2012-11-01, 20:47
Medlem
SchKutts avatar
Ja det var en härlig förlustaffär för Biltjänst. 5000 för den bilen är lite i underkant.
Citera
2012-11-01, 21:02
Medlem
Moff .. es avatar
Bra där att barnen fick sparkonton och att föräldrarna inte fick ett skit.
Citera
2012-11-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Gemensamt för ALLA deltagare i Lyxfällan:

* Kvinnan i paret är jättfet
* Barnen heter Kevin, Liam, Tindra etc.
* De lägger typ 100 spänn i månaden på kläder
* De talar alltid om sig själva som "man". "Man skäms, man känner sig dum" - sluta dra alla över en kam och stå upp och säg "JAG skäms, JAG känner mig dum"

(undantaget är typ bimbobrudar med shoppingberoende)

* Alla män säger "jajemän" jämt och ständigt.
Citera
2012-11-02, 11:17
Medlem
Kapten Kagges avatar
Hur kan man tro att man går +/- 0 när man är tvungen att ta SMS-lån för att överleva?
Citera
2012-11-02, 11:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollesson
* Alla män säger "jajemän" jämt och ständigt.
*Alla röker och alla röker Level!
Citera
2012-11-02, 11:59
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Hur kan man tro att man går +/- 0 när man är tvungen att ta SMS-lån för att överleva?

Det kallas att leva i förnekelse vilket många deltagare i lyxfällan gör, de vill inte inse hur illa ställt det är utan kör då ner skallen i sanden och inbillar sig att det inte är något större problem.
Citera
2012-11-02, 13:29
Medlem
Snubchurps avatar
Rätt tragiskt att se hur människor kan bli. Förnekar sitt hjärntvättade konsumtionsbeteende. Alla är vi på väg åt samma håll om vi inte bryter det här sjuka mönstret som blir allt tydligare i samhället.
Citera
2012-11-02, 16:06
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bam.Bam
Gemensamt för ALLA deltagare i Lyxfällan:

* Kvinnan i paret är jättfet
* Barnen heter Kevin, Liam, Tindra etc.
* De lägger typ 100 spänn i månaden på kläder
* De talar alltid om sig själva som "man". "Man skäms, man känner sig dum" - sluta dra alla över en kam och stå upp och säg "JAG skäms, JAG känner mig dum"

(undantaget är typ bimbobrudar med shoppingberoende)

lägger till * Har alltid krediter på fula klädköp från CELLBES, ELLOS, LAREDOUTE & HALÉNS!
Citera
2012-11-02, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av acebace
lägger till * Har alltid krediter på fula klädköp från CELLBES, ELLOS, LAREDOUTE &
HALÉNS!

Cellbes och Ellos har jättefina kläder ju (ja, jag tycker det på riktigt). De är bra för oss fattiga.
Citera
2012-11-02, 18:11
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Cellbes och Ellos har jättefina kläder ju (ja, jag tycker det på riktigt). De är bra för oss fattiga.

Okejdå vissa grejer där är säkert inte dumma! Men det blir mönstret som gör det så WT dvs köper massor varje månad av de "billiga topparna", carpe-diem inredningen och tyllgardinerna med änglar på..sedan tar vi allt på avbetalning och slänger dessutom in i köpet ett Ellos privatlån på 50 000 papp med en ränta på 30 %
Citera
2012-11-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acebace
lägger till * Har alltid krediter på fula klädköp från CELLBES, ELLOS, LAREDOUTE & HALÉNS!

Är det inte så att de kan ta lån hos dessa företag till hutlös ränta? Ibland ser man ju reklam där tex Ellos erbjuder lån på 20 000 kronor.
Citera
2012-11-02, 18:21
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Är det inte så att de kan ta lån hos dessa företag till hutlös ränta? Ibland ser man ju reklam där tex Ellos erbjuder lån på 20 000 kronor.

http://www.ellos.se/g/finance/loan?CategoryId=38493&MediaCode=W11FF&intcmp=ES_fs _loan

:Effektiv ränta 34.4 % helt jävla sanslöst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in