2010-04-22, 18:25
Medlem
ElmerIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eti
Ååh! Jag kommer ihåg det så väl, minns bara inte vad programmet heter. X(

Har för mig att dessa nallar körde nån slags "kvitt eller dubbelt" och vann skumma saker. Typ russin (?!) Det var en del i ett annat program har jag för mig. Minns nån slags tecknad sketch som handlar om ett par kvinnor... "Dolores" och nånting mer. Minns också någonting med en orm som åkte om kring med en korg och sålde äpplen. (Detta kan vara vilda associationer ofc )

TACK SOM FAN!
Nu löste det sig. Kvinnorna du menar är Dolly och Dolores i programmet Naturlagarna, Planeten Pi.
Anders Lundin var programledare i Kvitt eller dubbelt, som är programmet vi sökte efter. Så tack så mycket, du är KUNG! Nu ska vi bara hitta något klipp eller bild så vi minns ännu mer
Citera
2010-04-22, 18:44
Medlem
ElmerIs avatar
Kviddevitt eller rubbet var serien vi sökte som är ett miniprogram i Planeten Pi.
Anders Lundin är programledare och björnen Benny tävlar i Kvitt eller dubbelt.

Här är länken där ni ser vad vi sökte Tack för hjälpen!
http://www.youtube.com/watch?v=TKTcyLX9anA&feature=related
Citera
2010-04-22, 20:56
Medlem
l00zekks avatar
jag söker en tv-serie som är ganska ny. Den hadlar om en polis som blir oskyldigt dömd och får ett enormt skadestånd när han blir frisläppt. Han fortsätter vara polis när han kommer ut från fängelset. Killen som spelar polisen är rödhårig.

Han har under fängelsetiden lagt till sig med någon slags buddistisk livssyn för att kunna hantera vardagen och uppträder lite småskumt. Hans fritidssysselsättning vid sidan av polisyrket är att kartlägga alla personer som kan ha satt dit honom.

EDIT: Life hette den visst
Senast redigerad av l00zekk 2010-04-22 kl. 20:59.
Citera
2010-04-22, 21:24
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
jag söker en tv-serie som är ganska ny. Den hadlar om en polis som blir oskyldigt dömd och får ett enormt skadestånd när han blir frisläppt. Han fortsätter vara polis när han kommer ut från fängelset. Killen som spelar polisen är rödhårig.

Han har under fängelsetiden lagt till sig med någon slags buddistisk livssyn för att kunna hantera vardagen och uppträder lite småskumt. Hans fritidssysselsättning vid sidan av polisyrket är att kartlägga alla personer som kan ha satt dit honom.

EDIT: Life hette den visst

Blev bara en säsong av den dessvärre.
Citera
2010-04-22, 22:24
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Blev bara en säsong av den dessvärre.
Håller på ladda ner S2. Men efter den lades den ner ser det ut som.
Citera
2010-04-23, 14:27
Medlem
mishimas avatar
Jag söker namnet på en brittisk serie som gick på SVT för fyra-fem år sedan. Den handlade om två snubbar som bodde ihop och jobbade på samma biograf. Det var sex eller åtta avsnitt och varje avsnitt var en parodi på en känd film, till exempel The Shining och Rear Window.
Citera
2010-04-24, 18:36
Medlem
i vilket avsnitt av high chaparall möter f&f Ian Ziering?
Citera
2010-04-24, 19:31
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armband
i vilket avsnitt av high chaparall möter f&f Ian Ziering?

Säsong 1, avsnitt 6 enligt IMDb.
Citera
2010-04-24, 20:48
Medlem
HarvestMoons avatar
Detta kommer bli konstigt:
Söker en tecknad serie som gick på trean (tror jag) typ någon gång mellan 1995 och 1998. Det är typ djur (tigrar, lejon?) som går på två ben och pratar. De har båtar och bor på en ö, är typ riddare/sjörövare och blir attackerade av några andra hemska djur. Ön kan liknas vid Visby då de har en borg/mur etc...

Serie 2 är en serie som jag är ganska övertygad om att SVT sände i något "morgonsommarprogram" någon gång mellan typ 94 och 98 kanske... Var typ "människor" med tuffa egenskaper, någon kunde springa snabbt, någon hade röntgensyn, har för mig detta i alla fall...

Sjukt svaga beskrivningar, jag vet.
Till sist: Vad hände med Bumbibjörnarna, länk till sista avsnittet?
Citera
2010-04-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarvestMoon
Detta kommer bli konstigt:
Söker en tecknad serie som gick på trean (tror jag) typ någon gång mellan 1995 och 1998. Det är typ djur (tigrar, lejon?) som går på två ben och pratar. De har båtar och bor på en ö, är typ riddare/sjörövare och blir attackerade av några andra hemska djur. Ön kan liknas vid Visby då de har en borg/mur etc...

Serie 2 är en serie som jag är ganska övertygad om att SVT sände i något "morgonsommarprogram" någon gång mellan typ 94 och 98 kanske... Var typ "människor" med tuffa egenskaper, någon kunde springa snabbt, någon hade röntgensyn, har för mig detta i alla fall...

Sjukt svaga beskrivningar, jag vet.
Till sist: Vad hände med Bumbibjörnarna, länk till sista avsnittet?

Lite mer information om den andra serien så kan jag nog ringa in den, tecknat?, osv
Citera
2010-04-24, 20:59
Medlem
HarvestMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Lite mer information om den andra serien så kan jag nog ringa in den, tecknat?, osv

Var tecknat, de bodde typ i någon sorts borg, har för mig att en blond karaktär kunde bli osynlig eller något i den stilen...
Citera
2010-04-24, 21:07
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarvestMoon
Var tecknat, de bodde typ i någon sorts borg, har för mig att en blond karaktär kunde bli osynlig eller något i den stilen...

Fantastic Four?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in