2006-12-01, 19:38
Medlem
barnets avatar
...kan ni nämna några?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

Hitler skulle man väl t ex kunna passa in i facket men vad jag vet så har han inte officiellt förklarats ha haft denna störning?

SKulle vilja veta om någon person, som man känner till, faktiskt har fått diagnosen? Eller åtminstone där det är nästan helt självklart om än obekräftat. Och ta helst inte upp dokussåpakändisar som typ Olinda osv.
Citera
2006-12-02, 00:46
Medlem
Tror det är väldigt sällan (om det ens har hänt) att någon blivit diagnostiserad, eftersom en person som är känd med narcissistisk problematik antagligen skulle tycka att det var allt för kränkande att ens gå till en psykolog.. Strindberg är väl i alla fall en som påståtts ha haft en paranoid-narcissisitisk personlighet.
Citera
2006-12-03, 11:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Adolf Hitler och Napoleon Bonapartes... Båda var väldigt måna om image, båda hade väldigt grandiosa planer (speciellt med tanke på att de inte ens var född till kungar), båda trampade på en massa andra människor som stod emellan dem och deras mål...
Citera
2006-12-03, 13:31
Medlem
warlocs avatar
Reinfelt passa in på alla wikipedias punkter
Citera
2006-12-03, 14:06
Medlem
Lex Talioniss avatar
Några personer som jag är ganska säkra på har/hade narcissistiska störningar:

Josef Mengele
Benito Mussolini
Silvio Berlusconi
Möjligen Bill Clinton
Citera
2015-01-13, 01:34
Medlem
GusFrings avatar
Sportjournalisten Patrik Ekwall är nästan given.

Annars: Donald Trump, Paris Hilton, Fidel Castro. Hmm, och många filmstjärnor naturligtvis.
Citera
2015-01-13, 09:58
Medlem
Autobahn76s avatar
Har för mig att Anders Behring Breivik fick diagnosen.
Citera
2015-01-13, 23:10
Bannlyst
Jag tror Gene Simmons lider av det.
Citera
2015-01-14, 23:45
Medlem
GusFrings avatar
Skolskjutaren Elliot Rodger visade starka tecken på NPD.
Citera
2015-01-14, 23:48
Medlem
LordCrumps avatar
Carolina Gynning. Har för mig att hon är diagnostiserad men är inte 100%. Hon har i alla fall gjort en grej av att hon är en narcissist.
Citera
2015-01-15, 00:05
Medlem
GusFrings avatar
Lista över U.S presidenter efter narcissism:

Citat:
Johnson leads the list of 42 presidents on measures of “grandiose narcissism,” according to a new study by a team of psychologists published online by the journal Psychological Science.

Also near the top of presidents grandly infatuated with themselves were Teddy Roosevelt, Andrew Jackson, Franklin D. Roosevelt and John F. Kennedy.

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2013/11/14/the-most-narcissistic-u-s-presidents/

Barack Obama är inte med på listan, men det känns troligt att han hade hamnat nånstans i täten.
Senast redigerad av GusFring 2015-01-15 kl. 00:13.
Citera
2015-01-15, 21:10
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCrump
Carolina Gynning. Har för mig att hon är diagnostiserad men är inte 100%. Hon har i alla fall gjort en grej av att hon är en narcissist.

Tror det var borderline hon pratade om. Det är inte samma sak som narcissist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in