2022-12-05, 21:48
Medlem
Jultrollets avatar
Tråden Hjälp mig slänga ihop nåt med kött och vita bönor infogad med startinlägg här:
(FB) Vad ska jag laga? (Stora tråden om matförslag).

/Moderator
Citera
2022-12-13, 19:08
Medlem
Har lite pulled turkey rester kvar sedan helgen och funderar på att göra en röra av det och slänga in i en baguette.
Har någon tips på vad jag kan ha i? Eller kan man ta ett recept på typ kycklingröra och byta ut kycklingen?
Citera
2022-12-13, 19:13
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Har lite pulled turkey rester kvar sedan helgen och funderar på att göra en röra av det och slänga in i en baguette.
Har någon tips på vad jag kan ha i? Eller kan man ta ett recept på typ kycklingröra och byta ut kycklingen?
Majonnäs, hackad saltgurka, finhackad lök. Och kanske lite kapris.
Citera
2023-01-11, 16:56
Medlem
Bertil85s avatar
Har en stor förpackning riven ost typ 600-800g vad göra med det ?
Citera
2023-01-16, 13:28
Medlem
Har kokosmjölk, krossade tomater, konserverade kikärtor, röd currypasta och nudlar. Vad kan jag laga med detta? Har också dom vanliga kryddorna man brukar ha, inga exotiska grejor. Japansk soja har jag med. Inga grönsaker förutom gul lök.
Citera
2023-01-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Har kokosmjölk, krossade tomater, konserverade kikärtor, röd currypasta och nudlar. Vad kan jag laga med detta? Har också dom vanliga kryddorna man brukar ha, inga exotiska grejor. Japansk soja har jag med. Inga grönsaker förutom gul lök.

Jag hade fräst på lite lök med currypastan i olja om du har och sen hällt på kikärtorna rört om lite och sen hällt på kokosmjölken och låtit det sjuda ihop en liten stund

Krossade tomater hade jag inte haft i, jag hade det en gång tillsammans med kokosmjölk för skojs skull och tyckte inte alls om outcome'n
Citera
2023-01-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Jag hade fräst på lite lök med currypastan i olja om du har och sen hällt på kikärtorna rört om lite och sen hällt på kokosmjölken och låtit det sjuda ihop en liten stund

Krossade tomater hade jag inte haft i, jag hade det en gång tillsammans med kokosmjölk för skojs skull och tyckte inte alls om outcome'n
Tack! Jag ska testa. Och undvika tomaterna. Men inga nudlar då?
Citera
2023-01-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Tack! Jag ska testa. Och undvika tomaterna. Men inga nudlar då?

Jojo för fan nudlarna kokar du ju bara upp vid sidan om och käkar till det hela.
Citera
2023-01-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Har en stor förpackning riven ost typ 600-800g vad göra med det ?

Göra varma mackor i ugn med massa ost på. Frysa in resten. Jag fryser alltid mina ostpåsar och tar vartefter.

Annars pasta med ost och bacon/skinksås. Eller broccoli och ostsoppa.
Citera
2023-01-18, 21:54
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedris
Göra varma mackor i ugn med massa ost på. Frysa in resten. Jag fryser alltid mina ostpåsar och tar vartefter.

Annars pasta med ost och bacon/skinksås. Eller broccoli och ostsoppa.

tack för svar fast det är redan uppätet.
Citera
2023-01-25, 18:04
Medlem
Sladdarens avatar
Korv med fralla ;-)

Ta en korv, en vit fralla som du smörar på baksidan

Vänd på frallan med smörsidan neråt och smeta på ketchup och senap, hackad lök och en ostskiva och lägg korven ifrån ett hörn till det andra

(Viktigt att du kan böja brödet som en 3 kant från ett hörn till ett andra utan att brödet bryts så de ska var mjukt och följdsamt)

Du viker du brödet över korven och nålar fast med tandpetare

Lägg korv med bröd på en plåt med alum-folie och tillaga i nedre delen av ugnen på 180 grad och vänder efter halva tiden . blir mest brynt på undersidan
Citera
2023-02-09, 12:31
Medlem
Aluminiumluders avatar
Köpte och la in ca 800g sill på kortdatum (pga snorbilligt), men har nu börjat tröttna på att äta det som det är med potatis och sås. Jag har nu ca 400g kvar. Någon som har ett förslag på en maträtt man kan laga med inlagd sill som huvudingrediens? Måste ju finnas någon sorts låda, gratäng eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in