2006-08-01, 00:41
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAL 9000
När jag var barn på 70-talet gick en fransk tecknad serie (dubbad till svenska) som visade olika historiska häbdelser. Samma "typ" av personer dök upp hela tiden oavsett tidsperiod. Mest minnesvärd var en uppfinnartyp med stort skägg som täckte hela kroppen.

Några år senare dök dessa figurer upp igen, fast nu i en regelrätt tecknad science fiction-serie. Då fanns ockå en mörkhyad (indisk?) ung kvinna med som hade telepatiska förmågor.

Är det någon som vet var den serien/de serierna hette och om de finns att få tag på?
Det är ju Det var en gång - rymden/Il était une fois..l'espace av Albert Barillé. Mellan 1978 och 1995 gjordes flera serier om mänsklighetens uppkomst:
Once Upon a Time... Man
Once upon a Time...Space
Once Upon a Time... Life
Once Upon a Time... America
? (osäker på exakt titel)
Once Upon a Time... The Discoverers
Once Upon a Time... The Explorers

Delar av de första två serierna har funnits på köpvideo i Sverige och finns såvitt jag vet på dvd i Frankrike.
Citera
2006-08-01, 14:04
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är ju Det var en gång - rymden/Il était une fois..l'espace av Albert Barillé. Mellan 1978 och 1995 gjordes flera serier om mänsklighetens uppkomst:
Once Upon a Time... Man
Once upon a Time...Space
Once Upon a Time... Life

Delar av de första två serierna har funnits på köpvideo i Sverige och finns såvitt jag vet på dvd i Frankrike.

jag hittade 22 avsnitt på DC så det finns även möjligheter att komma över serien den vägen. Härligt nostalgisk känsla att se den igen.
Citera
2006-08-01, 19:52
Medlem
HAL 9000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Once Upon a Time... Man
Once upon a Time...Space
Once Upon a Time... Life

Tack så mycket!

Det blir till att efterforska närmare!
Citera
2006-08-02, 18:59
Medlem
offe_mans avatar
Söker en teckand serie tror den är för vuxna. Det handlar om en kuk med ögon och mun som typ stör och gör bort sin "ägare". Jag vet inte om han kunde prata. Skall vara tecknad och miljöerna skall vara simpla.
Skall nog vara runt 80 90tals serie.
Citera
2006-08-02, 23:56
Medlem
Permafrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Söker en teckand serie tror den är för vuxna. Det handlar om en kuk med ögon och mun som typ stör och gör bort sin "ägare". Jag vet inte om han kunde prata. Skall vara tecknad och miljöerna skall vara simpla.
Skall nog vara runt 80 90tals serie.

Det låter som Vilda Ville, tror jag att den hette på svenska, Wicked Willie i original.
Officiella hemsidan: http://www.wickedwillie.co.uk/
Citera
2006-08-03, 00:11
Medlem
munsårs avatar
Vilket avsnitt av That 70s show är det som Fez och Kelso gömmer Jackie under en smutsig filt i källaren hos Foreman? Alldeles i början av avsnittet skulle jag tro. Efter introt.

Inte helt hundra på att Kelso var med, men fortsätter i varje fall med att Fez lurar Jackie att gömma sig under filten flera gånger trots att faran är över.
Citera
2006-08-03, 16:06
Medlem
Söker TV serie

Jag söker en serie, den gick på antingen på ettan tvåan eller fyran. Den var brittisk och handlade om företag som var nära konkurs och en person med erfarenhet från näringslivet kom in och "styrde upp" verksamheten.

Och nej det är inte Ramsey's Kitchen Nightmares (men liknande fast med olika branscher och företag)

Tacksam för hjälp
Citera
2006-08-04, 02:25
Medlem
Söker efter dokumentärfilmen "The Man with the 7 Second Memory", som handlar om en man som efter en olycka för 20 år sedan inte kan registrera nya minnen. Han glömmer bort allting efter några få sekunder. Den ska tydligen vara väldigt intressant men jag lyckas inte hitta den någonstans, skulle uppskatta om någon kunde peka mig åt rätt håll.

Tack på förhand.
Citera
2006-08-04, 16:06
Medlem
Söker Tecknad serie!

Har igentligen ingen riktig bakgrundsfakta om serien, det ända jag kommer ihåg var att något slags gäng av olika djur som slogs mot någon ond karaktär(tror han var skelet liknande men e osäker)
Serien var liknande HE-man stuket, med effekterna osv. Serien gick på 1,2 eller 4:an någon gång mellan 1997-2000, vet att det inte är mycket att komma med men om någon känner igen beskrivningen så snälla skriv.
Citera
2006-08-04, 16:58
Medlem
Är det Thundercats du söker kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=2Qd_IsxgAf8
Citera
2006-08-04, 17:13
Medlem
Lutass avatar
En efterfrågan inmergad.

/Mod
Citera
2006-08-04, 19:25
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrost
Det låter som Vilda Ville, tror jag att den hette på svenska, Wicked Willie i original.
Officiella hemsidan: http://www.wickedwillie.co.uk/

Det verkar vara rätt ja. Tack så mkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in