2007-11-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Aha...! Är det du, din tok.
Har du slutat shoppa onödigheter nu? Fast det var onekligen lite humor när du köpte väderstationen. Jag menar; vad skulle du egentligen med den till?

Japp köper inget på avbetalning längre har dock 1 kreditkort kvar men det e för att ha i reserv ifall nått skulle inträffa som man inte har råd med..

Dessuom har vi flyttat till ett större hus nu.
Citera
2007-11-30, 16:02
Medlem
Sheiks avatar
Bara jag som tyckte att det var jävligt mycket humor i att hon sa till Manpower att hon hade god koll på ekonomi och ordning och reda, samtidigt som dom filmar henne pga hennes dåliga ekonomi?
Citera
2007-11-30, 16:09
Medlem
My name is Earls avatar
Det som är lite roligt med dom som har varit med i Lyxfällan är ju att antingen är de i stort sett nöjda med utfallet som Lundberg78 och Lyxnisse, eller också har allt gått åt helvete som med Jenny och dom i Lerum.
Jag läste också i AB att hon den senaste också var nöjd, skulle tydligen sälja lägenheten för att bli av med alla skuldarna och flytta i hyreslägenhet, jag tror tom. hon hadde fått jobb.

Klistrar in lite text från AB:
"För Malin blev ”Lyxfällan” räddningen. Den här månaden betalade hon alla räkningar och pengarna räckte - det var första gången på många år.

- Det har varit helt fenomenalt bra. Jag tror att det har blivit 12 000 kronor mindre i utgifter varje månad, säger Malin.

Snart ska hon och Tilde flytta till en hyreslägenhet och då kommer skulderna att försvinna.

Dessutom har Malin fått bättre självkänsla.

– Vad gäller pengar och shopping är jag helt hemma och vad gäller självkänslan är jag på god väg"
Citera
2007-11-30, 16:37
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Det som är lite roligt med dom som har varit med i Lyxfällan är ju att antingen är de i stort sett nöjda med utfallet som Lundberg78 och Lyxnisse, eller också har allt gått åt helvete som med Jenny och dom i Lerum.
Jag läste också i AB att hon den senaste också var nöjd, skulle tydligen sälja lägenheten för att bli av med alla skuldarna och flytta i hyreslägenhet, jag tror tom. hon hadde fått jobb.

Klistrar in lite text från AB:
"För Malin blev ”Lyxfällan” räddningen. Den här månaden betalade hon alla räkningar och pengarna räckte - det var första gången på många år.

- Det har varit helt fenomenalt bra. Jag tror att det har blivit 12 000 kronor mindre i utgifter varje månad, säger Malin.

Snart ska hon och Tilde flytta till en hyreslägenhet och då kommer skulderna att försvinna.

Dessutom har Malin fått bättre självkänsla.

– Vad gäller pengar och shopping är jag helt hemma och vad gäller självkänslan är jag på god väg"

Men hon hade ju lite vett i skallen vad det verkade. Hon förstod ju att det var allvarligt och att hon inte kunde fortsätta leva sådär.

Hoppas det håller i sig och att hon inte hamnar i trubbel i framtiden.
Citera
2007-11-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundberg78
Stämmer precis... Jag skrev ju faktist till dom för att jag ville ha hjälp med min ekonomi,, det var för att göra "tv" enligt producenten. Hade aldrig i livet gjort det annars

Haha hej på dig! Hur är läget? Otroligt att det inte var ditt och mitt ansikte i aftonhoran idag! Jag fick en kall kår i magen när jag såg framsidan tänkte fan inte en andra gång utan min tillåtelse! Hade blivit många bio biljetter den här gången för att gottgöra det!
Citera
2007-11-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Haha hej på dig! Hur är läget? Otroligt att det inte var ditt och mitt ansikte i aftonhoran idag! Jag fick en kall kår i magen när jag såg framsidan tänkte fan inte en andra gång utan min tillåtelse! Hade blivit många bio biljetter den här gången för att gottgöra det!

He he samma här dom hade nog fått ge oss livsmedlemskap på SF då =)

Här e det bara fin lite nervös för NGB nu det e ju bara 3 dagar kvar
Citera
2007-11-30, 19:49
Medlem
Kloges avatar
Lundberg 78

Hur tyckte du att programmet beskrev dig?Förutom det där med väderstationen.
Hurdana var Charlie och Mattias?Berätta!
Citera
2007-11-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Hur tyckte du att programmet beskrev dig?Förutom det där med väderstationen.
Hurdana var Charlie och Mattias?Berätta!

Programmet beskrev mig som om jag bara tänkte på mig å inte min flickvän Jenny.. tex att jag skall ha råd att köpa saker å inte hon dessutom så enl programet var hon dagar från att lämna mig å inte det e sant heller..

Charlie var ett svin om man får säga det märktes att han bara ville göra tv typ nån idol jury wannabe bara såg ner på mig oavsett vad jag gjorde..

Mattias respekterar jag till 100 procent för han ville verkligen hjälpa mig att komma ut från denna köphysteri jag hade

Men Nu har även Charlie lugnat ner sig å det betyder ju att han har kommit på andra tankar...
Citera
2007-12-01, 06:18
Medlem
schabo-labos avatar
Står i Aftonbladet om vad som hände efter programmen.
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article1365460.ab
Synd att man inte har tillgång till bilagan Plus.
Citera
2007-12-01, 11:47
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundberg78
Stämmer precis... Jag skrev ju faktist till dom för att jag ville ha hjälp med min ekonomi,, det var för att göra "tv" enligt producenten. Hade aldrig i livet gjort det annars

Men vad hade de sagt om du hade vägrat komma släpandes med en väderstation? Det där var ju verkligen att förlöjliga sig själv.

Fick ni betalt i biobiljetter förresten?
Citera
2007-12-01, 15:32
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Står i Aftonbladet om vad som hände efter programmen.
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article1365460.ab
Synd att man inte har tillgång till bilagan Plus.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=9142077&postcount=1589
Citera
2007-12-01, 16:33
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
http://www.flashback.org/showpost.php?p=9142077&postcount=1589
Tack du är en stjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera