Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-11-28, 17:37
Medlem
Bjyns avatar
Har fått problem med DC++ på min nya burk. (Kör via trådlöst nätverk) När jag söker i DC så kommer allt upp som programmet hittar men när jag ska ladda hem så står det bara ansluter hela tiden och sen time-out...

Har fixat med brandväggen och antivirusprogrammet men vill ändå inte funka.
Någon som vet vart problemet kan ligga?
Citera
2007-04-18, 22:05
Medlem
Carveds avatar
Jag har också problem med DC++, det funkade helt perfekt tills alla mina favorit hubbar försvann av sig själva.
Jag hade sparat lösenord och password där så allt var auto inloggning, jag var även VIP på en 10Mbit hub, vad kan man göra?!
Citera
2007-04-18, 22:26
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carved
Jag har också problem med DC++, det funkade helt perfekt tills alla mina favorit hubbar försvann av sig själva.
Jag hade sparat lösenord och password där så allt var auto inloggning, jag var även VIP på en 10Mbit hub, vad kan man göra?!

Göra med vad? Du får gärna specifera din fråga så man förstår vad du vill ha hjälp med
Citera
2007-04-18, 23:21
Medlem
Carveds avatar
Jaha, ursäkta .. vill gärna veta om det finns någon möjlighet och göra något för att få tillbaka dem hubbarna man hade på favoriter och få tillbaka login namnet och lösenordet man hade till hubbarna
Citera
2007-04-18, 23:25
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carved
Jaha, ursäkta .. vill gärna veta om det finns någon möjlighet och göra något för att få tillbaka dem hubbarna man hade på favoriter och få tillbaka login namnet och lösenordet man hade till hubbarna

Ah ok, då förstår jag.
Tror tyvär det är kört med det. Du får nog leta runt bland hubbarna du kommer ihåg adresserna till o be nån OP kolla upp ditt reg igen, se om nån du känner igen från dom andra hubbarna sitter i nån hubb du kommer in i o be dom kolla upp det åt dig
Citera
2007-04-19, 18:05
Medlem
DennisOlofs avatar
favorit hubarna sparas i en fil som heter Favorites.xml den ligger i DC++ katalogen. Jag backade alltid upp DC++ katalogen förut ifall man råkade klanta sig eller något hände.

Nu slutade jag köra programet för 4-5år sedan gick över till BitTorrent när det kom, funkar mycket bättre på ADSL lina. DC++ fungerar dock bra om man har fet lina

Men å andra sidan gillar jag inte att man måste vänta i kö. Började köra E-mule också, funkar bra, riktigt trevligt, dock slött men kvittar om datorn är på 24/7
Citera
2007-04-25, 23:07
Medlem
Travis Pastranas avatar
jag fortsätter väl med ett annat DC++ problem.

har inte haft några problem innan men idag när jag skulle söka efter lite skivor så kommer det inte fram några träffar. det spelar ingen roll vad jag söker på, inga filer visas... vad f-n är problemet?
Citera
2007-04-25, 23:26
Medlem
spekkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjyn
Har fått problem med DC++ på min nya burk. (Kör via trådlöst nätverk) När jag söker i DC så kommer allt upp som programmet hittar men när jag ska ladda hem så står det bara ansluter hela tiden och sen time-out...

Har fixat med brandväggen och antivirusprogrammet men vill ändå inte funka.
Någon som vet vart problemet kan ligga?

Är du aktive och har fel ip? är du aktive och inte har nått ip in skrivet, eller har du router och porten inte är öppen om du nu är i aktiv med rätt ip?
eller är du passiv?
Citera
2007-04-25, 23:31
Medlem
Travis Pastranas avatar
jag är active och har rätt IP inskrivet. däremot kör jag nätverk med grannen, skulle kunna vara så att porten inte är öppen. vi fixade det för ett tag sedan så det borde väl inte kunna ändras, eller? det fungerade ju att söka förra veckan. får kanske kolla med grannen om han kan öppna en ny port å se om det fungerar bättre då.
Citera
2007-04-25, 23:35
Medlem
spekkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travis Pastrana
jag är active och har rätt IP inskrivet. däremot kör jag nätverk med grannen, skulle kunna vara så att porten inte är öppen. vi fixade det för ett tag sedan så det borde väl inte kunna ändras, eller? det fungerade ju att söka förra veckan. får kanske kolla med grannen om han kan öppna en ny port å se om det fungerar bättre då.

Den kan ju ha nollställts, dom gör det ibland eller så kan strömen ha gått till den och den har nollställts därför.
Citera
2007-04-29, 15:29
Medlem
slrslrs avatar
Vad fan gör man när man inte får upp nånn jävla hublist? DC++ e de jag använder.
Citera
2007-04-29, 16:37
Medlem
Testa http://dcinfo.sytes.net/publichublist.config.bz2
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem