2012-03-15, 22:42
Medlem
[EcO]s avatar
Varför skaffar man barn när man bara är 20 år? I synnerhet med någon som är 11 år äldre och som verkar ha en intelligensnivå som en 5-åring.
Citera
2012-03-15, 22:45
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [EcO]
Varför skaffar man barn när man bara är 20 år? I synnerhet med någon som är 11 år äldre och som verkar ha en intelligensnivå som en 5-åring.

Förblindad av kärlek
Citera
2012-03-15, 22:56
Medlem
trickydicks avatar
Tjejen verkade vara mycket osäker och säkert behäftad med usel självkänsla. Hon sken upp lite när hon fick beröm för att stoppat krediten och när hon började jobba.
Citera
2012-03-15, 23:01
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [EcO]
Du kan stryka "verkar". Jag tror inte han gick ut skolan alls (han drack t ex ganska friskt i riktigt ung ålder) och som sagt är jag positivt överraskad att han inte sitter i fängelse eller är död.

Sammanfattningsvis: Han är inte ett spån som haft otur. Han är en ungdomsbrottsling/missbrukare som haft tur! Jag hade gissat något mycket värre ang. hans öde.
Citera
2012-03-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Du kan stryka "verkar". Jag tror inte han gick ut skolan alls (han drack t ex ganska friskt i riktigt ung ålder) och som sagt är jag positivt överraskad att han inte sitter i fängelse eller är död.

Sammanfattningsvis: Han är inte ett spån som haft otur. Han är en ungdomsbrottsling/missbrukare som haft tur! Jag hade gissat något mycket värre ang. hans öde.

E väl samma sak med henne då hon har bott på behandlingshem
Citera
2012-03-15, 23:27
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardy

Antar det inte är otippat att de även träffades på ett sådant.
Citera
2012-03-15, 23:44
Medlem
freigangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'

Citat:
Ursprungligen postat av Cardy

Tack för infon, de sa något om att de hade haft en trasslig bakgrund i början men inte vad.
Som sagt verkade de ha lagt mycket saker på heminredning (fin soffa, köksbord och stolar), vinkyl när man inte ens gillar vin känns faktiskt onödigt även om man gillar att skryta med fina saker
Även att tvätta bilen två gånger i veckan låter ju sjukt onödigt kan ju inte märkas överhuvudtaget.

Är det nån som vet varför vissa på Lyxfällan har så extremt många mobiler, är dom någon form av målvakter eller tar dom telefon+abonnemang och säljer mobilerna för att få snabba pengar?
Jag menar det är ju ganska extremt att komma upp i 100 000kr på obetalda mobiler redan när man är 20år även om man alltid har nyaste iPhonen med överlappande abonnemang.
Citera
2012-03-15, 23:50
Medlem
H0llows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskbuske
Herregud vilka j-a påsar som var med i dagens avsnitt då. Ful brud som garanterat kommer dumpa han som håller på bli flintis vid 20 års ålder.
Länge sen dom hade såna här totalt hjärndöda stolpskott med i programmet!

Även om det inte går att försvara personernas förmåga att tänka rationellt så tycker jag att ditt inlägg stinker. Maken till brist på empati och generell känslokyla är sällan skådad, även flashbackmått mätt. Ingen av personerna är fula som du vill göra gällande och ingen av personernas utseende spelar någon roll för deras förmåga att tänka rationellt. Jag kan tänka mig att du själv sitter i en liknande situation men att du mår bättre av att det går dåligt för folk. Du skriver och stavar som en kratta och det är klassiska WTkännetecken. Ge människorna en chans så kanske folk ger din svenska en chans.
Citera
2012-03-15, 23:55
Medlem
H0llows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freigang
Är det nån som vet varför vissa på Lyxfällan har så extremt många mobiler, är dom någon form av målvakter eller tar dom telefon+abonnemang och säljer mobilerna för att få snabba pengar?
Jag menar det är ju ganska extremt att komma upp i 100 000kr på obetalda mobiler redan när man är 20år även om man alltid har nyaste iPhonen med överlappande abonnemang.

Det behöver nödvändigtvis inte vara ett stort antal mobiler eller abonnemang utan det kan röra sig om krassa ekonomiska förhållanden. Räkningar som hamnar efter under långtid, inkassoskulder som ligger och tickar pengar. Om bruden har bott en längre tid på ett behandlingshem så bör hon ha haft förmyndare eller blivit tilldelad en god man som höll koll på hennes ekonomi men i detta fallet verkar vuxenvärlden ha underlåtit att kontrollera hennes utgifter. Rätta mig om jag har fel, men det låter osannolikt att hon skulle dra på sig skulder för mobiltelefoni på hundratusen kronor på två år, dvs. under tiden då hon har varit myndig.
Citera
2012-03-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0llow
Det behöver nödvändigtvis inte vara ett stort antal mobiler eller abonnemang utan det kan röra sig om krassa ekonomiska förhållanden. Räkningar som hamnar efter under långtid, inkassoskulder som ligger och tickar pengar. Om bruden har bott en längre tid på ett behandlingshem så bör hon ha haft förmyndare eller blivit tilldelad en god man som höll koll på hennes ekonomi men i detta fallet verkar vuxenvärlden ha underlåtit att kontrollera hennes utgifter. Rätta mig om jag har fel, men det låter osannolikt att hon skulle dra på sig skulder för mobiltelefoni på hundratusen kronor på två år, dvs. under tiden då hon har varit myndig.

Hon var väldigt ung när hon bodde där 12-13 år, flyttade förmodligen därifrån innan hon var myndig
Citera
2012-03-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SambalOelek
Åh fan, det är alltså billigare att laga egen mat från grunden än att köpa färdiglagat på burk?

Det var väl inte så oväntat att det blir billigare att laga från grunden, men det förvånade iaf mig att det var så stor skillnad med just barnmat.

Citat:
Ursprungligen postat av Snuskbuske
Herregud vilka j-a påsar som var med i dagens avsnitt då. Ful brud som garanterat kommer dumpa han som håller på bli flintis vid 20 års ålder.
Länge sen dom hade såna här totalt hjärndöda stolpskott med i programmet!

Citat:
Ursprungligen postat av H0llow
Även om det inte går att försvara personernas förmåga att tänka rationellt så tycker jag att ditt inlägg stinker. Maken till brist på empati och generell känslokyla är sällan skådad, även flashbackmått mätt. Ingen av personerna är fula som du vill göra gällande och ingen av personernas utseende spelar någon roll för deras förmåga att tänka rationellt. Jag kan tänka mig att du själv sitter i en liknande situation men att du mår bättre av att det går dåligt för folk. Du skriver och stavar som en kratta och det är klassiska WTkännetecken. Ge människorna en chans så kanske folk ger din svenska en chans.

Jag håller med faktiskt. Det där var enbart ett slag under bältet.
Senast redigerad av BallaRune 2012-03-16 kl. 01:21.
Citera
2012-03-16, 01:12
Medlem
Patrick svor. Då vet man att det är illa. Men vad är det med "unga"? Jag är själv under 25, men inte har jag sådana här problem, inte i närheten. Hur kan man använda mer pengar än man har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in