2012-04-02, 03:37
Medlem
Kyiwvis avatar
Lägg den rå på ett bröd och gör en grop i mitten. Sätt en äggula i gropen (obs: sila bort äggvitan mellan fingrarna). Salta och peppra. Ät med hackad lök, rödbeta och saltgurka.
Citera
2012-04-02, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyiwvi
Lägg den rå på ett bröd och gör en grop i mitten. Sätt en äggula i gropen (obs: sila bort äggvitan mellan fingrarna). Salta och peppra. Ät med hackad lök, rödbeta och saltgurka.
Råbíff på billig köttfärs går knappast hem hos de flesta...
Citera
2012-04-06, 00:49
Medlem
Nemjungs avatar
Gjorde en grymt god chili a la nemjung idag grymt gött, till detta käkades de nachos såklart at sleva upp allt de goa med o et par iskalla hof
Citera
2012-04-07, 17:41
Medlem
Dirges avatar
Tärnar upp lite karré och torr marinerar med cayene peppar,paprikapulver,lite maggi och hel kummin och steker på dessa och tippar ner ris buljong och vatten så det få koka ihop i 20 min.
Citera
2012-04-08, 09:42
Medlem
Kyiwvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Råbíff på billig köttfärs går knappast hem hos de flesta...
Jag ska mala ner dig till råbiff och mata fiskmåsarna!
Citera
2012-04-08, 09:44
Medlem
Kyiwvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Gjorde en grymt god chili a la nemjung idag grymt gött, till detta käkades de nachos såklart at sleva upp allt de goa med o et par iskalla hof
Skynda dig och berätta för alla dina facebok-kompisar om din "grymt goda chili" före jag sänker din flotta!
Citera
2012-04-08, 11:02
Medlem
Lostinasias avatar
helft mir

Jag har tre kycklingklubbor och noll inspiration.

Vore tacksam for tips.
Citera
2012-04-08, 11:20
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinasia
helft mir

Jag har tre kycklingklubbor och noll inspiration.

Vore tacksam for tips.
Ta bort skinnet och avlägsna försiktigt bort benet utan att riva sönder köttet.

Salta och peppra lätt i håligheten. Grovhacka salviablad och blanda med ricottaost och en halv riven vitlök. Fyll håligheten på klubban med denna blandning och sy igen hålet.

Slå hela paketet i gladpackfolie och rulla in allt hårt, likt en smällkaramell. Pochera i ca 10 minuter i vatten.

Ta ut klubban/klubborna och låt dem svalna i kylskåp. Ta sedan bort folien och tråden, samt salta samt peppra på utsidan.

Nu är det dags att antingen skapa en panad eller frityrsmet. Därefter är det bara att fritera eller steka i mycket olja på medelvärme tills klubborna med sitt innehåll är vackert gyllene runt om.

Det finns olika tillbehör till den här rätten, allt från ris med tomatsås till potatismos, samt pasta med en lätt lime/smörsås.

Ett glas vitt vin till maten är heller inte fel .

~Paul~
Citera
2012-04-08, 11:42
Medlem
Lostinasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ta bort skinnet och avlägsna försiktigt bort benet utan att riva sönder köttet.

Salta och peppra lätt i håligheten. Grovhacka salviablad och blanda med ricottaost och en halv riven vitlök. Fyll håligheten på klubban med denna blandning och sy igen hålet.

Slå hela paketet i gladpackfolie och rulla in allt hårt, likt en smällkaramell. Pochera i ca 10 minuter i vatten.

Ta ut klubban/klubborna och låt dem svalna i kylskåp. Ta sedan bort folien och tråden, samt salta samt peppra på utsidan.

Nu är det dags att antingen skapa en panad eller frityrsmet. Därefter är det bara att fritera eller steka i mycket olja på medelvärme tills klubborna med sitt innehåll är vackert gyllene runt om.

Det finns olika tillbehör till den här rätten, allt från ris med tomatsås till potatismos, samt pasta med en lätt lime/smörsås.

Ett glas vitt vin till maten är heller inte fel .

~Paul~

Damn...du har som man sager i USA "mad skills" i koket, kande redan till det fran andra tradar i matforumet men det har var imponerande.

Har inte ricotta...funkar annan ost?
Citera
2012-04-08, 11:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Damn...du har som man sager i USA "mad skills" i koket, kande redan till det fran andra tradar i matforumet men det har var imponerande.

Har inte ricotta...funkar annan ost?
Det funkar med ost som har tillräckligt hög fetthalt och gärna smälter. Också mozzarella går fint. Riven cheddar eller edamer funkar också.

~Paul~

PS Tack för de vänliga orden!
Citera
2012-04-08, 14:20
Medlem
Lostinasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det funkar med ost som har tillräckligt hög fetthalt och gärna smälter. Också mozzarella går fint. Riven cheddar eller edamer funkar också.

~Paul~

PS Tack för de vänliga orden!

Korde precis kycklingen du tipsade om, serverade med ris och tomatsas och sallad.

Jag blev valdigt nojd med resultatet, det smakade utmarkt. Jag var pa vippen att kora dem i ugnen med limejuice och chilli (trakigt da jag ofta gor kyckling sa) sa jag ar valdigt tacksam over tipset.

Fraga...

Hur tar du ut benet pa basta satt?

Det blev lite massaker over det hela, sa jag fick nypa ihop dem med tandpetare, men efter pocheringen sa var de fasta och bra for stekningen
Citera
2012-04-08, 15:03
Medlem
dePauls avatar
Citat:

Hur tar du ut benet pa basta satt?

Det där är något som man helt enkelt får öva på. Det tar några försök innan man har fått kläm på det. Det finns en del tips på nätet i form av video och texter. En variant är att strunta i det hela och helt enkelt bena köttet, banka ut det mellan två Gladpackfolier och sedan rulla in fyllningen, samt säkra med snöre.

~Paul~

PS Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in