• 1
  • 2
2006-12-03, 17:03
Medlem
klos_s avatar
Hello! ursäktar om ni tyckte rubriken var jobbig med detta är ett akutfall.

Jag skulle precis sätta mej framför min 360 och då i början hackar den fast. Stannar,Fryser kalla det vad duvill och nu är det såhär att idag 3dec är det min sista garantidag.. Jag tror man hade 1 års garanti. Så jag har några frågor som jag vill ha besvarade SNABBT!

1: Om jag ringer till han som äger affären och säger att min xbox 360 inte fungerar och allt sånt och säger att jag ska packa ner den och inte använda den. Kan jag då få en ny xbox 360 lr måste man lämna in den då man har garanti? Och jag bor ca. 5-6 mil från affären.

2. Bortagen.

Om ni undrar något mer fråga på så kan jag svara..

/Mvh Klos
Citera
2006-12-03, 17:20
Medlem
JGGs avatar
EB games kommer inte bry sig, du kommer vara tvungen att skicka ner den till Tyskland.
Citera
2006-12-03, 17:23
Medlem
klos_s avatar
Kommer jag själv att vara tvungen till att betala frakten och allt skit?

/Mvh Klos
Citera
2006-12-03, 17:34
Medlem
klos_s avatar
Ska jag ring till supporten?

/Mvh Klos
Citera
2006-12-03, 18:31
Medlem
Mindbullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Ska jag ring till supporten?

/Mvh Klos
varför gjorde du inte det från första början???
Citera
2006-12-03, 18:35
Medlem
klos_s avatar
För att dem har stängt.

/Mvh Klos
Citera
2006-12-03, 19:26
Medlem
milks avatar
Varför ska du stämma affären?
Citera
2006-12-03, 19:58
Medlem
Något som kan vara värt att tänka på är att du har 3 års relamationsrätt för "ursprungliga fel", dvs ett fel som beror på något fel i tillverkningen el. dyl., dvs inget normalt slitage eller att du själv orsakat felet på något sätt.
Problemet är att avgöra om något är ett ursprungligt fel eller inte, och jag tror att du är tvungen att bevisa det (gäller efter att en viss tid gått (6 mån??), annars skall säljare bevisa det inte är det). Men det kan kanske vara värt ett försök iaf.
Hoppas det kan vara till någon hjälp, är lite osäker på exakt hur det fungerar, så jag har kanske skrivit lite otydligt.
Citera
2006-12-04, 14:15
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derrte
Något som kan vara värt att tänka på är att du har 3 års relamationsrätt för "ursprungliga fel", dvs ett fel som beror på något fel i tillverkningen el. dyl., dvs inget normalt slitage eller att du själv orsakat felet på något sätt.
Problemet är att avgöra om något är ett ursprungligt fel eller inte, och jag tror att du är tvungen att bevisa det (gäller efter att en viss tid gått (6 mån??), annars skall säljare bevisa det inte är det). Men det kan kanske vara värt ett försök iaf.
Hoppas det kan vara till någon hjälp, är lite osäker på exakt hur det fungerar, så jag har kanske skrivit lite otydligt.

Ska man medela Supporten lr affären när man ska bevisa att det är något fel på maskinen?

Och jag har inte slängt den., Flyttat den lr något, så det måste ha varit ett fel som kom när jag köpte den som efter ett tag började visa sej(Dvs. exakt ett år).

Och det där med stämmning var mest lite skriv när man var arg göra. lr vad man kan kalla det.

Och denna tråd kanske passar bättre i Dator och it support(?).

/Mvh Klos
Citera
2006-12-04, 18:05
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Hello! ursäktar om ni tyckte rubriken var jobbig med detta är ett akutfall.

Jag skulle precis sätta mej framför min 360 och då i början hackar den fast. Stannar,Fryser kalla det vad duvill och nu är det såhär att idag 3dec är det min sista garantidag.. Jag tror man hade 1 års garanti. Så jag har några frågor som jag vill ha besvarade SNABBT!

1: Om jag ringer till han som äger affären och säger att min xbox 360 inte fungerar och allt sånt och säger att jag ska packa ner den och inte använda den. Kan jag då få en ny xbox 360 lr måste man lämna in den då man har garanti? Och jag bor ca. 5-6 mil från affären.

2. Bortagen.

Om ni undrar något mer fråga på så kan jag svara..

/Mvh Klos

Ja, som sagt hoppas du inte köpt konsolen på EB Games, dom ska ju skicka iväg allt på felsökning och sånt shit (som te x Siba och Elgiganten gör) minns när jag köpte en radio på Elgiganten, som det var uppenbarliga fel på. Den skeppades till Japan. Tog flera månade innan jag såg den igen. Men iallafall, åk till affären där du köpte Xboxen så får väl någon i affären kika på den. Lycka Till!
Citera
2006-12-04, 18:26
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
EB games kommer inte bry sig, du kommer vara tvungen att skicka ner den till Tyskland.
Det är inte kunden som ska behöva vända sig till Tyskland. Det ska affären göra sålänge kunden har garanti kvar.

Huruvida butiken bryr sig om detta eller inte går att diskutera.

Vore jag dig så skulle jag gå tillbaka till affären i morgon och förklara läget och hoppas på det bästa.

Du har väl inte flashat/installerat chipp i din basenhet?

Citera
2006-12-04, 19:05
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Det är inte kunden som ska behöva vända sig till Tyskland. Det ska affären göra sålänge kunden har garanti kvar.

Huruvida butiken bryr sig om detta eller inte går att diskutera.

Vore jag dig så skulle jag gå tillbaka till affären i morgon och förklara läget och hoppas på det bästa.

Du har väl inte flashat/installerat chipp i din basenhet?

Jag bor 5-6mil från affären så det blir nog inte imorgon, Och min garanti gick ut igår(samma dag som xboxen började frysas)

Och nej jag har inte flashat min xbox..

/Mvh Klos
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här