Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-09, 20:46
Medlem
Nevyns avatar
Söker två serier som gick på antingen SVT 1 eller 2 eller TV4 nån gång under 90-talet.

Dels var det en intervjuande serie med en rödhårig ful kille som hette nåt i stil med Dennis Pennis, hysteriskt rolig och retfull.

Den andra är lite svårare iaf för mig att identifiera.
Den handlade om ett gäng som jobbade på ett kontor i UK, serien var Brittisk (givetvis ) och receptionisten var indiska.

Sedan en stirrig och tjejtjusande kille som jobbade där och en galen chef.
Har för mig att killen styrde stället lite och att chefen typ sket i vilket när han väl var där.

Den spralliga killen brukade ragga på den indiska receptionisten på skoj bara för att retas.

Någon?
Citera
2006-12-10, 14:29
Medlem
Jensofswedens avatar
Duskboy, ska ladda ner och kolla om det är den, har dock för mig att jag sett den långt före 2005...
Citera
2006-12-10, 23:49
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevyn
Söker två serier som gick på antingen SVT 1 eller 2 eller TV4 nån gång under 90-talet.

Dels var det en intervjuande serie med en rödhårig ful kille som hette nåt i stil med Dennis Pennis, hysteriskt rolig och retfull.

Den andra är lite svårare iaf för mig att identifiera.
Den handlade om ett gäng som jobbade på ett kontor i UK, serien var Brittisk (givetvis ) och receptionisten var indiska.

Sedan en stirrig och tjejtjusande kille som jobbade där och en galen chef.
Har för mig att killen styrde stället lite och att chefen typ sket i vilket när han väl var där.

Den spralliga killen brukade ragga på den indiska receptionisten på skoj bara för att retas.

Någon?
Den sista serien där, hette väl nåt med Bob. Har för mig att huvudpersonen (som hade en lite småtjock kollega) hette Bob.
Citera
2006-12-12, 21:36
Medlem
Krokodilens avatar
Hej allihopa!

När jag var liten älskade jag en tecknad serie/film (vet inte exakt) som handlade om katter som var hjältar. Storyn var rätt simpel, den söta kattbruden blev bortrövad av någon bad guy och den tuffa hjältekatten fick bryta sig in i hans slott/borg/hq och rädda henne. Väldigt klassiskt. Det var uppdelat i avsnitt så det utspelade sig i olika miljöer, tex robin hood eller vilda västern. Storyn var i stort sett alltid detsamma. Det visades inte på tv utan jag hyrde den i videobutiken och de hade nog bara en film som jag såg, men upplägget skvallrar om att det kan ha varit en tv-serie ursprungligen. Vad jag minns var det tecknad action, eller något åt det hållet. Alltså inte som Top Cat eller så. Jag kommer också ihåg att omslaget hade tre av dessa 'hjältekatter' längst upp. Det är väldigt dålig info, men om någon känner igen något och kan hjälpa mig är jag tacksam.

Edit: Det är varken thundercats eller swat cats.
Citera
2006-12-12, 21:43
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen
Hej allihopa!

När jag var liten älskade jag en tecknad serie/film (vet inte exakt) som handlade om katter som var hjältar. Storyn var rätt simpel, den söta kattbruden blev bortrövad av någon bad guy och den tuffa hjältekatten fick bryta sig in i hans slott/borg/hq och rädda henne. Väldigt klassiskt. Det var uppdelat i avsnitt så det utspelade sig i olika miljöer, tex robin hood eller vilda västern. Storyn var i stort sett alltid detsamma. Det visades inte på tv utan jag hyrde den i videobutiken och de hade nog bara en film som jag såg, men upplägget skvallrar om att det kan ha varit en tv-serie ursprungligen. Vad jag minns var det tecknad action, eller något åt det hållet. Alltså inte som Top Cat eller så. Jag kommer också ihåg att omslaget hade tre av dessa 'hjältekatter' längst upp. Det är väldigt dålig info, men om någon känner igen något och kan hjälpa mig är jag tacksam.
Thundercats?
Citera
2006-12-12, 22:14
Medlem
Krokodilens avatar
Nej, varken thundercats eller swat cats. Jag tänkte skriva det innan, men jag glömde bort det. Tack ändå
Citera
2006-12-13, 07:47
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen
Nej, varken thundercats eller swat cats. Jag tänkte skriva det innan, men jag glömde bort det. Tack ändå

Lite många inlägg där kanske.

