2006-12-05, 19:42
Medlem
Tjohildas avatar
På förekommen anledning, hur säger man "Klipp dig och skaffa dig ett jobb" på romani och rumänska??
Citera
2006-12-05, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
På förekommen anledning, hur säger man "Klipp dig och skaffa dig ett jobb" på romani och rumänska??

vilket av dom? Romani och rumänska är inte besläktat.
Citera
2006-12-05, 20:09
Medlem
Tjohildas avatar
Nej jag vet det, men jag frågar efter båda.
Citera
2006-12-05, 20:10
Bannlyst
Citat:
Nej jag vet det, men jag frågar efter båda.

en rumänsk zigenare som förolämpat dig o du vill svara nåt brädande på hans eget språk måhända?
Citera
2006-12-05, 21:24
Medlem
Tjohildas avatar
Typ Eller kanhända jag vill ge en liten present när nån kommer i tunnelbanan och ger mig en liten lapp, snäll som jag är.
Citera
2006-12-06, 19:12
Medlem
Raketosts avatar
Citat:

Hahah... där fick du mig nästan!
Det är en kuggfråga.. Den meningen finns bevisligen inte på varken rumänska eller romani.
Citera
2006-12-29, 14:50
Medlem
Babianens avatar
Du behöver inte kunna hela fraser. Eftersom vi inte använder förolämpningar på riktigt samma sätt som i svenska, så räcker det nog med att du "kryddar" ditt språk med några av följande uttryck:

Enjoy!
Citera
2006-12-30, 03:56
Medlem
Spoke_islands avatar
Standard ju....

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Du behöver inte kunna hela fraser. Eftersom vi inte använder förolämpningar på riktigt samma sätt som i svenska, så räcker det nog med att du "kryddar" ditt språk med några av följande uttryck:

Enjoy!
Pizda, Kurva... Name it....Funkar lika bra på ryska, polska o alla slaviska språk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in