2006-11-30, 15:27
Medlem
Eskapist_s avatar
Fick detta erbjudande i dag. Är det för bra för att vara sant?
Vad finns det för risker?

Citat:
XXX säljer färdigbildade bolag till personer som startar eget och har ont om tid eller saknar kunnande om bolagsbildning alternativt inte kan vänta på myndigheternas handläggningstider.
För att kunna bilda dessa bolag söker vi löpande personer som ställer upp med sitt namn under bindningstiden.

För varje bolag som blir fördigt betalar vi 5 000 kr. Det finns inget som hindrar att man bildar två bolag samtidigt.

När bolaget/bolagen är klara och du blivit avregistrerad kan du på nytt vara med och bilda ett bolag.
Bildningsförfarandet tar mellan 6-8 veckor beroende på myndigheterna och utbetalning sker omgående när bolaget är klart.
Möjligheten finns att tjäna 5000-25000 kronor i månaden med en minimal arbetsinsats. Några underskrifter per bolag och en mailkontakt med oss. Du lägger ner max 1-2 timmar i månaden.
Citera
2006-11-30, 15:44
Medlem
Jo11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapist_

Om det är så jävla enkelt varför gör dom det inte själv? Fundera på det
Citera
2006-11-30, 16:00
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo11e
Om det är så jävla enkelt varför gör dom det inte själv? Fundera på det
Utveckla tack.
Citera
2006-11-30, 16:03
Medlem
Risken är nog stor att du inte alls blir avregistrerad från bolagen som startas. Dessa kommer sedan användas för att köpa saker på kredit, lura staten på moms och liknande saker. Dom verkar leta efter målvakter helt enkelt.

Hur fick du kontakt med dom? Var det bara ett spam-mail eller hur har dom fått tag i din mail?
Citera
2006-11-30, 16:05
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders.Karlsson
Risken är nog stor att du inte alls blir avregistrerad från bolagen som startas. Dessa kommer sedan användas för att köpa saker på kredit, lura staten på moms och liknande saker. Dom verkar leta efter målvakter helt enkelt.

Hur fick du kontakt med dom? Var det bara ett spam-mail eller hur har dom fått tag i din mail?
Genom en jobbannons på Flashback.
Så det de gör är helt enkelt att sätta mig i skuld? Om jag äger företaget kan väl inte de göra något utan mitt godkännande?
Citera
2006-11-30, 16:08
Medlem
Finns ingen seriös lagerbolagsverksamhet som jobbar på det här viset. Personligen kan jag tänka mig att betala dig 10.000 för en underskrift i ett bolag som inom ett halvår kommer att avregistreras och ja, du kommer att fungera som en målvakt då.
Citera
2006-11-30, 16:08
Medlem
Eskapist_s avatar
Drog iväg ett mail

Citat:
Låter intressant!
Men jag vill ha namnet och telefonnummret till fimatecknaren på Ert företag samt ett organisationsnummer innan vi inleder ett samarbete.

Med vänlig hälsning

Risken finns väl att jag inte får något svar..
Citera
2006-11-30, 16:13
Medlem
Citat:
Drog iväg ett mail

Risken finns väl att jag inte får något svar..

PM´a mig den info du har just nu så kan jag köra en snabb koll i diverse bolagsregister om du vill. Men som sagt, att det skulle vara ngn form av seriös verksamhet tror jag inte för en sekund på.
Citera
2006-11-30, 17:22
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -bison-
PM´a mig den info du har just nu så kan jag köra en snabb koll i diverse bolagsregister om du vill. Men som sagt, att det skulle vara ngn form av seriös verksamhet tror jag inte för en sekund på.
Du har pm.
Citera
2006-12-01, 22:17
Medlem
Helt galet att ställa upp i något sorts bolag HB eller AB om du inte har kontrollen i bolaget, dom kommer förstöra ditt liv om du går på den bluffen!
Citera
2006-12-01, 22:21
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -bison-
Finns ingen seriös lagerbolagsverksamhet som jobbar på det här viset. Personligen kan jag tänka mig att betala dig 10.000 för en underskrift i ett bolag som inom ett halvår kommer att avregistreras och ja, du kommer att fungera som en målvakt då.

Som -bison- skriver så kommer de förmodligen att handla allt som går på kredit sedan sitter du där.

Nej, vill du starta ett eget bolag så satsa på grundstenen och allt vad de heter istället. Det är serisöa lagerbolag.

Edit:
Citat:

1) Är det för bra för att vara sant är det inte sant.
2) Theres no such thing as a free lunch!
Citera
2006-12-04, 19:20
Medlem
Eskapist_s avatar
Nej detta verkar inte seriöst alls.

-bison- har kollat upp lite. Fått tillstånd att publicera hans pm.

Citat:
Verkar inte så värst seriöst det där, lite blandad info som jag petade fram.

- snabbabolag.se är registrerat av firman excudo ab

- excudo ab´s företags adress går till en box hos brevia ab som är mer eller mindre ökänt för att husera mindre lagliga verksamheters postboxar pga av garanterad anonymitet. Har för mig att ägaren är under åtal eller liknande.

- Kontaktnummer för excudo ab samt den som är ansvarig för domännmanet går båda till anonyma kontantkorts telefoner.

- VD för Excudo AB är Nathali Heiskanen född 1983 som bor i hägersten. Köp en kreditupplysning på denne via upplysning.se om du vill kolla ev. anmärkningar. Pappan som är boende utomlands sitter som enda ledamot i företaget. Förmodligen flyttat ut pga av skatteskuld och satt barnet som vd.

- Revisorn har avgått den sista augusti i år vilket tyder på att det är ngt som är ett jävligt knas i företaget då det i princip inte förekommer annars.

- Ngt företag som heter snabbabolag ab som det står på hemsidan finns inte registrerat i sverige.

Verkar som målvaktsteorin är helt korrekt... ska kika lite mer senare under kvällen.

Sen har jag inte fått något svar på det mail jag skickade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in