Vet inte hur gammal du är men hittade en Waldo Kitty
http://static.flickr.com/33/100218753_a7277f0c43_m.jpg

Hittade annars en lista över en massa teckande katter så vet du lite vem det är så kan du kolla här
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fictional_cats
Citera
2006-12-13, 08:32
Medlem
Kuggarns avatar
OK. Här kommer en svår jäkel som jag själv inte får riktigt ordning på. Jag har hyfsad koll på vad den handlar om men jag minns absolut inte vad den hette. Jag skulle dessutom gärna vilja se den igen så om någon vet var man kan få tag på denna så vore jag tacksam. Vore också roligt att veta om någon annan här också kommer ihåg serien. Here it goes...

* Brittisk barn/ungdomsserie om en grupp barn (det kan vara en familj) som flyttar in i ett hus där det visar sig spöka. Spöket är en 1800-talssoldat med röd rock och guldfärgad hjälm. Han har mörkt lite lockigt hår och mustasch. Vill bestämt minnas att såg ut ungefär som Edgar Allan Poe. Han finns även på en tavla i huset. Vi ett tillfälle så hittar något av barnen hjälmen och tar på sig den framför spegeln och får se sitt ansikte förvandlas till spökets. Misstänker starkt att denna scen lett till att jag än idag har lite halvsvårt att kolla in i speglar när det är mörkt... Anyway... Spökerierna eskalerar givetvis och i sista avsnittet så inser de att det finns ett lönnrum innanför barnkammaren. Där inne så finns ett viktorianskt sovrum med soldatens skelett kvar i sängen. Vill bestämt minnas att det råder en viss panik i slutscenerna då det pågår någon form av excorcismliknande aktivitet, spöket dyker upp och börjar härja, typ...

* Det är absolut inte någon version av Spöket från Canterville. Spöket är en elak jävel. Ingen rolig prick.

* Den gick på SVT under första halvan av 80-talet.

* Det är en kortare serie, kan tom vara en miniserie. Skulle tippa på 3-6 avsnitt eller så.

Det skulle vara otroligt kul att se den igen!
Citera
2006-12-14, 01:21
Medlem
Krokodilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Lite många inlägg där kanske.

Vet inte hur gammal du är men hittade en Waldo Kitty
http://static.flickr.com/33/100218753_a7277f0c43_m.jpg

Det där är det! Tack så mycket! Som jag har letat efter det!
Angående inläggen var det tydligen något fel på forumet när jag skrev. En moderator får gärna ta bort några överflödiga.
Citera
2006-12-14, 08:41
Bannlyst
En ståuppkomiker...

Jag har två gånger på SVT sett ett program/uppträdande med en ståuppkomiker från USA som var det roligaste jag sett, men jag minns inte vad han heter. Men han hade något judiskt namn, är 99 % säker på att han var jude. Han hette väl något i stil´med Schweimler eller auchmann, jag vet inte...

Han körde stenhårt på kiss/bajs/sex, och bland annat berättade han om när han skulle få prostatan kollad och doktorn sa att nu kommer det spänna lite...

"YEAH, in the roof of my mouth! PULL IT OUT!!!!"

Det var ett timslångt program. *Har någon någon aning om vem det är?
Citera
2006-12-14, 11:20
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slöhögen
Jag har två gånger på SVT sett ett program/uppträdande med en ståuppkomiker från USA som var det roligaste jag sett, men jag minns inte vad han heter. Men han hade något judiskt namn, är 99 % säker på att han var jude. Han hette väl något i stil´med Schweimler eller auchmann, jag vet inte...

Han körde stenhårt på kiss/bajs/sex, och bland annat berättade han om när han skulle få prostatan kollad och doktorn sa att nu kommer det spänna lite...

"YEAH, in the roof of my mouth! PULL IT OUT!!!!"

Det var ett timslångt program. *Har någon någon aning om vem det är?

Jag tror du syftar på Robert Schimmel. Otroligt rolig kille!

"Cryin' after sex? I don't think so. That's not tears on your belly, honey..."
Citera
2006-12-18, 15:52
Medlem
Bazooka Joes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevyn

Efter en sökning på Dennis Pennis på IMDB hittade jag dessa två:

The Sunday Show - http://us.imdb.com/title/tt0243091

Anyone for Pennis? - http://us.imdb.com/title/tt0246354

Båda med Paul Kaye - http://us.imdb.com/name/nm0443373
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här