2006-12-03, 03:46
Medlem
Nu e det så här att jag skulle villa ha ett program som jag kan styra min kompis dator från min dator. Jag hade några sånna små roliga program som man skickade en patch till den datorn man vill jävlas med, tex hoppa upp skojiga sidor eller stänga av hans dator m.m vi sitter på samma nätverk så de e inte mellan några brandväggar! vore tacksam för nått förslag på ett roligt program
Citera
2006-12-03, 04:16
Medlem
Allsexs avatar
Vnc är att rekommendera så länge du kommer åt hans dator och vet hans ip
Citera
2006-12-03, 04:50
Medlem
The Crashs avatar
rekommenderar poison ivy

www.swerat.com

en remote admin tool, precis som du bekriver.

fast för att sidor och sånt ska poppa upp behöver du pr0rat från www.library.2ya.com
Citera
2006-12-03, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
rekommenderar poison ivy

www.swerat.com

en remote admin tool, precis som du bekriver.

fast för att sidor och sånt ska poppa upp behöver du pr0rat från www.library.2ya.com
Det gäller ju dock att den RAT han tänker använda är UD, i fall kompisen kör med antivirus. Poison Ivy är ändå en väldigt populär trojan, vilket betyder att om hans kompis kör med ett uppdaterat antivirusprogram, blir det svårt att komma åt datorn. Men det är i alla fall det lättaste om du inte har åtkomst till hans dator, i fall du har det, kan VNC fungera.

Om RAT's däremot inte fungerar, kan du ju alltid försöka portscanna datorn (eller om du vet att personen kör ett visst program), för att få fram exploits som du kan använda dig av. Exempelvis har ju äldre versioner av VNC säkerhetshål som går att utnyttja till din fördel. Något som ofta har många olika säkerhetshål, är ju webbservrar och liknande som det finns många olika exploits. Däremot brukar det räcka med att uppdatera den programvara man använder, eftersom att det brukar komma updates när en exploit har blivit offentlig, om du inte har lyckats skapa en själv förstås. Men det är ju i alla fall värt ett försök (om du kan hantera olika programmeringsspråk är det ett plus, C, C++ och Perl är det vanligt att man skriver exploits i.

Anledningen till att det är ett plus i fall du kan hantera något av programmeringsspråken, är att du måste veta hur du kompilerar/kör koden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in