• 5
  • 6
2007-01-05, 18:47
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observatör
Det var ett mäktigt inlägg du gjorde. Men låt mig säga att innan man diskuterar innehållet i dokumenten NO-365 som ledde till NO-997 som du gör, varför inte ta reda på hur dessa dokument uppstod, och är det säkert att de är äkta?

Låt oss se hur, var och när de kom till.

I 1945 så hittade den amerikansk-judiske sergeanten i U.S. 82nd Airborne Division vid namn Szajko Frydman dessa dokument ibland Alfred Rosenbergs (en av de huvudåtalade i Nürnberg) arkiv. Det underliga med dom var att dom var ”processade” hos Yiddish Scientific Institute i New York (YIVO) innan dom användes i Nürnbergrättegången US vs Brandt (Title: "Preface", in Trials of War Criminals Before the Nuernberg Military Tribunals Under Control Council Law No. 10. Vol. 1: United States of America v. Karl Brandt, et.al. (Case 1: 'Medical Case'). District of Columbia: GPO, N.D. [1949]. pp. iii-iv.) Det som också är en tillfällighet är att Szajko Frydman både FÖRE och EFTER sin tjänst i amerikanska armén var tjänsteman hos YIVO.

Vem var Szajko Frydman (sedermera Zosa Szjkowski)? Ja, enligt eftervärldens dom så var han en simpel tjuv som hade stulit från sina egna och begick självmord 1978.

Google är din vän!

Det är väl bättre du tar diskussionen angående dokumentets äkthet med dina revisionist-vänner. De flesta revisionister har ju redan sin bild av dokumentets betydelse/innehåll klar. Då finns det ju ingen anledning att påstå att det är en förfalskning, eller hur? Ni kan ju inte både påstå att det är en förfalskning samtidigt som ni menar att dokumentets innehåll är "fullt normalt" och ingenting som tyder på förintelse.
Citera
2007-01-05, 18:59
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Märker du vilken skillnad det är att läsa holohoax-history: s svar och revisionistens svar? Hur den senare svarar med logik och reson, medan den förra är hotfull, rabiat och spydig?

Givetvis är det otroligt viktigt att diskutera i vilken kontext som saker och ting härstammar från. Om ett visst begrepp, tex "Sonderbehandlung" eller "vergasung" används på ett visst sätt i massvis med sammanhang så är det viktigt att ta hänsyn till detta för att bedöma just det här dokumentet. Men inte då....

Vad är en "Vergasungsapparate" egentligen? Kan du svara på det, Budikate? Finns det någon bevarad, finns det ritningar eller rester, kanske fotografier?
De påstådda gasvagnarna "Sonderwagen" hade ju helt enkelt en slang som gick från motorn in i utrymmet bak i vagnen som fylldes med avgaser. Varför behöver man då en "Vergasungsapparate"?

Är en "Vergasungsapparate" en maskin i vilken man inför Zyklon-B och ut kommer cyanväte? Varför detta besvär isåfall, när man likagärna kan ställa in en hink?

Anledningen till att revisionisten skriver så, är att T4-programmet genomfördes med hjälp av dödliga injektioner, och inte gasningar.

Jag tycker det är "icke-förnekaren" som svarar med logik och reson.
Ingen av dom är spydig, rabiat och hotfull.
Jag kan tycka du är rabiat, men det är allt.

Hur ska jag kunna veta exakt vad en "Vergassungsapparate" är?
Det är inte jag som skrivit dokumentent. Inte heller är jag "gasapparatexpert".
Jag har ju redan sagt i mitt andra inlägg att jag inte vet, behöver du fråga det fler gånger? Jag skriver att det är fritt att tolka hur man vill.
Du vet ju inte heller.

T4 programmet genomfördes även med gasningar, inte bara med injektioner. Vet inte var du fått enbart injektioner ifrån. Zündel kanske?

Citera
2007-01-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Det är väl bättre du tar diskussionen angående dokumentets äkthet med dina revisionist-vänner. De flesta revisionister har ju redan sin bild av dokumentets betydelse/innehåll klar. Då finns det ju ingen anledning att påstå att det är en förfalskning, eller hur? Ni kan ju inte både påstå att det är en förfalskning samtidigt som ni menar att dokumentets innehåll är "fullt normalt" och ingenting som tyder på förintelse.

