2009-07-27, 22:23
Medlem
Amex88s avatar
Brittisk komediserie som är lik the office (uk)
Dvs med ganska obekväm humor
Citera
2009-07-27, 22:35
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88

Finns det en sådan serie som du inte kan komma på namnet på eller efterlyser du en att titta på?
Citera
2009-07-27, 23:10
Bannlyst
~~Söker en serie som gick på TV4 Fakta~~

Hejsan!

För ett tag sedan, kanske ett halvår sen, såg jag ett program på TV4 Fakta tror jag det var, där det handlade om fängelser i USA och hur de levde. Har för mig att serien hette något i stil med USA:s farligaste fängelser.

Någon som vet vad jag letar efter?

Tacksam för svar!

Tack!
Citera
2009-07-28, 13:35
Medlem
MEC62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Hejsan!

För ett tag sedan, kanske ett halvår sen, såg jag ett program på TV4 Fakta tror jag det var, där det handlade om fängelser i USA och hur de levde. Har för mig att serien hette något i stil med USA:s farligaste fängelser.

Någon som vet vad jag letar efter?

Tacksam för svar!

Tack!
På National Geographic visas en serie som heter "Amerikas tuffaste fängelser". Kan det vara den?
http://www.ngcsverige.com/programmes/americas_hardest_prisons
Citera
2009-07-28, 18:29
Medlem
ettanportions avatar
Jag söker titeln på ett tvprogram som sändes för ett par år sedan. Jag har för mig att det var en dokumentär och sändes troligtvis på SVT. Tyvärr såg jag bara sista delen av programmet och har därför inte mycket information.

Programmet handlade om en kille. Killen framställdes som helt olik alla andra vanliga svennar. Han var reklamare har jag för mig med helt sjuka idéer om allt möjligt. Bla fick man se att han av någon anledning skickade brev till tusentals människor, ofta kändisar osv. Han visade också att man genom att dela ett frimärke i två delar kunde man lura posten genom att skicka två brev med ett frimärke.
Man fick också se folket på reklambyrån där han jobbade. Dem pratade om deras intryck när han vart där på anställningsintervju och hur han hade klottrat ner en hel vägg med vad han ansåg vara en beskrivning på hur samhället fungerade.

Inte mycket att gå på men jag har flera ggr försökt hitta det där programmet skulle vara skoj och se den där snubben igen.
Citera
2009-07-28, 18:44
Medlem
aptangos avatar
Nu ska jag sätta er lite på prov. Jag är född 1981 om det hjälper till att tidsbestämma. Jag söker alltså efter titeln på följande:

[1] Definitivt ett märkligt barnprogram, 1987? antagligen svenskt, SVT, en tjej, kråkor, runda lampor (glaskulor?), har en svag förnimmelse av "tunnlar". Hela serien är mörk, och liksom gothisk.

[2] En amerikansk film/miniserie (runt 1985?) där en grupp ungdomar letar efter en indiangrav mitt i stan (new york?). De har snott/hittat en bok som de har till sin hjälp. Vid något tillfälle säljer de boken.

Nån som vet?
Citera
2009-07-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Extras, en serie gjord av samma killar som gjorde The Office. Första säsongen är lite svag, men andra säsongen är bland de roligaste jag har sett på tv och faktiskt bättre och mer obekväm än The office.
Citera
2009-07-28, 19:21
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Finns det en sådan serie som du inte kan komma på namnet på eller efterlyser du en att titta på?
Precis jag söker en sådan serie, känner igen namnet när jag hör det. Det var inte den som en annan svarade på här ovanför mig.

En kompis tipsade om den, men har total glömt namnet.
Citera
2009-07-28, 19:25
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanportion
Jag söker titeln på ett tvprogram som sändes för ett par år sedan. Jag har för mig att det var en dokumentär och sändes troligtvis på SVT. Tyvärr såg jag bara sista delen av programmet och har därför inte mycket information.

Programmet handlade om en kille. Killen framställdes som helt olik alla andra vanliga svennar. Han var reklamare har jag för mig med helt sjuka idéer om allt möjligt. Bla fick man se att han av någon anledning skickade brev till tusentals människor, ofta kändisar osv. Han visade också att man genom att dela ett frimärke i två delar kunde man lura posten genom att skicka två brev med ett frimärke.
Man fick också se folket på reklambyrån där han jobbade. Dem pratade om deras intryck när han vart där på anställningsintervju och hur han hade klottrat ner en hel vägg med vad han ansåg vara en beskrivning på hur samhället fungerade.

Inte mycket att gå på men jag har flera ggr försökt hitta det där programmet skulle vara skoj och se den där snubben igen.

http://www.filmtipset.se/film/varma-halsningar-eric-ericsson.html ?
Citera
2009-07-28, 22:17
Medlem
ettanportions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
http://www.filmtipset.se/film/varma-halsningar-eric-ericsson.html ?

Tack som fan

Såg det fanns trådar om honom här på fb verkar vara en kul kille det där
Citera
2009-07-29, 01:31
Medlem
Paulles avatar
Har funderat länge nu över ett barnprogram jag såg någon gång under 90-talet. Det enda jag kommer ihåg är ett blått eller lila monster, lerkrukor (?), en flicka och hennes monstervänner (?) som skulle ut på något sorts äventyr och råkade då ut för detta monster. Hela serien var lera tror jag, eller animerad på något sätt - och sjukt läskig!

Hoppas ni har något att gå på i alla fall.
Citera
2009-07-29, 19:03
Medlem
mmas avatar
Söker en gammal klassiker, ett humorprogram som gick för rejält länge sen, typ 80talet. Svenskt är det.

Bla var det en sak jag minns från det programmet, en sketch, tror det var gorbatjov och det handlade om traktorer, typ "en traktor..... en traktor till.." osv..

En annna sketch jag minns från det programmet är en bild på jorden som exploderar, så står det "made in taiwan" på den.

Vilket program var detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in