2020-04-01, 23:22
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Hundra höjdare säsong 5 avsnitt 3 cirka 10 minuter in i programmet
Tusen tack!
Citera
2020-04-15, 14:54
Medlem
Hej igen. Just nu letar jag efter två barnprogram som jag såg på Barnkanalen (eller möjligtvis tv4s barnprogram som sändes på morgonen) när jag var liten, men jag kommer inte ihåg vad de hette. Kan ni försöka hjälpa mig? Jag föddes 1998 så de här programmen sändes förmodligen under de tidigaste 2000-åren, alltså mellan 1998-2009, skulle jag säga. Men kan lika väl vara efter 2009. Första programmet var tecknat, ocj andra var antingen tecknat eller animerat.

1. Liten flicka kidnappat av troll lär dem läsa.
Det här är jag säker på att det var en långfilm, och den sändes för många år sen. En liten flicka, småbarn, blev tagen av troll som bodde i tunnlar/en grotta under marken. Vet inte vad de ville men de hade nog tänkt äta henne elr nåt sånt, fast hon var aldrig riktigt rädd för trollen. Men de blev vänner med henne och hon hade nyligen lärt sig läsa, så hon lärde dem läsa. Hon verkade inte rädd för trollen, om de var farliga så var hon nog för liten för att inse det. Efter ett tag så släppte de henne eller tog hem henne, och där tog det slut. Det är tyvärr allt jag minns.

2. Lila sjuk drake.
Jag letar efter ett annat barnprogram också. Jag minns inte allt, men det handade i stort sett om en drake som bodde hos en familj. Den var tam, inte vild, och jag tror den var lila men jag är inte helt säker. I alla fall, i ett avsnitt så var draken sjuk, så de två barnen som också bodde där krympte sig på nåt sätt och gick in i drakens kropp för att ta itu med viruset/bakterien. Jag minns vagt att de av misstag hamnade i drakens mage först, de skulle till nån annan kroppsdel. De hade en karta över drakens kropp och de hade hållt den upp oc hner, och därför kom de fel. Men de vände, och till slut hittade det viruset/bakterien och tog itu med det och botade draken. Hur de tog itu med det, minns jag inte. Men antingen övertalade de eller så tvingade de väl viruset att lämna drakens kropp. Har inte hittat det ännu, men de barnprogram med drakar som jag har kommit på med hitills är: Draken Lilla blå draken Riddare Micke Jane och draken Florries drakar Draken Digby Doktor Mcstuffins Bumbibjörnarna (olika drakar förekom då och då) & (Bolibompa).
Citera
2020-04-16, 21:24
Medlem
Kom och tänka på ett program som troligtvis gick sent 90-tal eller tidigt 00-tal.
Ganska säker på att programmet gick på tv4.

Var ett underhållningsprogram med barn.
Typ att barn sa dumma/roliga saker (för att de är barn).
Vet inte om det var någon slags panel , om föräldrar var med , eller det bara var barn.
Citera
2020-04-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Kom och tänka på ett program som troligtvis gick sent 90-tal eller tidigt 00-tal.

Vet inte om det var någon slags panel , om föräldrar var med , eller det bara var barn.

Kanske Lekande Lätt.

https://www.youtube.com/watch?v=s9M97j3Wui8
Citera
2020-04-18, 11:29
Medlem
Söker efter tv serie Farmen och Robinson. Tänkte på de äldre säsongerna som inte finns på TV4play
Citera
2020-04-26, 15:13
Medlem
kjellouts avatar
Jag letar efter en tv serie som jag tror gick på MTV. Den var tecknad i streckgubbe stuk och jag har för mig huvudkaraktären hette Jarmo som bodde i Berlin eller liknande. Någon som känner igen sig? Jag har googlat i två timmar utan svar nu.
Citera
2020-04-26, 19:12
Medlem
fearreapers avatar
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liquid_Television

?

Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Jag letar efter en tv serie som jag tror gick på MTV. Den var tecknad i streckgubbe stuk och jag har för mig huvudkaraktären hette Jarmo som bodde i Berlin eller liknande. Någon som känner igen sig? Jag har googlat i två timmar utan svar nu.
Citera
2020-04-26, 19:24
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liquid_Television

?
Tyvärr, men kom på det själv! Det var Jacko jag tänkte på
Citera
2020-05-04, 16:27
Medlem
Elementarts avatar
I slutet av 90-talet så gick det ett tv-program på SVT som hette typ "Stopp om Sex!" eller något sådant, någon som minns den exakta titeln på programmet?
Citera
2020-05-04, 18:13
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
I slutet av 90-talet så gick det ett tv-program på SVT som hette typ "Stopp om Sex!" eller något sådant, någon som minns den exakta titeln på programmet?

Inget minne utav det, men det bör väl vara det här, du hade nääästan rätt: https://www.imdb.com/title/tt2100249/?ref_=nv_sr_srsg_0

Edit: Var dock inte mycket info där tyvärr...
Senast redigerad av Neofyten 2020-05-04 kl. 18:18.
Citera
2020-05-05, 08:33
Medlem
Thuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso

Om det var tv4 kanske det var Småpratarna, med Peppe Eng
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sm%C3%A5pratarna
Citera
2020-05-07, 13:00
Medlem
Karatefylla S02E07

I scenen där det bjuds upp till trekant, någon som vet vem som spelar "Anitra"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in