Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Att SD´s medlemmar utesluts är totalt vridet, detta förlorar mest facket på. Men håller inte med om att aktiva fackanslutna är arbetsskygga eller inkompetenta, många är kunniga och hängivna. Antar att du nyss krupit ur blöjorna(under 30 år). Anser att ingen under 30 år har någon som helst erfarenhet av det komplexa samhälle vi lever i, eller rättare sagt erfarenheter finns, men inte förmåga att tolka den.
De som varit aktiva inom facket som jag stött på har alla varit folk som tröttnat på sina ordinarie arbetsuppgifter eller så är de bara lata.
Min egen mor är aktiv i facket trots att hon är moderat hon är aktiv eftersom hennes arbete har börjat ta ut sin rätt på kroppen.
Bättre att sitta på kontor än att sjukskriva sig.
Dock har jag stött på andra aktiva inom facket som varit arbetslösa längre perioder och när de väl har arbete så sköter de det inte vilket resulterar i avsked vilket alltid ska skyllas på att arbetsgivaren inte gillade att ha en facklig representant på företaget.
Vad gäller SD så har jag ännu inte fått svart på vitt var SDs åsikter bryter mot transports policy.
Kan någon bara skriva ner transports policy och förklara för mig?
För det måste ju vara rätt uppenbart egentligen.