2006-11-29, 21:18
Medlem
Jag har inget antivirus program på min ena dator å kan således inte lägga in något heller, till saken hör även att Internet Explorer inte funkar, så att scanna datorn online är bara att glömma, finns det något annat sätt? Typ något program som söker efter virus utan att vara installerat?

Detta virus verkar låsa explorer, brännaren, sluka ramminne
Citera
2006-11-29, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Jag har inget antivirus program på min ena dator å kan således inte lägga in något heller å till saken hör att Internet Explorer inte funkar, så att scanna datorn online är bara att glömma, finns det något annat sätt? Typ något program som söker efter virus utan att vara installerat?

Om inte internet explorer inte fungerar och du inte har någon annan fungerande webbläsare så kommer du ju aldrig kunna få tag på en fungerande virusscaner. Du kan ju i och för sig gå till närmsta elektronik affär och köpa dig ett antivirus program. Hur ska du få tag på ett program som söker efter virus om du inte vill installera det och du kan inte använda webben? Detta är ju omöjligt.

Du kan ju alltid kolla upp konstiga processer på datorn. ctrl + alt + delete. Sedan kan du ju posta här om du hittade något märkvärdigt i din process lista.
Citera
2006-11-29, 21:29
Medlem
Ja jag vet att de låter omöjligt, var tvungen att fråga för de finns ju program till allt möjligt nuförtiden. Vilka är de vanligaste virus typerna som låser explorer?
Citera
2006-11-29, 21:30
Medlem
downloaders avatar
hur får man virus utan internet?

Får man saker från en kompis med internet kan la han/hon kolla.
Citera
2006-11-29, 21:52
Medlem
Jag har haft internet på den datorn, grejen är att de inte funkar att kopiera eller att öppna fönster. Ingen som vet vilket virus som de kan vara?
Citera
2006-11-29, 22:33
Medlem
downloaders avatar
instalera bara om så fixar det sig.
Citera
2006-11-29, 22:55
Medlem
ChristianXs avatar
En del antivirusprogram går att boota från cd:n, och då kan man göra en scanning, bland annat Norton har jag för mig.
Citera
2006-11-30, 13:57
Medlem
gosas avatar
Har datorn USB-Port?

Det finns ett antal antivirusprogram som går att köra från USB-Minne:

http://www.portablefreeware.com/ - Massor av smått och gott man kan köra från minnespinne, däribland antivirus

www.ipmart-forum.com (Kräver medlemskap) har en tråd där en del användare själva har lagt upp "hackade" versioner av komersiella antivirus och antispyware-program ex. Kapersky och Spyware Doctor.
Tråden hittas i detta underforum: http://www.ipmart-forum.com/forumdisplay.php?f=299
Citera
2006-11-30, 15:43
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
En del antivirusprogram går att boota från cd:n, och då kan man göra en scanning, bland annat Norton har jag för mig.
Fanns en tråd om antivirus till LiveCD's här förut men nu kan jag inte hitta den tråden
Citera
2006-11-30, 15:54
Medlem
Baron Bockfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Men å andra sidan så suger ju Norton värre än en tandlös finska, så vad hjälper det??
Citera
2006-12-01, 18:54
Medlem
Najjstroems avatar
Prova gå in i felsäkert med internet och prova, annars kan du be en kompis bränna över Firefox eller något.
Och vad jag vet har windows ett Anti-Virus som man kan aktivera i BIOS?
Citera
2006-12-02, 10:05
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Felsäkert läge+manuellt borttagande. Sedan måste man ändra så att de inte återupplivas vid nästa omstart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in