Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-23, 08:20
  #9097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag söker en norsk sitcom med Tomas von Brömssen som är ifrån slutet på åttiotalet. Någon som vet vad den heter och var jag kan få tag på den?

Fleksnes?
Citera
2016-05-23, 11:03
  #9098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag söker en norsk sitcom med Tomas von Brömssen som är ifrån slutet på åttiotalet. Någon som vet vad den heter och var jag kan få tag på den?

Pilen flyttebyrå ? https://tv.nrk.no/serie/pilen-flyttebyraa
Citera
2016-05-25, 13:02
  #9099
Medlem
kkurrukks avatar
Söker namnet på en norsk komedi/drama-serie om en ungt par som separerar på grund av att snubben är oromantisk och ägnar för mycket tid till att repa med sitt band.

Gick på svt för något år sen och serien är väl från tidigt 10-tal typ.
Citera
2016-06-04, 16:38
  #9100
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
För många herrans år sedan hade Robert Aschberg ett av sina många olika program. Jag vet inte exakt när det var eller ens i vilken kanal det var, även om det bör ha varit 3:an eftersom det är hans kanal. I alla fall så var det ett stående inslag med en snubbe som kallade sig Vasa eller Wasa. Han intervjuade alltid någon eller hade något slags reportage där han behandlade olika företeelser i samhället. Denne Vasa/Wasa mumlade mest i stället för att prata och inslaget skulle ha en viss humoristisk karaktär. Korkade ämnen och korkade frågor och liknande.

Jag har för mig att Vasa/Wasa hade långt, ljust hår och var ganska mager. Är det någon som kommer ihåg honom? Vad blev det av honom? Finns han kvar i medievärlden?
Citera
2016-06-04, 16:47
  #9101
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
För många herrans år sedan hade Robert Aschberg ett av sina många olika program. Jag vet inte exakt när det var eller ens i vilken kanal det var, även om det bör ha varit 3:an eftersom det är hans kanal. I alla fall så var det ett stående inslag med en snubbe som kallade sig Vasa eller Wasa. Han intervjuade alltid någon eller hade något slags reportage där han behandlade olika företeelser i samhället. Denne Vasa/Wasa mumlade mest i stället för att prata och inslaget skulle ha en viss humoristisk karaktär. Korkade ämnen och korkade frågor och liknande.

Jag har för mig att Vasa/Wasa hade långt, ljust hår och var ganska mager. Är det någon som kommer ihåg honom? Vad blev det av honom? Finns han kvar i medievärlden?

Pontus & Amerikanarnas gamla trummis.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Yngve_Johansson

https://www.youtube.com/watch?v=sjWPv2uBkjI

Skriver manus och annat tjoller.
Citera
2016-06-04, 16:53
  #9102
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Pontus & Amerikanarnas gamla trummis.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Yngve_Johansson

https://www.youtube.com/watch?v=sjWPv2uBkjI

Skriver manus och annat tjoller.
Tackar!

Lars Yngve minsann...
Citera
2016-06-05, 19:21
  #9103
Medlem
Chicome7s avatar
Någon som minns den tecknade serien Notmums?

Borde ha sänts på SVT Sommarmorgon under tidigt 80-tal(?) Serien handlade om musik och i varje avsnitt presenterades ett nytt instrument och dess historia av grå eller gröna råttor (i introt sliter de toner från en notrad och tar en tugga) och jag VET att vi hade kontrabas avsnittet inspelat på VHS en gång i tiden.

Gissar på att serien ursprungligen kommer från Frankrike eller Belgien och nu undrar jag om någon vet vad serien kan tänkas heta i original då sökningar på Notmums ger noll och intet, man blir ju deppig
Citera
2016-06-05, 22:36
  #9104
Medlem
Gammalt sommarlovsprogram från 90-talet, norskt, Atlantis?

På sommarlovsmorgon någon gång på 90-talet, 92-94 någon gång tror jag, så gick det ett program som jag tyckte var extremt bra men aldrig fick se slutet på för jag tror serien var längre än sommarlovet och sen sändes det på en konstig tid.

Jag minns serien som extremt spännande men har svårt att komma ihåg handlingen.

Den var nog norskt och jag tror den handlade om eller hette något med Atlantis.

Inte mycket vettig info och den kan också vara felaktig , men är det någon som vet vad jag pratar om?
Citera
2016-06-05, 22:49
  #9105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Gammalt sommarlovsprogram från 90-talet, norskt, Atlantis?

På sommarlovsmorgon någon gång på 90-talet, 92-94 någon gång tror jag, så gick det ett program som jag tyckte var extremt bra men aldrig fick se slutet på för jag tror serien var längre än sommarlovet och sen sändes det på en konstig tid.

Jag minns serien som extremt spännande men har svårt att komma ihåg handlingen.

Den var nog norskt och jag tror den handlade om eller hette något med Atlantis.

Inte mycket vettig info och den kan också vara felaktig , men är det någon som vet vad jag pratar om?

Brødrene Dal og legenden om Atlant-is gick i Sommarlov 1995, https://tv.nrk.no/serie/broedrene-da...ng-1/episode-1
Citera
2016-06-05, 22:51
  #9106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Brødrene Dal og legenden om Atlant-is gick i Sommarlov 1995, https://tv.nrk.no/serie/broedrene-da...ng-1/episode-1

Yes, tackar!
Citera
2016-06-06, 09:10
  #9107
Medlem
lilladinyas avatar
Jag söker två produktioner: en tv-serie och en film/tv-serie ( ej säker).

Den första är väl 20 - 30 år gammal, svensk och jag minns bara två scener, en scen vid ett båthus (de hängde där ganska mycket) och en scen när en galning for runt på isen på en slags motoriserad/vinddriven kälke och försökte skjuta någon med harpun.

Den andra är gjord på 80-talet, svensk, handlar om en grupp ungdomar och en hund som typ får cancer, blir aggressiv och måste avlivas. Hunden visar agg mot ägaren i ett garage vid ett tillfälle. Jag har för mig att en scen från serien/filmen lite kort visas på TV i Sunes Sommar när Sune håller på och trixar med ring-automaten. Då sitter en tjej och sjunger och tittar vemodigt in i kameran. Om det nu är nån som anser sig veta att det ej är samma serie hunden/scenen i Sune så är det ändå hunden jag är mest intresserad av.

Tack på förhand!
Citera
2016-06-06, 18:22
  #9108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilladinya
Jag söker två produktioner: en tv-serie och en film/tv-serie ( ej säker).

Den första är väl 20 - 30 år gammal, svensk och jag minns bara två scener, en scen vid ett båthus (de hängde där ganska mycket) och en scen när en galning for runt på isen på en slags motoriserad/vinddriven kälke och försökte skjuta någon med harpun.

Den andra är gjord på 80-talet, svensk, handlar om en grupp ungdomar och en hund som typ får cancer, blir aggressiv och måste avlivas. Hunden visar agg mot ägaren i ett garage vid ett tillfälle. Jag har för mig att en scen från serien/filmen lite kort visas på TV i Sunes Sommar när Sune håller på och trixar med ring-automaten. Då sitter en tjej och sjunger och tittar vemodigt in i kameran. Om det nu är nån som anser sig veta att det ej är samma serie hunden/scenen i Sune så är det ändå hunden jag är mest intresserad av.

Tack på förhand!

2. Hunden som log.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback