Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-19, 14:47
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melack
Jag söker ett barnprogram om jag inte minns fel så var det en gul eller vit kykling som sjöngde på ett ungefär -Idag är jag så lycklig, så lycklig.
eller Idag är jag så glad, glad minns inte rikigt någon som vet vad programet heter? gick kanske någon gång på slutet av 90-talet
Han hette Alfred J Kvack och jag tror programmet hette lika.
Citera
2006-08-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Han hette Alfred J Kvack och jag tror programmet hette lika.

tack så mycket
Citera
2006-08-19, 23:27
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Kanske helt fel tråd men har någon en länk till en svensk sida där man presenterar exempel på när "Sverige" tas upp i utländska filmer etc.?
http://www.intresseklubben.nu/svif/
Där bör du hitta det mesta!
Citera
2006-08-21, 07:15
Medlem
Hört på jobbet om något program. Vet inte om det är tecknat eller lerfigurer, men det är intervjuer med djur. Ska vara skitkul. Vet någon namnet?
Citera
2006-08-21, 18:10
Medlem
tuben99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chily
Hört på jobbet om något program. Vet inte om det är tecknat eller lerfigurer, men det är intervjuer med djur. Ska vara skitkul. Vet någon namnet?

Det låter som :Creature Comforts .
Citera
2006-08-22, 08:01
Medlem
Just det! Tack för hjälpen
Citera
2006-08-22, 09:23
Medlem
tuborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Astley
Söker namnet på en engelsk ungdomsserie som gick (i repris?) på söndagförmiddagarna på trean eller femman kring 2000-2002.

Den handlar om ett antal ungdomar som har kärleksproblem och är vilsna i brytningspunkten mellan barndom och vuxenliv. Har för mig att en av tjejerna så ut som en svartrockare, var lite av ett problembarn och hade svårt att lita på andra människor (särsklit den unge man som var en av seriens huvudpersoner).

Kanske kan man se den som en blandning av "This Life" och "Sugar Rush".

Är det någon som har en aning?

Skulle det kunna vara "As If"?
Citera
2006-08-22, 18:45
Medlem
erphermans avatar
Undrar vad serien "Så ska dom tas" kan tänkas heta på engelska.

Edit: Hittade det.
Citera
2006-08-22, 22:06
Medlem
Rick Astleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuborg
Skulle det kunna vara "As If"?

Japp! Så heter den. Tack som fan, Tuborg!
Citera
2006-08-22, 23:00
Medlem
Jag söker en Film/TV-serieavsnitt som gick på någon kanal för en dryg månad sedan.

Minns i princip bara en scen från den eftersom jag var Full/E:ad och nerrökt på samma gång, men den gick något i stil med detta:

Killen i scenen var svart, med en aning afro(tror jag).
Han var på en parkering och var helt neddrogad, de hade lagt på en SloMo-blur effekt på kameran, en kille går förbi och skrattar åt honom, huvudpersonen sätter sig i bilen och kör iväg ut på gatan där han skapar kaos i trafiken, innan han kör ner i en flod.
Nästa klipp ligger han på ett helt annat ställe på stranden, vaknar av att hans chef väcker honom(han kan ha varit polis. narkotikaspanare??) Chefen frågar vad fan han gjorde i floden, och killen svarar något om att PCP och Marijuana kanske inte var en så bra idé.

Tror att Filmen/serien gick på tv3 kanal 6 eller 5an.. duck inte alls säker
Citera
2006-08-23, 16:59
Medlem
Rick Astleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erpherman
Undrar vad serien "Så ska dom tas" kan tänkas heta på engelska.

Edit: Hittade det.

Inte för att jag bryr mig, men eftersom du hittade vad du sökte kanske du kunde skrivit vad det heter på engelska så att också andra får reda på det ...
Citera
2006-08-24, 20:27
Medlem
Permafrosts avatar
I början eller mitten av 90-talet gick det en brittisk serie på SVT som handlade om några mentalt handikappade som bodde tillsammans i ett hus. Det bodde också 2, tror jag, "normala" som höll reda på alla.
Det var ingen dokumentär utan en drama-komedi där alla roller spelades av handikappade.
En tjej med downs syndrom hade en kille som alltid hade någon fläck på tröjan, det var nog samma tröja, och tjejen som spelade henne fick oftast hjälp med replikerna.
En annan karaktär var en kille med downs. Han tränade ganska mycket, simmade och i ett avsnitt fick man se honom i en tävling.
Jag tror att jag såg varje avsnitt, tippar på att det var 6-12 avsnitt, men namnet är helt borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in