Citat:
Ursprungligen postat av LifeLong
Jag tycker att du bör satsa på att använda Tor, vilket gör dig väldigt anonym. Precis som endler skrev hjälper Torpark dig, det blir lättare att snabbt växla av/på med hjälp av det programmet. För övrigt verkar du gå väldigt off-topic, när du ställer frågor liknande om antivirus, brandvägg och spyware removal tools och liknande, det finns redan trådar i Datavirus-forumet som tar upp just det ämnet.
Om du nu är lite osäker angående Tor, kan du ju läsa denna översikt
http://tor.eff.org/overview.html.se för att försäkra dig om att du är väldigt anonym. Som det diskuterats i tidigare trådar, blir du däremot inte helt anonym, men jag tror att det räcker ändå (jag antar att du inte kommer använda dig av allt för avancerade funktioner eller något som kräver extrem anonymitet, då bör du använda dig av öppna WLAN, mer info om
väldigt hög anonymitet har diskuterats tidigare, använd sökfunktionen).
Angående att dölja din trafik för din ISP, blir omöjligt, de ser exakt allt du gör. Däremot kan du ju kryptera trafiken som du skickar ut mot Internet (så att de inte vet vad det är du håller på med), och då är det bästa att tunnla ut via ett VPN.
Förstår inte vad du menar med att jag går off-topic, jag skrev ju som rubrik att jag var ute efter datasäkerhet (mesta dels för anonymitet), men antivirus, brandvägg och spyware removal tools ingår där med tycker jag.
Men du har rätt, skulle fördelat frågorna lite på andra forum delar
Sorry jag var för lat då klockan var mycket.
Ska kolla in på de andra trådarna, förstår det här kan bli för tjatigt för vissa som måste svara på samma sak hela tiden.
Inte direkt ute efter att vara harcore anonym, men man kan ju alltid försöka.
Har iofs inget att dölja, men tycker ämnet är intressant.
Jag är medveten om att man kan dölja sin trafik mot min ISP genom kryptering.
Har tidigare kört vpn(en privatperson som ej sparade loggar) +proxy, men har inte dem kontakterna kvar idag.
Vet att det finns vpn att hyra från "seriösa" hemsidor (men litar inte helt på dem, då de förmodligen sparar loggar). Nån du kan rekomendera?
Är även ute efter proxy/socks som inte är i stil med samair's offentliga listor om du förstår vad jag menar