• 1
  • 2
2006-11-30, 00:09
Medlem
Fast om du har otur så är det bakterier som producera ämnen som är giftiga för oss, och då spelar det ingen roll att du steker så bakterierna dör, giftet är fortfarande kvar och det är det du blir matförgiftad av.
Citera
2006-11-30, 00:54
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugge
Jag har en massa överbliven chili com carne (ca 3-4 liter) vad ska jag göra med den.

Jag har ingen lust att bara frysa in den och äta senare.
ven ni vad jag kan göra för nått kul med den.
En anke som slog mig var att göra piroger som man kan frysa in och ta fram och värma när man är sugen.
Vad är era tips, vad skulle ni ha gjort.

Du vill inte frysa in chilin men pirogerna kan du tänka dig att frysa in? Då fryser du ju in chilin ändå fast med annorlunda förpackning.
Citera
2006-11-30, 01:04
Medlem
Whattabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
Tre-fyra liter!?! Värm den i mikron, bjud in kompisgänget och ha gruppbögsex med den.

Bara jag som blev lite kåt?

On Topic: Piroger är mumma, chili con carne fungerar perfekt som fyllning.
Citera
2006-11-30, 01:11
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du vill inte frysa in chilin men pirogerna kan du tänka dig att frysa in? Då fryser du ju in chilin ändå fast med annorlunda förpackning.
Öh, logik!
Han kanske bara inte vill ha 3 liter chili con carne i frysen? Han skrev ju att han ville ha tips på roliga saker att göra med den. 3 liter chili con carne är ju inget man sätter i sig om man är lite sugen på något, tillskillnad från en pirog.

Jag tycker du ska göra lite piroger, lite lasagne samt slänga ihop lite quesadillas till middag imorgon.

Annars är en "canelloni-låda" gott. Lite kokt pasta, äggstanning och köttfärs. Släng ihop i en ugnsform och gratinera med lite riven ost ovanpå. Mums..

Här har du fler köttfärsrätter.
Citera
2006-11-30, 08:43
Bannlyst
Överbliven chili brukar jag gör "texmexpaj" på. Snabbt o enkelt!
Köp smördeg om du inte orkar göra själv, fyll pajen men chilin. Knäck först i några ägg i chilin för redning, ha på riven ost o in i ugnen.
Citera
2006-11-30, 14:16
Medlem
onits avatar
Du kan ha den i lasagne eller pa en pizza.
Citera
2006-12-04, 17:18
Medlem
Mananms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krewl
Appropå överbliven mat, såsom nybliven egenlägenhetsinnehavare så är jag inte så värst bra på matlagningen, när jag skulle koka ris så vart det cirkus 1 liter ris till övers, som jag nu har haft i kylskåpet X dagar... Raka vägen till tunnan eller går den av använda igen?
Till vad?

Ber om ursäkt att jag lånar tråden så här

/;

annars är överbliven ris helt okej att göra Risalamalta på..
eller apelsinris vispa grädde blanda riset skär upp apelsinklyftor/nektariner/clementiner
Citera
2006-12-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugge
Moget. Jag kan ju skicka den till dig så kan du göra det.
HAHA!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in