2006-11-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Cannavaro förtjänar priset.

Detta hör inte riktigt till ämnet men jag kan dock inte släppa att Italien kunde åkt ur åttondelen mot socceroos, skäms man inte när man går vidare på en glasklar filmning som leder till straff?

Du menar att man efter en felaktig utvisning kæmpat en hel halvlek med en man mindre, och ændå angriper med allt man har ( en back!) i slutminuterna. Backen blir ganska fult fælld, och all press ligger på Totti som stiger fram som den hjælte han ær och resolut trycker dit den.

Njæææ, jag skæms i alla fall inte. Och ja, det var OT.
Citera
2006-11-28, 00:07
Medlem
Guinnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Har någon målvakt någon gång vunnit utmärkelsen?
Lev Jasjin fick guldbollen -63.

Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Hans vår i Juventus var ju riktigt bra. Juventus var ju ganska tama då, speciellt offensivt, men försvaret med Cannavaro lyckades täta bakåt och hålla titeln, även om den sen togs ifrån Juve...
Ska man ha titeln "Årets bästa fotbollspelare" så anser jag att man ska ha presterat under 12 månaders tid (möjligtvis så kan någon kortare formsvacka accepteras) och inte i 8 månader som Fabio gjort.
Citera
2006-11-28, 00:55
Medlem
P.Gs avatar
Ryktet stämde alltså. Som sagt, ett välförtjänt pris. Han gjorde en bra vår och ett fantastiskt VM.
Citera
2006-11-28, 10:12
Medlem
Citat:
Cannavaro förtjänar priset.

Detta hör inte riktigt till ämnet men jag kan dock inte släppa att Italien kunde åkt ur åttondelen mot socceroos, skäms man inte när man går vidare på en glasklar filmning som leder till straff?

Knappast en glasklar filmning. Mycket klarare straff än t.ex. Henkes filmning mot Tyskland eller Maloudas mot Italien. Visst hjälpte Grosso till en del, men en back (Lucas Neill) får skylla sig själv om han lägger sig ned framför sin motståndare i straffområdet. Man fick ju dessutom Materazzi felaktigt utvisad, men jag hör ingen säga något om det.

Situationen igen:
http://youtube.com/watch?v=k2PgG8j0gyQ&mode=related&search=
http://youtube.com/watch?v=SbbYI61ymDE

Finns inte så mycket att diskutera, utöver stereotyper om italienska filmare och australiensarnas dåliga förloraranda.

Cannavaro var strålande i Juventus och gjorde som grädde på moset ett extraordinärt VM. Välförtjänt vinnare.
Citera
2006-11-28, 16:02
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saos
Knappast en glasklar filmning. Mycket klarare straff än t.ex. Henkes filmning mot Tyskland eller Maloudas mot Italien. Visst hjälpte Grosso till en del, men en back (Lucas Neill) får skylla sig själv om han lägger sig ned framför sin motståndare i straffområdet. Man fick ju dessutom Materazzi felaktigt utvisad, men jag hör ingen säga något om det.

Situationen igen:
http://youtube.com/watch?v=k2PgG8j0gyQ&mode=related&search=
http://youtube.com/watch?v=SbbYI61ymDE

Finns inte så mycket att diskutera, utöver stereotyper om italienska filmare och australiensarnas dåliga förloraranda.

Cannavaro var strålande i Juventus och gjorde som grädde på moset ett extraordinärt VM. Välförtjänt vinnare.

Italien skulle absolut inte ha straff mot socceroos, försvarar folk italienare och filmningar? Isåfall förstår jag inte varför ni ens ser på fotboll, så jävla fegt av Italien Australien kunde mycket väl ha vunnit matchen.

PS. alltid lika gött när Gilardino etc får gult kort för filmning.
Citera
2006-11-28, 16:37
Medlem
Citat:
Italien skulle absolut inte ha straff mot socceroos, försvarar folk italienare och filmningar? Isåfall förstår jag inte varför ni ens ser på fotboll, så jävla fegt av Italien Australien kunde mycket väl ha vunnit matchen.

PS. alltid lika gött när Gilardino etc får gult kort för filmning.

Läste du ens mitt inlägg? Hatar filmning mer än allt annat, men tycker ändå att Italien var välförtjänta guldet. Som sagt, filmar en svensk eller en engelsman (och det gör de) yttras oftast inte ett ord, medan sydlänningar ständigt ska vara i fokus. Får de dock skylla sig själva för. Ingen rök utan eld.
Citera
2006-12-28, 12:30
Medlem
P.Gs avatar
Enligt aftonbladet så ska tydligen det ha blivit on felräkning av rösterna. Zidane fick flest.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,963789,00.html
Citera
2006-12-28, 12:42
Medlem
Guldbollen har blivit som det svenska bragdguldet.
Ett pajas pris.
Zidane ja han förtjänar det ju eller INTE.

Varför inte Ribery om dem ska ta någon av fransmännen från VM.
Citera
2006-12-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Guldbollen har blivit som det svenska bragdguldet.
Ett pajas pris.
Zidane ja han förtjänar det ju eller INTE.

Varför inte Ribery om dem ska ta någon av fransmännen från VM.

Men då passar ju guldbollen perfekt för Zidane, ett pajaspris för en pajas.
Jag förnekar dock inte att han är en otroligt bra fotbollsspelare.

Att gå runt och skalla folk (i bröstet av alla ställen) är inte särskilt respektingivande.
Citera
2006-12-28, 13:34
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Enligt aftonbladet så ska tydligen det ha blivit on felräkning av rösterna. Zidane fick flest.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,963789,00.html
Jag vet inte hur artikeln såg ut när du citerade den, men nu framgår det i alla fall tydligt att det bara var ett skämt.
Citera
2006-12-28, 13:36
Medlem
P.Gs avatar
Herregud, Aftonbladet kablade ut ett aprilskämt.

Jaja, tur var väl det.
Citera
2006-12-28, 13:43
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Jag vet inte hur artikeln såg ut när du citerade den, men nu framgår det i alla fall tydligt att det bara var ett skämt.
Innan stod det att Zidane skulle få priset vid en ceremoni senare (på allvar). Givietvis utan källa. Typiskt AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in