2006-12-05, 22:13
Medlem
Antee_s avatar
Hejsan hejsan.

Är sugen på att köpa något radiostyrt tills i vinter som jag kan drifta lite med, hehe ...

Vill inte ha något som går på batterier utan en motor som drivs av något bränsle, vet inte vad man brukar driva dom på elelr vad det heter.. etanol/metanol/aspen??? rätta mig om jag har fel.

Vill köpa så billigt som möjligt eftersom skiten förmodligen kommer driftas sönder.

Tips på sidor där man kan inhandla sådana bilar eller om det är någon här som säljer, tack på förhand
Citera
2006-12-05, 23:25
Medlem
Jag är osäker

men kanske kan du fråga i en affär som säljer radiostyrda bilar?
Har för mig att nån sade att de ofta säljer bränsle till de bilarna de säljer med...
Google är ju en jävligt bra sökmotor just om man har det bekymret Du har....
Citera
2006-12-05, 23:43
Medlem
Vardons avatar
Metanol med 10 % ricinolja har jag för mig det brukar vara... Mycket gott att dricka... eller oxå inte...

Knalla in till närmaste handlare, och kolla tex www.hobbex.se, de hade förr i alla fall ganska vettiga grejer till vettiga priser...
Citera
2006-12-06, 00:12
Medlem
]CraP}s avatar
Nitrometanol tror jag det brukar vara.

Om du har lite kunskaper i hempulande så rekommenderar jag att köpa en bil på blocket. Jag köpte min metanolbil av en kille där. 500spänn med radio och lite reservdelar. Han sa att han inte fick igång den.

När jag kom hem så rengjorde jag den noga och försökte starta den. Den starade efter att ha hittat att cylinderfodret satt lite snett, petade till det så det hamnade rätt och sen så startade den efter lite choke. Har haft mycket kul för dom 500spännen.

Mitt tips är att köpa begangnat.

Det finns säkert klubbsidor där dom har köp och sälj också, typ väst-8.
Citera
2006-12-06, 00:28
Medlem
Avva66s avatar
Metanol Nitrometan och olja används till sk glödstiftsmotorer, och Aspen 2-t bensin till typ röjsågsmotorer. Sistnämnda är ganska stora, och dyra.

Prova sök på Minicars eller Söders hobby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in