2007-11-13, 19:51
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Fast med ett yrke som lönnmördare så blir det väl lätt repetativt? Har du besökt de andra städerna? Eller har du varvat spelet?

Ja visst är det så

Citera
2007-11-13, 20:10
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Ja visst är det så

Ja men då börjar vi tänka på hur det ser ut i liknande rosade spel.

Zelda - Okej, enorm story men pussel låsa upp en bit utav det man behöver "sång, sten, skog, eller trudilutt att spela på flöjten". Sen kommer man till nästa tempel eller skog och gör samma sak lite svårare.

GTA - Story? Uppdrag i stil med: Döda honom, kör ifrån han eskalerar till döda dom kör ikapp han. Samma skit i samma spel.

Så i Assassins Creed är det utbytt mot att samla information istället för flöjter och "gäng-respekt", vad är det för fel med det?
Folk är så jävla insnöade, ena stunden så tar alla emot och rosar spel som inte alls är speciellt superbra, sedan nu är det diss-dags och nu ska vi kritikerkrossa alla nya hypade titlar och pissa oss själva i ansiktet.

Vad är det som gör Assassins Creed dåligt? Alla brister finns ju i flertalet andra spel som enligt många är "det bästa spelet".

Och varför ens kommentera buggarna? Ge gärna exempel på ett buggfritt spel. Det är ju inte SIN vi pratar om här.
Citera
2007-11-13, 20:23
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Ja men då börjar vi tänka på hur det ser ut i liknande rosade spel.

Zelda - Okej, enorm story men pussel låsa upp en bit utav det man behöver "sång, sten, skog, eller trudilutt att spela på flöjten". Sen kommer man till nästa tempel eller skog och gör samma sak lite svårare.

GTA - Story? Uppdrag i stil med: Döda honom, kör ifrån han eskalerar till döda dom kör ikapp han. Samma skit i samma spel.

Så i Assassins Creed är det utbytt mot att samla information istället för flöjter och "gäng-respekt", vad är det för fel med det?
Folk är så jävla insnöade, ena stunden så tar alla emot och rosar spel som inte alls är speciellt superbra, sedan nu är det diss-dags och nu ska vi kritikerkrossa alla nya hypade titlar och pissa oss själva i ansiktet.

Vad är det som gör Assassins Creed dåligt? Alla brister finns ju i flertalet andra spel som enligt många är "det bästa spelet".

Och varför ens kommentera buggarna? Ge gärna exempel på ett buggfritt spel. Det är ju inte SIN vi pratar om här.

Jag menade inte att nedvärdera spelet som så. Utan tycker att det är lite tråkigt med tanke på att om de hade haft bättre variation troligen kunnat bli ett av deceniets bästa spel(kommer säkert få skit för detta^^). Grafiken, miljöerna och framför allt annat de snygga rörelserna, något jag ofta saknar. Även om det förbättrats markant under senare år. Kontrollerna är dessutom genialiskt enkla att behärska. AI:n är sådär men den är ju inte sämre än i nått annat spel även om Blend är lite väl bra...
Citera
2007-11-13, 20:25
Medlem
Har klarat spelet nu och jag måste säga att...
Citera
2007-11-13, 20:26
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Jag menade inte att nedvärdera spelet som så. Utan tycker att det är lite tråkigt med tanke på att om de hade haft bättre variation troligen kunnat bli ett av deceniets bästa spel(kommer säkert få skit för detta^^). Grafiken, miljöerna och framför allt annat de snygga rörelserna, något jag ofta saknar. Även om det förbättrats markant under senare år. Kontrollerna är dessutom genialiskt enkla att behärska. AI:n är sådär men den är ju inte sämre än i nått annat spel även om Blend är lite väl bra...

Men det är för i helvete ett spel, inte en korstågs simulator.
Folk verkar ju förvänta sig matrix utav spel, snacka om att alltid bli missnöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av dixido

Som jag trodde då..
Citera
2007-11-13, 20:33
Medlem
soundsystems avatar
Citat:
Får mig bara att längta ännumer tills på torsdag då spelet ligger i brevlådan!
Citera
2007-11-13, 20:43
Medlem
Mullvadens avatar
Citat:
Trevligt att höra. Tycker det verkar vara en så konstig story med
men då gametrailers.com gav storyn 9.7 så kan man ju hoppas att de har gjort det på ett bra sätt.
Citera
2007-11-13, 21:07
Medlem
Ett litet djurs avatar
Här kommer lite reviews (ursäkta om de redan är postade i tråden):

http://media.xbox360.ign.com/media/8...24/vids_1.html

PS3:
http://ps3.ign.com/articles/834/834770p1.html

360:
http://xbox360.ign.com/articles/834/834676p1.html

Citat:
Hilary: "I would go on to say that Assassins Creed would be the top 5 most dissapointing games of all time ... this is a rental, there is no need to go back to play it more than once... in fact, you probably won't even finish it once."

7.7/10

Gamespy 7/10:

http://xbox360.gamespy.com/xbox-360/.../834669p1.html

1up.com 7/10

Citat:
Regardless, turning Altaïr into a medieval Spider-Man in order to reach high points is one of the best parts about the game.

Or at least until you get sick of it -- which will likely happen very quickly. The fault of Creed's game structure isn't what you do -- gathering intel and conducting hits is actually pretty sweet. The repetition of these actions, however, is severely bitter. I kept waiting for a changeup of the objectives, and, well, that never happened. From the first hit to the last, you go through the same motions over and over and over...find the viewpoints, do the investigation missions, and take out the final target. It got to the point where I only did the minimum amount of investigation tasks needed to perform each kill. To make things worse, despite Ubisoft's faithfulness to history, the three cities of Acre, Damascus, and Jerusalem are practically the same. Do they have different people populating them? Yes. Do they have different buildings? Yep. Do they have different color tints to remind you that you're actually in a different environment? Uh-huh. But do they actually play any differently? Not at all.

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3164320

gameinformer 9.5/10

http://gameinformer.com/NR/exeres/5A...942E49B93A.htm

Ja... verkar sådär
Citera
2007-11-13, 22:04
Medlem
Big Bosss avatar
Endast friheten i spelet får mig att köpa spelet.
Citera
2007-11-13, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss

Jag säger lite samma sak här med. Får försöka låta bli blend funtionen Hoppas dom fixar ain och blend funtionen till pc :P
Citera
2007-11-13, 23:57
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss

Enligt GTs recension var det inte särskilt mycket till free-roaming, kan det stämma?
Citera
2007-11-14, 00:13
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Enligt GTs recension var det inte särskilt mycket till free-roaming, kan det stämma?

Jag tyckte de sa att man skulle typ köpa spelet för det är inget annat spel som är så fritt, klättra osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in