2007-09-14, 19:32
Medlem
TomBakers avatar
Raggmunk med stekfläsk

Åt precis raggmunk med stekt bacon då jag inte något stekfläsk, fiiiiiifean va gött det är, jag får dåndimpen varenda gång.

Pannkakssmet
- 2 dl vetemjöl
- 4 dl standardmjölk (blanda lite grann och rör ut mjölet för att undvika klumpar)
- 2 ägg
- en del salt ;P

Riv sedan ned godtycklig mängd råa potäter och stek smeten i smör på medelvärme.
Citera
2007-09-20, 16:15
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Torsdag idag, Ärtsoppan står på spisen och luktar ljuuuuuuvligt. Vad vore livet utan svensk husman?
Citera
2007-09-20, 17:28
Medlem
Riddarens avatar
I kväll blir det hängmörad T-benstek med hemvispad bearnaise och bakpotatis med färskost och knaperstekt bacon. Till detta blir det litervis med Belgisk öl. Efter maten blir det Creme Brulé med lite passionsfrukt, en Irish och lite klassisk action med Arnold. Känner för att svulla ordentligt nu efter denna helvetiskt tuffa dag, där jag varit på gränsen till vansinnighetsutbrott flera gånger. Det finns inget (lagligt) som lugnar bättre än en rejäl biff i magen!
Citera
2007-09-20, 17:48
Medlem
I går lagade jag något nytt som blev mycket bra. Receptet från en site på nätet, så jag utger mig inte för att vara upphovsman. Detta använde jag:

Krydda med salt och peppar efter smak och tycke.

3 Färska rödbetor
3 Päron (stora och hårda)

Klyfta dessa och lägg på en plåt. Pensla med olja. (Lägg på bakplåtspapper) (10 min, 225 grader)

3 stora kycklingfileér

Bryn dessa i stekpanna

Gräddädelost (möglig)
Cremé Fraiche (2 dl)

Rör ihop detta, och lägg hälften på kycklingfileérna.

Grädda kycklingen i mitten av ugnen, låt rödbetorna och päronen stå kvar under kycklingen. (15 min)

Servera med resten av oströran.

Mycket smakligt! Päronen ger en dimension till i smakriket...
Citera
2007-10-10, 21:12
Bannlyst
Idag är jag knökmätt, grillade dubbla lammkotletter, rostade rotfrukter och en gräddig trattkantarellsås till det hela, ja visst ja, en grönsallad också. Chokladmousse och en 7-årig mörk rom till efterrätt samt en cohiba robusto.
Så här ska livet vara!
Citera
2007-10-11, 22:41
Bannlyst
40 pannkakor åt jag nyss:

250g grahamsmjöl
1l minimjölk
190g äggvita
100g äggula
100g fiberhavregryn

Mumma vad gott det var.
Citera
2007-10-14, 15:09
Medlem
Seamus Costellos avatar
Hade ingenting hemma, men längst in i frysen låg lite älgkött jag undvikit... ägnade 40 minuter åt att putsa bort fett och hinnor från den där osannolika biten och sen gjorde jag en suverän älggryta. Nu känner jag mig som en jävla fältherre, improvisationens mästare!
Citera
2007-10-14, 15:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Hade ingenting hemma, men längst in i frysen låg lite älgkött jag undvikit... ägnade 40 minuter åt att putsa bort fett och hinnor från den där osannolika biten och sen gjorde jag en suverän älggryta. Nu känner jag mig som en jävla fältherre, improvisationens mästare!
Brukar gå bra att improvisera. Det har dock hänt, skall erkännas att man fått kassera elände . Kommer ihåg när jag var sådär 16-17 och skulle laga till en gryta. Jag slängde in alldeles för mycket apelsinskal. Grytan smakade misslyckad apelsinkaka .

~Paul~
Citera
2007-10-14, 23:37
Medlem
magers avatar
skulle behöva ett recept till brownies eller liknande chokladbakelser, där man ska laga dom i ugn på låg värme, helst under 120 grader, och de skulle vara nice om dom inte tog för lång tid att baka (= över 1½ timme) och hmm.. de va nog allt
Citera
2007-10-15, 00:39
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mager
skulle behöva ett recept till brownies eller liknande chokladbakelser, där man ska laga dom i ugn på låg värme, helst under 120 grader, och de skulle vara nice om dom inte tog för lång tid att baka (= över 1½ timme) och hmm.. de va nog allt

THC förångas ju inte förrän vid 200 grader
Citera
2007-10-15, 01:54
Medlem
magers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
THC förångas ju inte förrän vid 200 grader
är väl olagligt att baka me THC jag gillar inte bara extrema temperaturer
Citera
2007-10-15, 09:18
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mager

Köp ett paket med "bake up brownies" och följ instruktionerna. Det borde till och med ett pundhuvud som du klara... Hashet kommer inte att tappa styrka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in