2010-11-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per aspera
Hakkapelitta 7 - juste grejer!

Bra att sälja nästa gång de hamnar i Lyxfällan...
Citera
2010-11-11, 21:49
Avslutad
Bara jag som tycker kvinnans ansikte och röst påminner om Pernilla Wiberg?
Citera
2010-11-11, 21:52
Medlem
CaptMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Jaha ja, lös kvinnans först för hon är ju offret, skit i gubben typ.

Sen vill dom ha jämlikhet, my ass.

Det var smart med tanke på att de därmed fick 4500 extra varje månad. Det finns därmed större betalningsutrymme att lösa mannens skulder. Hade de delat rättvist hade de förmodligen inte fått lika mycket pengar över varje månad.

Det är kul för paret att de fick behålla bilen samt fick den renoverad, förstår dock inte hur det ska hjälpa andra par i Sverige som sitter i samma sits. Lyxfällan ska inspirera andra att bli skuldfria och ge tips och råd för hur man kommer dit, att då ge bort en bil gratis är något märkligt.

Något annat som slog mig, hur kan de ha sådana boende kostnader för det boendet? Vi har en helt ny villa och den har en månadskostnad på 9000 i amortering och ränta samt ca 2000 i drift. Nu såg jag inte exakt vad de betalade men det var en hel del tusenlappar på tavlan.
Citera
2010-11-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Jaha ja, lös kvinnans först för hon är ju offret, skit i gubben typ.

Sen vill dom ha jämlikhet, my ass.

Finns en logik i det då det tar bort löneindrivningen från hennes lön istället för att de skulle offra pengarna på toppen av hans och inte påverka månadskostnaden.

Iofs lite surt för honom ifall de bryter men håller de ihop så är det smartare att först göra den ena skuldfri och sedan jobba med den andras.
Citera
2010-11-11, 21:54
Medlem
Hectorswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den gudomlige
Bara jag som tycker kvinnans ansikte och röst påminner om Pernilla Wiberg?
Oj! Säker på att du inte tänker på Anna Book...?
Citera
2010-11-11, 21:57
Medlem
NewAges avatar
Citat:
Det var en skön snubbe, redig Östgötska också
Skön?! Snarare stendum.

Men varför skall alla till varje pris behålla huset? Man har (uppenbarligen) inte lyckats här i livet bara för att man har köpt ett hus och har skulder så det sprutar ur öronen. Har man inte råd ska man inte ha hus, dessutom vad ska man med en massa tomma rum till när all inredning har sålts alternativt utmätts ! Många har vare sig ork, intresse eller händighet och kunskap för det heller,vilket tvspelsmissbrukande lyxfälledeltagare med noll ekonomisk koll visar exempel på. Snacka om statusfälla, inte fan är det värt det.
Citera
2010-11-11, 22:02
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewAge
Skön?! Snarare stendum.

Jag menade snubben som köpte deras skrotbil och sänkte sitt bud under förhandlingen. Inte snubben som var gift med den talande vetedegen.
Citera
2010-11-11, 22:05
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Skön?! Snarare stendum.

Men varför skall alla till varje pris behålla huset? Man har (uppenbarligen) inte lyckats här i livet bara för att man har köpt ett hus och har skulder så det sprutar ur öronen. Har man inte råd ska man inte ha hus, dessutom vad ska man med en massa tomma rum till när all inredning har sålts alternativt utmätts ! Många har vare sig ork, intresse eller händighet och kunskap för det heller,vilket tvspelsmissbrukande lyxfälledeltagare med noll ekonomisk koll visar exempel på. Snacka om statusfälla, inte fan är det värt det.

De ägde inte huset, det gjorde hennes farsa. Om de skulle flytta, var skulle de då ta vägen? Ingen hyresvärd hyr ut till personer med hundratals betalningsanmärkningar.
Citera
2010-11-11, 22:06
Medlem
Det verkar som vanliga hyggliga människor. Nåt stämmer inte. Har man ordnat(jobb, hem) och körkort så kör man inte med en sådan bil och tar så lätt på det. Rena pundarfasonerna!

Sedan är programmet vinklat att man ska förlöjliga deltagarna, tex. när dom zooma ner på hans sko när snöret inte var knutet som en helt onödig upplysning för tittarna. Mer därtill också
Citera
2010-11-11, 22:07
Medlem
NewAges avatar
Citat:
Jag menade snubben som köpte deras skrotbil och sänkte sitt bud under förhandlingen. Inte snubben som var gift med den talande vetedegen.
"Vetedeg", haha.

Jo, jag menade också han som köpte bilen. Jag tror inte det var en medveten, fräck prutningsstrategi av honom.
Citera
2010-11-11, 22:07
Medlem
Citat:
Skön?! Snarare stendum.

I det här fallet handlade det nog mycket om att det är svårt att hitta boende med över 100 betalningsanmärkningar.

Generellt sett håller jag dock med dig, det känns som många deltagare skulle överväga att flytta istället för att göra sådana uppoffringar för att behålla huset.
Citera
2010-11-11, 22:08
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Citat:
Många har vare sig ork, intresse eller händighet och kunskap för det heller,vilket tvspelsmissbrukande lyxfälledeltagare med noll ekonomisk koll visar exempel på. Snacka om statusfälla, inte fan är det värt det.

Vad grundar du hans tv-spelsmissbruk på? Att han gillar tv-spel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in