Fläskfile gjorde jag för flera år sedan, enkelt recept som jag inte vågar göra om igen eftersom det skulle räcka minst 2 dar men försvann direkt.
Vad jag kommer ihåg så putsade jag en typ 500g file och stekte den runtom (stängde porerna eller vad det nu heter)
Svängde ihop 2 såser basen var mjöl+grädde i båda men kryddningen var nog vitlök i den ena och gurkmeja och lite curry i den andra.
Sen ner med filen i en rund glasskål och i med en kartong (pizzakartong tror jag jag använde) som avskiljare och pillade i såserna.
På med ost (riven) som in i ugnen ett bra tag. Sista minuterna över på grill för att få lite färg på osten.
Tror den återfanns i "min kokbok" ica förlag om jag inte kommer ihåg fel.
Som sagt, inte bra för vikten men vad jag kommer ihåg så kunde jag inte sluta äta...