Som du kanske förstår så har jag inga ”revisionist-vänner”. Jag blev bara intresserad när detta påstods att det var ett äkta dokument och hur man skall tolka det. Här är hur andra revisionister tolkar det:

http://www.codoh.com/special/archive/3.html
http://www.codoh.com/special/archive/2.html
Citera
2007-01-08, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Jag tycker det är "icke-förnekaren" som svarar med logik och reson.
Ingen av dom är spydig, rabiat och hotfull.
Jag kan tycka du är rabiat, men det är allt.

Hur ska jag kunna veta exakt vad en "Vergassungsapparate" är?
Det är inte jag som skrivit dokumentent. Inte heller är jag "gasapparatexpert".
Jag har ju redan sagt i mitt andra inlägg att jag inte vet, behöver du fråga det fler gånger? Jag skriver att det är fritt att tolka hur man vill.
Du vet ju inte heller.

T4 programmet genomfördes även med gasningar, inte bara med injektioner. Vet inte var du fått enbart injektioner ifrån. Zündel kanske?

Om du har planerat att använda termen "Vergasungsapparate" för att inkriminera tyskarna, vilket jag förutsatte att du försökte, så är det väl en god idé att börja med att ta reda på vad det är, vad den fyllde för funktion, hur den användes? Det tycker jag känns som rätt ordning i alla fall.

Anledningen till att jag inte tror att gasningar genomfördes i T4-programmet är beroende på avsaknaden av bevis för något dylikt. Däremot för injektioner. Varför ljuga om det ena när man erkänner det andra?
Citera
2007-01-08, 21:00
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Om du har planerat att använda termen "Vergasungsapparate" för att inkriminera tyskarna, vilket jag förutsatte att du försökte, så är det väl en god idé att börja med att ta reda på vad det är, vad den fyllde för funktion, hur den användes? Det tycker jag känns som rätt ordning i alla fall.

Anledningen till att jag inte tror att gasningar genomfördes i T4-programmet är beroende på avsaknaden av bevis för något dylikt. Däremot för injektioner. Varför ljuga om det ena när man erkänner det andra?

Ingen vet med säkerhet vad man menar med "Vergasungsapparate" i detta fallet.

"Varför ljuga om det ena när man erkänner det andra?"
Det är väl du som ska svara på det.
Fast svaret ligger ju i att erkänner Du gasningarna inom T4 så har du förmodligen grävt din egen grav....och det är du fullt medveten om....
Citera
2007-01-09, 20:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Från "Vergasungsapparate" till "Vergasungskeller" - Arthur Butz har strävat efter att analysera det specifika dokument som talar om en "Vergasungskeller" i mer än tre decennier och skriver följande om de olika tolkningsmöjligheterna:

http://www.codoh.com/gcgv/gcvergas2.html

Att det inte var någon "gaskammare för att mörda miljontals judar" kan vi väl alla vara överens om?
Citera
2007-01-11, 18:53
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Menar du att die Kristallnacht var en del av "planen att Förinta alla Europas (eller världens?) judar", som du tydligen tror på?
Ja, en dag så vaknade Hitler och sade till ledningen: "Sieg Heil! Nu skall vi utrota Europas alla judar!" Och ledningen häpnades och svarade att våld mot judar var ju en ny tanke, men att den förtjänade att ges en ärlig chans och testas i verkligheten.

Nürnberglagarna som steg för steg inskränkte judars fri- och rättigheter har inte heller med saken att göra. Dehumanisering och avtrubbning, vad är det?
Citera
2007-01-12, 05:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ja, en dag så vaknade Hitler och sade till ledningen: "Sieg Heil! Nu skall vi utrota Europas alla judar!---

Ja, det är väl ungefär vad du, Svenne Banan och Kicki Danielsson tror hände, eller hur? Men nu är trådens ämne "Dokumentbevis för utrotning", då tycker jag vi försöker hålla oss till det i stället för att slira ut i dina evinnerliga OT-piruetter.
Citera
2007-01-12, 11:35
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ja, det är väl ungefär vad du, Svenne Banan och Kicki Danielsson tror hände, eller hur?
Nej, det är vad du försöker att antyda. Att antisemitismen egentligen inte fanns.
Citat:
Men nu är trådens ämne "Dokumentbevis för utrotning", då tycker jag vi försöker hålla oss till det i stället för att slira ut i dina evinnerliga OT-piruetter.
Ja, det är ju så jobbigt med oförutsedda konsekvenser som man inte har någon kontroll över.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in