalerna (tror det var svt play eller tv4 play, dock inte helt 100). Det var en dokumentärserie där avsnitten var kanske nån timme långa, 5-10 avsnitt bara. De handlade om bakgrund/fakta om olika saker i USA, främst runt NY. Minns att det bl.a fanns ett avsnitt om vattencisternerna på taken i New York. Det var nåt om den stora tågstationen där och hur den blivit renoverad. Tror även det var något om en tågbana som blivit till en trädgårdsliknande park.
Tack i förväg om nån känner igen denna beskrivning.
Citera
2024-02-05, 18:35
Medlem
0Z8Ss avatar
Jag söker efter ett barnprogram jag såg någon gång under mitten av 90-talet.

Det var tecknat och handlade utifrån det lilla jag minns om ett barn levde med mamma och pappa i ett hus vid havet. Barnet hade en enorm längtan till havet och tycktes fixerad vid vatten.
Från de två scener jag fragmentariskt minns är den första att barnet har låtit kranarna i badrummet stå på så att hela badrummet är vattenfyllt, han/hon ligger lyckligt å plaskar därinne.
Den andra scenen har barnet utvecklat simfenor, och det gick upp för föräldrarna att barnet i själva verket var en sjöjungfru. Scenen slutar med att barnet befinner sig i havet och vinkar till sina föräldrar som står på stranden, sen dyker han/hon ned i sitt nya hem.
(Vid närmare eftertanke kan det varit så att fenorna redan utvecklats i den första scenen med badrummet)

Ja om någon känner igen det vore det häftigt.
Senast redigerad av 0Z8S 2024-02-05 kl. 18:38.
Citera
2024-02-08, 21:47
Medlem
Söker en tv-serie som gick för många år sedan.
Den handlade om en fd fängelsekund som startade en restaurang när han kom ut och gjorde detektivarbete vid sidan om, han var i nån form av skuld mot någon på kåken, så han var tvungen att göra en del jobb för honom.
Han körde omkring i en MB 600SL, så serien är väl från någon gång i början på 2000-talet...

Har sökt efter serien, både i denna tråd och på många andra ställen, men jag hittar inte nålen i höstacken...
Citera
2024-02-09, 06:02
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sy-Alice
Söker en tv-serie som gick för många år sedan.
Den handlade om en fd fängelsekund som startade en restaurang när han kom ut och gjorde detektivarbete vid sidan om, han var i nån form av skuld mot någon på kåken, så han var tvungen att göra en del jobb för honom.
Han körde omkring i en MB 600SL, så serien är väl från någon gång i början på 2000-talet...

Har sökt efter serien, både i denna tråd och på många andra ställen, men jag hittar inte nålen i höstacken...

Sexy beast?
Citera
2024-02-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Sexy beast?
Tack, men nej. Det är inte rätt film...
Huvudrollsinnehavaren var en lång muskulös kille med kortklippt mörkt hår, han var välklädd.
Han hade nån restaurang/nattklubb i (jag tror det var) Memphis, ut mot havet
Jag har för mig serien bara höll ut 1.5 säsong eller nåt sånt...
Citera
2024-02-09, 10:41
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Huvudrollsinnehavaren var en lång muskulös kille med kortklippt mörkt hår, han var välklädd.

Förklara gärna mer om du kan
Citera
2024-02-09, 10:47
Medlem
fearreapers avatar
Citat:

Kolla här

https://www.imcdb.org/vehicles_make-Mercedes-Benz_model-600.html
Citera
2024-02-09, 11:28
Medlem
Citat:
Förklara gärna mer om du kan

Citat:
Kolla här

https://www.imcdb.org/vehicles_make-Mercedes-Benz_model-600.html

Nej, jag hittade inte bilen däri, men det var en intressant länk!
Kommer inte ihåg så värst mycket om serien, den var snyggt filmad i snygga miljöer, även industriområdena var snygga. Kommer inte heller ihåg varför jag tittade på den, eller hur länge...
Jag har för mig att huvudrollen satt inne för bedrägeri eller nåt sånt, o han hamnade på ett fängelse med massa mördare och hamnade då i skuld till någon gangster som räddade honom vid något slagsmål när denne snygge oskuldsfulle men tuffa kille kom på besök...

Serien var nån form av drama med inslag av action, det var en del som försvann i explosioner som restaurangen, bilen och annat. Det var en del slagsmål, men inga vapen (tror jag).
Citera
2024-02-10, 08:10
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Nej, jag hittade inte bilen däri, men det var en intressant länk!
Kommer inte ihåg så värst mycket om serien, den var snyggt filmad i snygga miljöer, även industriområdena var snygga. Kommer inte heller ihåg varför jag tittade på den, eller hur länge...
Jag har för mig att huvudrollen satt inne för bedrägeri eller nåt sånt, o han hamnade på ett fängelse med massa mördare och hamnade då i skuld till någon gangster som räddade honom vid något slagsmål när denne snygge oskuldsfulle men tuffa kille kom på besök...

Serien var nån form av drama med inslag av action, det var en del som försvann i explosioner som restaurangen, bilen och annat. Det var en del slagsmål, men inga vapen (tror jag).

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Feed_the_Beast_(TV_series)

Denna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in